אסטרטגיה חברים, אסטרטגיה

נושא: ארגונים פרסום ושיווק תוכן פורסם בתאריך: 30 באוקטובר 2009 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , , ,

בלוג "חורים ברשת" העלה פוסט "אל על: מדיה חברתית היא לא ‘שגר ושכח’! הפוסט לקח מקרה מבחן, במקרה זה של חברת אל-על ,והראה את הליקוי בהבנת המדיום ודרך הטיפול הנדרשת. הפוסט מבקר את אל-על על שלא היתה קשובה וזריזה מספיק לתגובות הקוראים בעמוד הפייסבוק שלה. חנן כהן , כתב בבלוג שלו פוסט תגובה המעלה את השאלה סביב הצורך בעבודה סביב לשעון בהקשר של מדיה חברתית . אז מה היא הבעיה בפניה אנו עומדים ?

 

עסקים במדיה חברתית צריכים אסטרטגיה

ארגון אשר החליט להפגין נוכחות במדיה חברתית, חייב לנטר פעילות זו ולא לתת ל"כוחות השוק" (הקהילה) לנתבה עבורו. שכן בעשותו כך,הוא חושף את המותג ומשאירו ללא הגנה (ראה מקרה אלעל). פעילות במדיה חברתית מחייבת שליטה במתרחש, שליטה בשיח.

מה משמעות הדברים ?

שני הפוסטים שהוזכרו דנים סביב תופעת "חוסר המענה" או, איך לפתור אותה ברמת העובד אך מפסידים את הנקודה המרכזית: החוסר באסטרטגיה. ארגון הנכנס לפעילות במדיה חברתית חייב אסטרטגית פעולה!

 

מדיה חברתית היא אוסף כלי עבודה המסייעים בידי ארגון למתג עצמו ולהרחיב את קהל לקוחותיו הפוטנציאלי. ארגון אשר לקח החלטה להיכנס למדיה חברתית חייב לבנות אסטרטגיית פעולה. כאן בישראל, במסגרת שיטת "יהיה בסדר", מסתמן כי דרך העבודה היא לתת לעובד  ש"כנראה" הכי מבין או, הכי זמין את המטלה מתוך הנחה ש"מדיה חברתית " זה לכתוב הודעה, לשלוח טוויט, לפרסם פוסט. מה הספור…

 

אז יש "ספור". הספור הוא: השם, המותג ! הוא זה שמוצב ללא קו הגנה ראוי. אם חברה תשים עובד לא כשיר(ידע,יכולת) לענות במוקד שרות לקוחות היא מבזה ומזלזלת במותג שלה. כך יהיה אם תשים עובד לא כשיר להיות נציג המדיה החברתית בארגון. ראו את המדיה החברתית כחזית, כנקודת מפגש עם הלקוח. ברגע שזה יובן, הגישה תשתנה.

 

אופן הפעולה

עם קבלת ההחלטה להכנס לפעילות במדיה חברתית, יש לענות על השאלות הללו :

  1. מה הן קהילות היעד בהן הארגון מתמקד
  2. באילו ערוצים תופגן נוכחות (טוויטר, פייסבוק, לינקדאין, פורומים)
  3. מה ההכשרה המקצועית הנדרשת מעובד שיוקצה למטרה זו
  4. מה "סל התשובות" בהן יצויד העובד
  5. הגדרת רשימת "עשה-אל תעשה" עבור העובד
  6. מי הם האנשים בארגון המוסמכים לתת תשובות אותן יספק נציג המדיה החברתית
  7. זמן התגובה בו מתחייבת החברה לעצמה לעמוד בו
  8. האם יש צורך במענה 24/7 , אם כן איך תתחלק העבודה בין העובדים.

 

ארגון של אדם אחד או ארגון של 100 ודאו שיש לכם כנפיים בטרם תתחילו ל"צייץ".

 

חומר נוסף בנושא תמצאו בפוסטים הבאים :

אסטרטגיית "מדיה חברתית"- איך עושים את זה

דגשים ברישות חברתי עסקי פוסט אורח מאת ימי גליק

 

 

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (12)

 

  1. מאת רון:

    הי גילה
    מסכים ומוסיף 2 שאלות/נוספות לרשימה:

    1. אלו כלים ניתן להשתמש לצורך ניטור התגובות/השיח ברשת (לדוגמא:"באזילה" או "ראדיאן 6") ולצורך ניתוח התנהגות המבקרים (כגון"Facebook Insight")
    2.איזה תיעוד מתבצע ובאיזו תדירות? (יומית? שבועית?דו שבועית?)

    הנה לדוגמא פוסט אודות -3 ארגונים גדולים שעושים זאת נכון
    http://mashable.com/2009/10/02/social-media
    policy-examples

  2. צודק. תוכל להרחיב בבקשה על נושא התעוד…. ? גילה

  3. מאת אלונה קורן:

    איך נכנסים ל-Facebook insight?
    אשמח לקבל לינק.

    • ערב טוב, אנני יכולה לתת לך לינק כי הוא יחסי לעמוד שלך. מה שעליך לעשות הוא להכנס למצב עריכה של העמוד. תמצאי זאת מתחת לתמונה בדף הראשי. בדף שיפתח לך -הביטי בבר הצידי, באמצעו , לערך. אם את באנגלית , הביטי בצד ימין. ושם תראי לינק ל- insight של העמוד. תהני :-)

  4. מאת אלונה קורן:

    היי גילה,
    תודה רבה. מצאתי.
    אצלי זה בעברית וזה כתוב כ"תובנות".

  5. מאת אלונה קורן:

    שאלה נוספת:
    האם כדי להוסיף לדף האוהדים טאבים (כרטיסיות) חדשות יש להשתמש ב-FBML?

  6. מאת אלונה קורן:

    טאב של slideshare שבא כחלק מהאפליקציה של FBML?

  7. מאת אלונה קורן:

    אני בכלל לא הצלחתי להבין איך מכניסים טאבים חדשים לדף…
    אשמח להסבר.
    תודה!

  8. […] ב"קפה דה מרקר". מדיה חברתית דורשת ראשית קביעת אסטרטגייה לפעולה ורק אחר כך בא שלב טקטי של בחירת הכלים. אם כך, מי […]

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט