לשחק ב"מדיה חברתית"

נושא: ארגונים פרסום ושיווק פורסם בתאריך: 3 בינואר 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , ,

 בהרצאותיי, עת אני מסבירה את "חוקי המשחק" במדיה חברתית תמיד עולה השאלה: למי יש כל כך הרבה זמן להשקיע בנוכחות בכל הרשתות הללו. ואכן, המשתמשים העסקיים בהחלט עומדים נכוחה מבולבלים. אם יפגינו נוכחות במדיה חברתית בהיקף אפקטיבי מתי יישאר להם הזמן לעבוד ? פתרון אפשרי הוא הוצאת הפעילות החוצה.

עזרה בניהול מדיה חברתית

עזרה בניהול מדיה חברתית

 עסק יכול לקחת "קבלן משנה" שיבצע עבורו את הפעילות במדיה החברתית: כתיבת בלוג, ניהול "עמוד" בפייסבוק, משלוח טוויטים וכדומה. הערך המוסף ברור, חיסכון בזמן וחסכון בעקומת למידה עבור בעל העסק. הרעיון הוא : התמחות. כל אחד עושה את מה שהוא טוב בו. אך שימו לב, אליה וקוץ בה. "מדיה החברתית" כשמה כן היא "חברתית", ומצופה מהמשתתף הלוקח חלק בפעילות להפגין את הפן האישי, הפרטי, שכן אם תניף "שלטים" מסחריים ללא הרף, תסולק או תידחף מהזירה.

כיצד יכול "קבלן משנה" לייצג את העסק במדיה חברתית. איך ניתן להעביר אליו דעות, אמונות, סגנון התנהלות, אישיות. כיצד ידע אותו "קבלן משנה" לבטא שאיפות, מטרות, רעיונות. טעות חמורה תהיה לתת את העבודה בידיים בלתי מקצועיות. הפיתוי הוא גדול. אין לכם זמן ללמוד את הנושא ואין לכם חשק ל"התעסק" עם זה והנה מציע לכם מישהו לעשות לכם שרות בעלות נמוכה ואולי אפילו בחינם. הרי, להקים "עמוד", "קבוצה" בפייסבוק או לכתוב טוויטים בטוויטר הרבה יודעים כיום לעשות. לכאורה לא  נדרשים כישורים. אך, האם זה יהיה אקט נכון?

ידיד ישן שלי עימו לא דיברתי שנים הצטרף החודש לפייסבוק. מעולם לא היה לו פרופיל, וככל הנראה גם אין לו מושג מה עושים ברשת זאת. אני מניחה שאמרו לו שלרגל פתיחת העסק הוא צריך שתהיה לו נוכחות בפייסבוק וכנראה שחבר טוב או שותף לקח על עצמו לסייע. מה כבר יכול לקרות? . אז יכול , גם יכול, אם שם המותג שלך חשוב לך יש לוודא שהוא נמצא בידיים מקצועיות.

 

הנה מספר טעויות  שיווקיות בסיסיות שעשו בחשבונו של ידידי משכבר הימים:

  1. לא בוצעה אופטימיזציה לפרופיל- הפרופיל (כרטיסיית info) הכיל פרטים בסיסיים בלבד ונראה שנכתב לצאת ידי חובה
  2. הפרופיל לא נשא כל אמירה אישית, אלא יצא בהצהרות מסחריות בלבד
  3. לא היה יחס ל"מגיבים" והרי מהות המדיה החברתית היא דו-שיח. תגובות זה סם החיים במדיה זו.
  4. לא היה מענה להודעות שנשלחו בתיבת ההודעות
  5. לא היה ניצול נכון של חומרים שיווקים קיימים, לדוגמא:קישור לחומרים קיימים ברשת היכולים להעצים את שם המותג.

כל אלו יחד הביאו לפספוס מומנטום החשיפה הפוטנציאלית.

אתם יכולים לנסות לעשות מדיה חברתית לבד, אתם יכולים לבקש מהילד של השכן או השותף. המותג הוא שלכם וכן הסיכון. אם החלטתם להעביר את הפעילות ל"קבלן משנה" ודאו שמתבצע מצידו תהליך למידה של ערכי המותג שלכם. מה "אסור ומותר", הבנה של רוח הדעות שלכם, הסכימו איך יטפל בפניות מסוגים שונים וזמן תגובה. פעילות אפקטיבית במדיה חברתית דורשת הבנה והתמקצעות. כמו שלא תתנו לפקידה או מנהלת חשבונות לעשות לכם שיווק כך גם לא כדאי לתת לה לעשות לכם מדיה חברתית.

 

מה אתם חושבים, האם אני מגזימה? האם נתקלתם בסיפוריי פספוס בשימוש במדיה חברתית?

 

 

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • מי צריך את טוויטר לקוחות שואלים אותי "אני צריך את זה? למה זה טוב?", "מה בכלל עושים שם?". אז הנה לכם תשובה קצרה, תכליתית שתעשה לכם סדר בראש. ויסלחו לי כל מכורי טוויטר. אני מכבדת אתכם אך, אתם המיעוט, הרב […]
  • חשיפה- כיצד חברת LivePerson עושה מדיה חברתית נועה אדמסקי, מנהלת מוצר בסטרט אפ לייבפרסון (LIVEPERSON) חולקת עימנו את הדרך בה חברת לייבפרסון "עושה" מדיה חברתית.
  • אסטרטגיה חברים, אסטרטגיה פוסט המתכתב עם פוסט שהעלה בלוג "חורים ברשת" על "אל על: מדיה חברתית היא לא ‘שגר ושכח’! . אסטרטגיה במדיה חברתית היא הבסיס לכל פעילות. האם אתם כבר קבעתם את שלכם […]
  • הקשר בין מעורבות חברה ב"מדיה חברתית" לבין הכנסותיה-מחקר חדש מחקר חדש הבודק את הקורלציה של נוכחות מותג במדיה חברתית לבין הצלחתו הכלכלית
  • כתיבה לבלוג- מתי וכמה? שאלות אלו תמיד עולות עם תחילת הכתיבה לבלוג. כל כמה זמן צריך לכתוב פוסט? כמה פוסטים בשבוע ? כל שבוע?. שאלה זו חשובה מאד והתשובה לה היא תמציתית […]

תגובות (3)

 

  1. מאת ליאור:

    אני לא לגמרי מסכים איתך.

    בעל העסק (או עובד מטעמו) יכולים לעשות עבודה הרבה יותר טובה בייצוג שלהם (במיוחד ברשת חברתית) מאשר חברה חיצונית שמקדמת בנוסף עוד עשרות חברות אחרות ברשת.

    לצערי ראיתי את זה גם בתחום הקידום עם המון בעלי עסקים שעבדתי איתם – רובם הלכו למקדמי אתרים שהבטיחו להם הרים וגבהות (וגבו מהם בהתאם) ובסופו של דבר קידמו אתרים אחרים על חשבונם וביצעו עבודה בסיסית שבעל העסק, או אפילו המזכירה שלו יכלו לבצע אם היו מקבלים טיפה הכשרה בנושא.

    ברשתות החברתיות הדבר יכול להיות עוד יותר גרוע – החברה שאתה שוכר הופכת להיות הנציגה שלך ברשת ואם היא תעשה עבודה גרועה היא יכולה להזיק לך הרבה יותר מאשר לעזור.

    בסופו של דבר לא מדובר "בתורה מסיני" בעל העסק יכול לקבל הכוונה וייעוץ ממומחה בתחום אבל אני עדיין חושב שבעל העסק (או איש השיווק שלו) צריך להבין בתחום השיווק ברשת ולבצע חלק גדול ממנו בעצמו.

    • אני אשאיר את עניין ה"תורה מסיני" בצד כרגע ורק אציין את העובדה הפשוטה : בעל עסק לא בהכרח יכול לפנות לעצמו זמן לעסוק בקידום העסק ברשת- יש לו מן הסתם עבודה לבצע. רעיון האאוטסורס אומר:
      תוציא החוצה את הדברים בהם אינך מתמחה (כי גם לרכוש את הידע צורך זמן וזמן=כסף).
      תעשה מה שאתה טוב בו ותן לאחרים לעשות את הדברים בהם אתה פחות טוב או פחות מבין כעת. אני יכולה לדוגמא לנהל לעצמי את החשבונות אך אני מחליטה לשלם קצת יותר לרואה חשבון שיטפל בזאת עבורי כי הזמן שאבזבז על זה לא שווה לי. כנ"ל ששדרגתי עכשיו את הבלוג שלי. תאורתית אני יכולה לעשות זאת, אך הוצאת הזמן היתה מיותרת בעיני ושילמתי למישהו אחר.

      אפרופו- אנני שוללת את דבריך וברובם הם דיי נכונים. כאשר עסק שוכר מישהו "לדבר" עבורו הוא חייב לוודא הבנה מקסימלית של העסק והתאמה. רגישויות שונות, יחסי לקוחות וכדומה. יש עסקים שפוסט עם המשפט הלא נכון יכול לשבור עסקים עם לקוחות (been there).
      שים לב , תמיד אפשר לקחת עובד במשרה חלקית שחי את העסק. לא חייב להיות במשרה מלאה.

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט