משווקים את העסק באינטרנט? ככה תחסכו בזמן יקר

נושא: ארגונים כלי WEB 2.0 פרסום ושיווק תוכן פורסם בתאריך: 30 בנובמבר 2014 מאת: גילה גדעון
תגיות: ,

מרגישים חסרי אונים מול הניסיון להבין מה לכתוב במדיה החברתית, מתי לכתוב,  איך להפיץ , להיכן להפיץ וההכי חשוב: איך לעשות זאת מבלי לחסל זמן יקר כי הרי צריך גם לעשות את העבודה האמיתית בעסק. כל מי שאינו "מנהל מדיה חברתית" או "מומחה שיווק באינטרנט" בהגדרה מוצא עצמו לעיתים קרובות קורס תחת עומס מידע שמתעדכן חדשות לבקרים, מומחי אינטרנט רבים סביב וכל אחד עם שפע עיצות, והזמן כה קצר.

שיווק באינטרנט על "רגל אחת"

אפשר לכתוב הררי מילים על שיווק באינטרנט אך, אם נתמצת נראה שיש מספר תחומים מובילים שיש להפנות אליה את תשומת לבנו:

  1. שיווק ממומן (פרסום בפייסבוק , פרסום באדוורדס)
  2. כתיבת תכנים (בלוג,מדיה חברתית, סרטונים ביוטיוב) והפצתם ליצירת אינטראקציה עם הקהל ובניית נוכחות (Content Marketing)
  3. עמודי נחיתה (או מיניסייט) לפרסום ממוקד מעת לעת ואיסוף כתובות מייל
  4. משלוח ניוזלטר לרשימות התפוצה של העסק (Email Marketing)
  5. קידום במנועי חיפוש (Search Engine Marketing כולל SEO)

כיום "שיווק באינטרנט" הוא מרכיב כמעט הכרחי לכל עסק' כל שכן לזה העוסק ב"מסחר אלקטרוני".  אז איך משתלטים על כל זאת ונשארים שפויים?

כלי עבודה למשווק באינטרנט

קיים ברשת מגוון של כלי עזר, אזכיר כאן מעט מאלו בהם אני משתמשת ואלו שבדקתי לאחרונה. למרבית הכלים יש מנוי בסיסי בחינם, והם ממלאים את המטלות השונות באופן מעולה תוך חסכון בזמן יקר. קחו לדוגמא את : Hootsuit, כלי  מעולה ולא יקר להפצת תכנים (טקסט, לינקים, תמונות, וידאו) לפלטפורמות השונות (פייסבוק, לינקדאין , גוגל+ ועוד). ניתן לתזמן את מועדי הפצת התכנים, האצלת מטלות לאנשים בצוות שלכם, הפקת דוחות מעקב ועוד הרבה. מנוי בסיסי לאדם בודד הוא חינמי. כלי נהדר נוסף אליו אני מחוברת מכל מחשב ונייד הוא Buffer. אפליקציה זו קלה ופשוטה להפצת תכנים לפלטפורמות השונות, תזמונם קבלת דוחות ועוד, מנוי בסיסי גם כאן הינו חינם. לצורך משלוח ניוזלטר נהגתי להשתמש שנים בשרות "שלח מסר" עד שגיליתי באיחור לצערי שיש תוכנות בחו"ל זולות יותר , בעלות ממשק נח  יותר, קלות שימוש גבוהה , פונקציות רבות, תוצאות טובות, דוחות מעולים. וכאן אציין את מערכות הניוזלטר ודפי הנחיתה של : MailChimp ושל Get Response (השוואה באנגלית בים השניים)

עם זאת אי אפשר להתעלם מכך שאנו דוברים עברית, ונח למרביתנו לקרוא טקסט בעברית ולקבל שרות בעברית. לכן , כלי שנקרא  T-roo ,אשר החל לפעול ב 2013, עשוי לעניין מאד את הקהל ישראלי. T-roo שואפת לחסוך לקהל בעלי העסקים ומנהלי השיווק הישראלי את כאבי השיווק באינטרנט. כלי זה מרכז מספר תחומי שיווק אינטרנטי תחת גג אחד ובעברית, ומציע תהליכים פשוטים ואוטומטיים עד כמה שניתן.  תוכלו לעדכן את כל הרשתות החברתיות שלכם בלחיצת כפתור, להפיץ את תוכן הבלוג שלכם בלחיצת כפתור, לבנות דף נחיתה חינמי על דומיין משלכם ושתוכלו לעצב כרצונכם, להגדיל רשימת דיוור באמצעות טופס הנשתל בקלות באתר שלכם, ניהול רשימות הדיוור ותזמון של כל האופרציה הזו.   כמובן שכבר יש מערכות כאלו ברשת,  T-roo לא המציאה את הגלגל אך היא היחידה שעושה זאת בעברית! ובזה יתרונה הגדול. יתרון נוסף עצום שמצאתי הוא מערכת תוכן גדולה לתמיכה ולימוד של המערכת ודרכי שיווק באינטרנט ממש כמו אנו רואים בחברות מחו"ל. לצד היתרונות מצאתי שני חסרונות לפחות בעיני:

  1. המערכת אינה מספקת תבניות לבניית עמודי נחיתה (כמו שתמצאו בתוכנות דיוור רבות בינהן MailChimp , Get Response רב-דף של רב-מסר הישראלית) אלא מספקת כלי לבניית דף נחיתה על גבי פלטפורמת הבלוגים Blogger. החברה רואה יתרון בחסרון . לטענתם שימוש ב Blogger מייצר דף מחיתה עם דומין משלכם ולא של הספק, כך שיש לכם שליטה מלאה במערכת והמתרחש.
  2. אהכלי אינו מספק מגוון של תבניות לבניית ניוזלטר (בהשוואה ל:MailChimp , Get Response, שלח מסר הישראלית). ניתן לקבל עמוד ניזולטר בעיצוב אישי כ שרות נפרד שהחברה נותנת ללקוח החברה. אני אישית מעדיפה לבחור ממגוון תבניות ולשחק עם הנושא.

אם נסכם:

יש כלים טובים מאד בחו"ל במחירים סבירים ואפילו חינאמיים שיקלו עליכם את פעילות השיווק היומיומית.  עם זאת, כרגע יש כלי אחד בעברית המספק את מגוון הפעולות שאלו בחו"ל מציעים : משלוח טקסטים, תמונות, קישורים או את כולם יחדיו בקליק אחד ל Facebook  קבוצות ודפים עסקיים,  משלוח לבלוגים דוגמת Blogger , טופס הרשמה לניוזלטר, משלוח ניוזלטר אל רשימות תפוצה ועבודה נוחה עם אתרי וורדפרס. סך הכל כלי אפקטיבי הנותן מענה רחב לבעל העסק הממוצע שאינו רוצה לשבור את הראש אך רוצה בכל זאת לעשות עבודה אפקטיבית. לכלי יש ממשק נח ושפע הדרכה חיונית ועצות בווידאו (אלמנט חשוב בפני עצמו ).  שווה בדיקה לקהל המוצא עצמו נינוח יותר בסביבה דוברת עברית.ושרות דובר עברית.  עכשיו תורכם: במה אתם משתמשים?

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • וידאו מדיה חברתית של אסף -מפרגנת סרטון וידאו קצר של אסף עם שגיא חמץ מבלינק. המסר: מדיה חברתית עושים עם מחשבה.
  • שיווק מותג בדרך חדשה – SLIDESHARE מצגות עסקיות הן דרך נהדרת עבור עסק קטן או גדול להביא את דברו בפני קהל היעד ודרך אפקטיבית לייצר ויראליות ברשת. מצגות עם תוכן קליט לעין, משובץ אימג'ים, טקסטים קצרים (סגנון דוגמאות וטיפים ) […]
  • לינקדאין- פייסבוק: היכן קל יותר לחפש אנשי קשר? אין זה סוד, וכל מי שמכיר אותי יודע שאני פריקית של לינקדאין. עוד מימיה הראשונים, עת פייסבוק עשתה את צעדיה הראשונים בשוק, לינקדאין כבר היתה כלי ש"עשה עסקים". ..עם זאת פייסבוק לאחרונה מתחילה […]
  • בין SEO למדיה חברתית- גוגל יצרה סדר עולמי חדש מסתבר שהחל מהחודשים האחרונים משתנים כללי המשחק. מדיה חברתית נכנסת לתמונה ובגדול, היא אפילו מקצרת את הדרך(תלוי איך מסתכלים על זה) . על מה בעצם השינוי כעת: מה שגוגל בעצם מצפה לראות הוא את […]
  • כל התוכן שבעולם באפליקצית PULSE החדשה של לינקדאין PULSE אפליקציית התוכן הייחודית שהשיקה לינקדאין השבוע היא אפליקציה עצמאית הנפרדת מאפליקצית לינקדאין בנייד. האפליקציה, הניתנת להורדה מהאפ-סטור, מציגה בפניכם עמודי מגזין צבעוניים הבנויים […]

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט