איך תמצאו ערוצי שיווק והפצה לחו"ל מהר יותר ובפחות עלויות
תגיות: distributor, הפצה, מכון היצוא, רשת חברתית עסקית
אתם מתכננים לשווק מוצר בחו"ל. גיבשתם אסטרטגיה, הגדרתם מסרים , תכננתם קמפיין חשיפה, ועודכנתם על ידי יועצים שהמוצר שלכם בסופו של דבר יקום או ייפול על הפצה. חברות המתמחות בהפצת מוצרים, הן המחוזרות ביותר על ידי יצרנים ויבואנים בכל העולם. איתור, מיון ובחירת מפיץ זו פעילות שתצריך מכם משאבי זמן והון משמעותיים. אפשר בהחלט לחסוך חלק מהעלויות הצפויות על ידי חיפוש ברשת.
החודש העברתי הרצאה במסגרת סדנת "איתור, מינוי וניהול סוכנים ומפיצים בתקציבים סבירים" של "מכון היצוא". בהרצאה נכחו מנהלי שיווק, מכירות ומנהלים העוסקים ביצוא. החלטתי לתת לכם מתוך הרצאה של שעה וחצי מספר נקודות מרכזיות לחיפוש מפיצים ברשת, שיעזרו לחסוך כסף בשלב הראשוני.
איך מאתרים מפיצים ברשת
רשת האינטרנט גדולה, רחבה וקורצת עם כל-טוב. אוכל להעיד על עצמי עד כמה קל לי לשכוח את הסיבה לשמה נכנסתי. לגלות שאני גולשת שעות ותכל'ס לא ממש התקדמתי. לכן, בפוסט הזה נעשה סדר ונהייה תכליתיים. אז הפשילו שרוולים ,יאללה, לעבודה.
את המקורות לחיפוש ברשת חילקתי לשלושה עיקריים:
- אתרי האינטרנט של חברות גדולות בתחומכם. חברות אלו כוללות עמוד בו הן מציגות את רשת המפיצים שלהן , לעיתים אף בחלוקה גיאוגרפית.
- אתרים נישתיים לתחום ההפצה דוגמת "Reseller Network” או אינדקסים דוגמת "The Industrial Resource”.
- רשתות חברתיות עסקיות בהן יש כלי חיפוש פרופילים. כאלו העשויים להוות אנשי קשר רלוונטיים עבורכם.
על שני מקורות החיפוש הראשונים לא אתעכב. את מרביתם תמצאו דיי מהר בחיפוש בגוגל.
רשתות חברתיות עסקיות גלובאליות הן: XING, VIADEO ו- LINKEDIN. שתי הראשונות ייחודיות בעיקר לאירופה. לינקדאין לעומתן היא בעלת פריסה והכרה גלובלית מובהקת, מספר המשתמשים הגבוה ביותר והפריסה הגאוגרפית הרחבה ביותר.
צ'קליסט שיעשה לכם סדר
כן, אני יודעת, מרביתנו שומעים את המילה "לינקדאין" והביטוי הראשון שעולה בראש הוא "חיפוש עבודה". אם זה כך איתכם, תנו לי לחדש לכם. בסיס הנתונים העצום של לינקדאין יכול לשמש לכל דבר: גיוס עובדים, חיפוש מעסיקים, חיפוש מפיצים, שיתופי פעולה ועוד הרבה. הרבה מאלה תוכלו לעשות במנוי חינם. לינקדאין אמנם עושה מאמצים ומידי שנה מצמצמת את ה"חינם" בכדי לשכנע אתכם לרכוש מנוי, אך קבלו טיפ ממני: אל תמהרו לרכוש מנוי בתשלום, אלא אם כן הרגשתם שמיציתם את מנוי החינם ואתם שולטים היטב במערכת.
אז כפי שהבטחתי, הנה לפניכם צ'קליסט שיעשה לכם סדר במהלך החיפוש.
שלושה שלבים לתהליך החיפוש שלכם בלינקדאין:
- איפיון המפיץ האידאלי
- שימוש במנועי החיפוש
- לשאול ולבקש מידע באמצעות הקבוצות
תהליך האפיון קצר אך חשוב ויתכן אפילו שעשיתם אותו כבר עם יועץ . עליכם לענות על השאלות הבאות:
- באיזו טריטוריה גיאוגרפית ממוקם המפיץ הרצוי
- לאיזו תעשייה עשוי לשייך עצמו (פלסטיקה, ציוד רפואי, חקלאות…)
- מה מילות המפתח האופייניות למפיץ/ ענף
- מה תפקיד איש הקשר הרלוונטי בארגונו של המפיץ
- גודל החברה אותה תחפשו
עכשיו, גשו לחפש באמצעות מנועי החיפוש המתקדמים על פי המאפיינים שקבעתם למעלה . שני מנועים עומדים לרשותכם :
כך נראה מנוע חיפוש האנשים המתקדם (שקף מתוך ההרצאה למכון היצוא)
שימוש בקבוצות
- אתרו במנוע החיפוש קבוצות רלוונטיות על פי מילות מפתח מתחומכם והיפכו לחברים בהן
- בקבוצות תוכלו לעשות מספר דברים לדוגמא: פרסמו שאלות או התייעצו עם חברי הקבוצה. אל תשכחו להיכנס ל"טאב" members , אתם עשויים לגלות שם אנשים מעניינים.
מקווה שפתחתי לכם חלון וקבלתם כיוון כיצד לעבוד עם לינקדאין לצורך מציאת ערוצי שיווק והפצה בחו"ל. אם תעבדו ממוקד ועל לפי הצ'קליסט תחסכו לעצמכם זמן רב של התברברות ברשת . זמן הרי שווה כסף.
מכירים דרך אחרת לבצע חיפושים בלינקדאין?
ספרו לנו כאן למטה, לא להתעצל, לגלגל את המסך עד למטה.