חשיפה- כיצד חברת LivePerson עושה מדיה חברתית

נושא: ארגונים פורסם בתאריך: 23 ביוני 2009 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , , , , , , , , , , , ,

נועה אדמסקי דירקטור נהול מוצר בסטארט אפ לייבפרסון מבצעת קדום מוצר גם באמצעות רשתות חברתיות. פניתי אליה בבקשה שתספר לנו איך הם עושים זאת, והיא נעתרה לבקשתי. הנה הפוסט הבא אשר נכתב על ידה.

 

logoliveperson1

 

המוצר של חברת לייבפרסון מאפשר ללקוחות עסקיים לצפות בכל המבקרים שכרגע גולשים באתר, ולקבל נתונים כדוגמת:באיזה עמודים הם גולשים, מהיכן הגיעו (מודעה,אתר שותף וכו'). בכל רגע ניתן להזמין כל מבקר לצ'ט ואף להגדיר כללים להתחלת צ'ט עם מבקרים באתר, למשל להבליט לקוחות שגולשים מאזור מסוים בעולם, ונמצאים בעמוד עגלת הקניות,  ולדבר עמם ראשונים. בנוסף יש כלי ניתוח ודוחות, וכלים שמסייעים לצוותי שירות ומכירה בזמן הצ' ט.

הפלטפורמה למומחים מאפשרת לכל אדם בעולם ליצור חשבון, לפרט את קורות החיים שלו, ולקבוע מחיר לדקת ייעוץ בצ'ט או בטלפון, או קשת מחירים עבור פרויקטים גדולים יותר. לקוחות מכל רחבי העולם יכולים לפנות למומחה ולהתייעץ עמו. אנחנו מספקים את הפלטפורמה, את שירותי הסליקה ומסייעים למומחי במאמצי השיווק. החברה מאפשרת ללקוחותיה להיות תמיד בזמן הנכון ובמקום הנכון, על מנת למכור, לספק שירות, לסייע ולתמוך בלקוחותיהם הם. לייבפרסון משתמשת במוצריה במספר טכנולוגיות: דוט.נט, פלאש  וג'אוה.

ערוצי המכירה והשיווק הסטנדרטיים בהם משתמשת החברה הם: פרסום במנועי חיפוש ובאתרים, תוכנית שותפים, תערוכות, שותפויות עסקיות, אנשי מכירות היוצרים קשר עם חברות וארגונים , וכמובן SEO – אופטימיזציה של האתר לחיפוש.

 

לאחרונה, על מנת להפיץ את המותג, ולהגדיל את המודעות בעולם לקשת השירותים שאנו מספקים, התחלנו לקדם את לייבפרסון ברשתות חברתיות.

המאמצים כוללים את הפעילויות הבאות:

תקשורת בטוויטר – לדוגמא:

חשבונות טוויטר של החברה – מוקדשים כל כולם לשיווק

. http://twitter.com/LivePersonInc

http://twitter.com/LiveCounsel

 חשבונות פרטיים של עובדים, שכותבים גם על עצמם וגם על לייבפרסון (כמוני, למשל) http://twitter.com/Noa_Adamsky ; http://twitter.com/LP_CEOROB .     

לקוחות ומומחים המשתמשים בשירותינו – קידום צולב שלנו ושלהם. http://twitter.com/dranupama ; http://twitter.com/davidjames2522

בקרוב גם נפתח חשבון שיתמקד בתמיכה טכנית במוצרינו.

אנחנו מצטטים זה את זה, מתקשרים עם אנשים בעלי תחומי עניין דומים, ומשתפים עובדות ומאמרים מקצועיים.

 

פייסבוק – עמוד מעריצים:

עמוד המוקדש לחברה, בו  אנו מעדכנים לגבי חדשות, תערוכות וכל מה שמעניין. http://www.facebook.com/home.php?#/pages/LivePerson-Community/49571722061

בנוסף, מידי פעם העובדים משתפים את חבריהם בכתבות ואירועים רלוונטיים לחברה, בעמודי פייסבוק הפרטיים שלהם.

 

יוטיוב – עמוד קהילה ותחרות וידאו למומחים:

אחת הפלטפורמות של לייבפרסון, הנה פלטפורמה של ייעוץ מומחים. לאחרונה השקנו תחרות וידאו ואנו מעודדים את המומחים להעלות לרשת סרטונים קצרים המקדמים את לייבפרסון ואת שירותי הייעוץ שלהם. התחרות נושאת פרסים. http://www.youtube.com/user/LivePersonCommunity ; דף הנחיתה של התחרות שפורסם למומחים: http://www.liveperson.com/lp/youtubecontest

 

על מנת לבחון את ההפצה הויראלית ואת הצלחת מאמצינו אני עוקבים אחר המדדים הבאים:

1.        מספר המנויים/עוקבים/מעריצים באתרים השונים.

2.        מספר הכניסות לאתר לייבפרסון מהרשתות החברתיות המקודמות (ניתן לבחינה דרך מערכות כמו גוגל אנליטיקס, לדוגמא)

אנו רואים עלייה מתמדת בכל אלה.

 

קידום החברה ברשתות חברתיות, מניב תוצאות עסקיות, וגם פשוט כיף. בניגוד לפרסום סטנדרטי, פה יש קשר יותר אישי לאנשים, אפשר ממש לראות את אלו שמתחברים אלינו.

 

 אתם מוזמנים להציג שאלות לנועה ב"תגובות". נועה תשמח לענות לכם

 

 

 

 

 

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (9)

 

  1. נטע הגיב:

    הי נועה,
    קראתי את הפוסט והוא מאד מעניין ומקיף. השאלה שלי היא כזו: לאחרונה עולות טענות שונות לגבי שיווק ברשתות חברתיות, ואחת מהן, המתייחסת באופן ספציפי לטוויטר, גורסת כי שיווק מסוג זה מביא טראפיק לאתרים, אך לא יוצר מספיק לקוחות משלמים. מה לדעתך מאפיין לקוחות כאלה וכיצד ניתן להניע אותם לפעולה דרך אותן רשתות חברתיות?
    תודה,
    נטע

  2. הי נטע,
    כפי שתיארתי, הקידום שעושה לייבפרסון מכוון גם ללקוחות פוטנציאליים וגם ללקוחות קיימים. תחרות הוידאו ביו טיוב למשל, מחזקת את הקשר ביננו ובין המומחים, ובנוסף מעשירה את התוכן שכל מומחה יכול בעתיד להציג ללקוחותיו. על פי ניסיוני, לרשתות חברתיות וטוויטר בתוכן,יש אפקטים המהדהדים לכיוונים רבים, למשל, תקשורת עם המשתמשים, חיזוק המותג והגברת המודעות לו ועוד,ולכן יש לבחון את השורה התחתונה ואין למדדם אך ורק במשפך הקלאסי של קידום – טראפיק – לקוחות משלמים.

    נועה

  3. he - imcouple הגיב:

    לפי דעתי התוכן באינטרנט כבר מזמן לא שייך לגולשים. וחברות שמנסות להכריח את הגולש לקורא תוכן שלהם פשוט מפספסות בגדול.

    זאת גם הסיבה העיקרית להצלחה של כל הקמפיינים שקיימים באינטרנט אשר מפתים את הגולשים ליצור תוכן איכותי משלהם ולשתף עם כל העולם.

    אנשים אוהבים להציץ, והם אוהבים לראות מה קורה אצל אנשים אחרים.

    ההצצה הקטנה הזאת הפכה בצורה בלתי ניתנת לערעור את הרשתות החברתיות לבעלי מעמד מאוד חזק בקידום המוצר והמותג.

    אולם הרבה חברות משתמשות בהם בצורה צורה וחושבות שמדובר בעוד אתר בית שלהם בהם הם שוב מנסים לכפות תוכן ולא לנסות ליצור קהילה שלמה שתעקוב אחרי המותג שלהם בעיניים עצומות.

    ההבדלים האמיתיים בין מותגים היום מתחיל להיות מטושטש והזדהות הקהל עם המותג / מטרה / פעילות יכולה ליצור את ההבדל בין מותג מצליח ולבין עוד מותג אחד שהיום קיים ומחר כנראה שלא יהיה.

    ווא יצא לי פוסט שלם :-)

    • ואו, הוצאת לי את המשפט האחרון מהפה ! אכן, ברמה של פוסט. תודה על התגובה . אכן, בארה"ב בה הקהל הוא עצום וכמות המותגים היא אדירה, הקמפיינים שבאמת מצליחים הם אלו שהבינוח שצריך לגרות את קהל המשתמשים/קוראים לפעול ולייצר תוכן בעצמם. מחכה לראות איך יתפתח הבלוג שלכם http://imcouple.com/about. בהצלחה ושבת שלום. גילה

  4. אסתי אדן הגיב:

    ואני דוקא רציתי לשאול שאלה אחרת על המוצר עצמו.
    אם אני גולשת באתר שבו הותקן ה liveperson ואיש החברה מחליט לדבר איתי האם הוא יכול להקפיץ לי popup ולהזמין אותי לשיחה? ואם כן האם אין זה מאיים עלי כגולשת ולכן אתרחק מהאתר?

    • שלום אסתי, ותודה על השאלה.
      קודם כל את צודקת, זה עלול להיות מאיים לחלק מהגולשים. ולכן המוצר של לייבפרסון כולל כלים שמאפשרים לך ליצור קשר עמוק ואישי עם המבקרים באתר, ולזהות את אלו שישמחו לשוחח עם מישהו במהלך הגלישה. למשל, ניתן לראות את מסלולו של הגולש באתר שלך, ולצפות ממש בעמוד הנוכחי שבו הוא או היא נמצאים. ניתן לשנות את מראה ותוכן פופאפ ההזמנה, ולהתאימו למסרים והתחושות שאת רוצה להעביר למשתמשים שלך. בנוסף, ההזמנות תמיד כוללות לינק קטן של "לא, תודה" שמהווה יציאה נוחה לכל מוזמן שמעדיף שלא לעשות בכך שימוש. ויש גם כלים נוספים.
      מקווה שעניתי,
      נועה

  5. אסתי הגיב:

    תודה נועה. אכן ענית לי.

קטגוריות