שאלתם שאלות- הנה תשובות
תגיות: WEB 2.0, חיפוש עבודה, טוויטר, טוקר, לינקדאין, מיון, מיתוג אישי, משרות, עסקים, פייסבוק, פרסום, רשתות חברתיות, שיווק
בעקבות שאלות שהעלו שניים מהקוראים לסדרת הפוסטים של "חיפוש עבודה באמצעות רשתות חברתיות" החלטתי לעלות פוסט שאלות-תשובות אשר יתעדכן בהתאם לשאלות שיתווספו. הרגישו חופשי להוסיף שאלותיכם בתגובות למטה ואשתדל לענות בהקדם.
שאלה (אסף) – האם יש מקום בלינקדאין לפרסם עסק במקום פרופיל אישי, ולחפש "תעסוקה" לעסק ולא שיווק אישי? פתחתי עסק לבניית אתרי אינטרנט, ומאז שעלה חוק הספאם, אני לא ממש יודע איך לשווק את העסק: עם הבאנרים של החברות הגדולות אני לא יכול להתחרות, על פרסומות גוגל אף אחד לא לוחץ, ומאמרים בנושא העסק שלי לא יעניינו אנשים. אז איך אני בכ"ז מגיע ללקוחות פוטנציאליים?
תשובה – אסף, העלת מספר נושאים ואשתדל לענות לכולם. הלינקדאין בבסיסו הוא רשת חברתית וככזה הוא מושתת על תקשורת בין אישית בין חברי האתר. כמובן שאפשר לשים תמונת לוגו במקום תמונה אישית ולכתוב שם עסק במקום שם בעל הפרופיל. איני ממליצה על כך. קסמו והצלחתו של האתר הוא בקשר האישי והנגישות גם לבעלי תפקידים בכירים כזוטרים. פרופיל שיראה כחלון ראווה של עסק יזכה קרוב לוודאי להתעלמות. ברשתות חברתיות אנשים עושים עסקים אך הם רוצים להרגיש שיש להם שליטה ואין כופים זאת עליהם ואין מנצלים את השטח החברתי על מנת לפרוץ לתחומם. לינקדאין הוא המקום הטוב ביותר לשיווק עסק כשלך, ופה עלי לשאול ,מה זה בעצם שיווק אישי אם לא שיווק המיועד לקדם את האדם ואת מה שבחר לייצג. במקרה שלך אתה מייצג את העסק שלך. אתה צריך לעשות "חושבים" האם אתה מוכן לשים עצמך בחזית העסק ולייצג אותו, ואיך עליך לעשות זאת.
לא אתייחס כאן לנושא מודעות גוגל ובאנרים אך כן אתייחס לאמירה "מאמרים בנושא העסק שלי לא יעניינו אנשים". אני שמחה לבשר לך שמאמרים כאלו יעניינו רבים. זו תקופה בה התקציב מצומצם אך רבים מבינים שכיום חייבים נוכחות ברשת גם אם מדובר בעסק לאינסטלציה. אנשים מחפשים ללמוד את הנושא בין אם בכדי לנסות בעצמם או בין אם להבין על מה הספק מדבר עימם. בחזרה לנושא. ברגע שפתחת פרופיל בלינקדאין וביצעת אופטימיזציה עליך להתחיל בפעילות אקטיבית. החלט מה הסקטורים המעניינים אותך בשוק הישראלי ובצע חיפוש במנוע החיפוש על ידי הצלבת הסקטורים ומיקום גיאוגרפי. כך תמצא עסקים רבים המיוצגים על ידי מנהלים ועובדים. מכאן זאת עבודת שיווק קלסית. הלינקדאין לצורך זה הוא כמו כל בסיס נתונים עסקי אחר. היתרון כאן הוא שלעיתים תוכל להגיע ישירות למנכ"ל ואפילו לדעת עליו מה הוא אוהב ובאיזה כנס השתתף בחודש שעבר. דרך נוספת להגיע ללקוחות פוטנציאלים הם הפגנת נוכחות אקטיבית בקבוצות.
שאלה (אליהו)- אם אני בודק כל יום את לינקדאין, מקבל עדכונים יומיים מ"דרושים" ופעמיים בשבוע עובר על jobnet האם יש טעם לחפש בטוויטר? הייתכן שיהיה שם משהו שלא ראיתי?
תשובה – אין כאן תשובה חד משמעית. האם אתה מכיר לדוגמא את כל החשבונות למעקב אשר ציינתי בפוסט של טוויטר ? יתכן מאד שגופים מסוימים ישתמשו בעובדת היות טוויטר כלי חינמי על מנת לפרסם משרות ראשית בו ואחר כך, יעבור לצינורות גיוס בתשלום כחברות השמה וג'ובנט לדוגמא. הפרופיל בטוויטר מיועד גם להפגנת נוכחות וגם לחיפוש נוכחות של אחרים. אני מציעה לך לעשות ניסיון, התחל לעקוב אחר החשבונות שנראים לך רלוונטיים לתחום התמקצעותך. לאחר שבועיים-שלושה בדוק האם המשרות חוזרות על עצמם ומוכרות לך והערך מבחינתך האם מדובר בספאם אישי. אשמח לשמוע ממך עדכון.
אשמח לקרוא שאלותיכם
חיפוש עבודה באמצעות "מדיה חברתית"-לינקדאין
חיפוש עבודה וגיוס באמצעות "מדיה חברתית"- טוויטר או, חגיגת הטוקר
חיפוש עבודה באמצעות "מדיה חברתית"- מבוא
אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:
תגובות (2)
האם חברות השמה בארץ מחפשות שמות של מועמדים בגוגל ככלי לסינון?
לא. חברות השמה סטנדרטיות לא מפעילות גוגל ככלי סינון כפי שציינה בפניך מיכל כרמי, מנכ"ל טריפלטק. חברות השמה מתוכמות או אלו העוסקות בהד הנטינג משתמשות בגוגל וכלים נוספים לאתר מועמדים אשר אינם אקטיביים בחיפוש משרה או שאינם נמצאים במאגר שולחי הקו"ח הקבוע.