חיפוש עבודה באמצעות "מדיה חברתית"- מבוא
תגיות: CV, effectiva, WEB 2.0, אפקטיבה, בלוג, גיוס, טוויטר, טכנולוגיה, לינקדאין, לינקדאין, מיתוג אישי, משאבי אנוש, פייסבוק, ראיון
פוסט זה כולל פרזנטציה ותקציר הרצאה אשר העברתי בפני ארגון "גבהים". "גבהים" מסייע לעולים חדשים בעלי תחומי התמקצעות שונים להשתלב בעולם העבודה הישראלי תוך ניצול תחום התמחותם . ההרצאה והפוסט מסבירים כיצד ניתן לרתום את ה"מדיה החברתית" לצורך חיפוש עבודה בישראל. הדגש הוא כמובן על ישראל זאת מאחר ו"מדיה חברתית" היא בעלת היקף רחב בסקופ הבינלאומי, וענייננו כאן הוא רק בגיאוגרפיה הצרה שלנו.
בטרם נתחיל אני רוצה להדגיש דבר מה אשר עלה בעקבות ההרצאה וחשוב לי להבהירו. חיפוש עבודה באמצעות "מדיה חברתית" אינו דומה לחיפוש עבודה באמצעות לוח מודעות או אתרי דרושים למיניהם. "מדיה חברתית" הינה אוסף פלטפורמות המאפשרות לאדם להפגין נוכחות ברשת. לתת במה למומחיותו, התמקצעותו, אישיותו, סך מיתוגו האישי. חשיפה כזו תגביר את סיכוייו בקבלת עבודה, תחשוף אותו לקהלים חדשים ותייצר הזדמנויות. לא ניתן להגדיר זמן לקבלת תוצאות באמצעות "מדיה חברתית" ואין זה תהליך של "זבנג וגמרנו". ב"מדיה חברתית" אין צורך להשקיע כסף אך יש להשקיע זמן וסבלנות. את הפירות רואים לאורך זמן. ניסיוני האישי מראה שכל קשריי העסקיים הגיעו בדרך זו, בעיקר דרך אתר הלינקדאין.
מבוא
הרצאה זו מעלה את המושגים: "מדיה חברתית", מיתוג אישי ובהמשכה דנה בשלוש פלטפורמות עיקריות לשימוש בישראל.
אתר הויקיפדיה , האנציקלופדיה המשותפת ברשת, גורס כי מדיה חברתית היא תוכן הנוצר על ידי האנשים באמצעות פלטפורמות טכנולוגיות מתוחכמות של הוצאה לאור/הפצת מידע. זהו שילוב בין טכנולוגיה וסוציולוגיה ומביא דרך חדשה בה אנשים קוראים , כותבים ומשתפים ידע ומידע. המדיה החברתית מאפשרת יצירת קשרים בזמן אמיתי ברשת הן לצרכים אישיים והן לצרכים עסקיים.
"מיתוג אישי" לפי ויקיפדיה הוא תהליך בו האדם משווק כמותג. תהליך מסוג זה, שמפעיל האדם על עצמו, מיועד לקדמו בחייו העסקיים, המקצועיים וגם האישיים. יש המבצעים את המיתוג האישי בעצמם, ויש הנעזרים ביועצי תקשורת, יועצי תדמית, מאמנים אישיים ועוד. בהמשכו של התהליך האדם אמור להוות מותג שיעורר רגשות וערכים מוגדרים אצל אנשים אחרים. אנשים כלפיהם מופנה המיתוג יכולים להיות לקוחות ומעסיקים פוטנציאליים, בן זוג עתידי, קולגות, מתחרים, אויבים, וגם סביבתו הרגילה של האדם.
בבואכם להשתמש במידה חברתית עליכם ראשית להבהיר לעצמכם :
מהו הייחוד שלכם?
מה מפריד אתכם מאחרים בתחומכם המקצועי ?
עליכם לייצר לעצמכם 3-5 משפטים שיסכמו ויהוו תמצית העונה על השאלה "למה דווקא אותך מכולם". דבר זה הינו חשוב ביותר מאחר והוא הבסיס להצגתכם ברשת (ואף בנטוורקינג פיזי). אלו המשפטים בהם תשתמשו ותציגו עצמכם בפני אנשי קשר חדשים, בפרופיל שלכם וכדומה.
הכלים בהם דנה הרצאה זו הם : הלינקדאין, הטוויטר ובלוגים.
ביומיים הקרובים יעלו חלקיה הנוספים של ההרצאה, אתם מוזמנים לחזור ולקרוא את המשכה.
חיפוש עבודה באמצעות "מדיה חברתית"-לינקדאין
חיפוש עבודה וגיוס באמצעות "מדיה חברתית"- טוויטר או, חגיגת הטוקר
אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:
תגובות (3)
[…] חיפוש עבודה באמצעות "מדיה חברתית"- מבוא […]
[…] […]
[…] […]