שכיר או עצמאי- מחפש עבודה או לקוחות- מתג את עצמך

נושא: מיתוג אישי פרסום ושיווק פורסם בתאריך: 7 באפריל 2009 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , , , ,

הסיבה העיקרית לתהליך מיתוג היא למכור! ובמקרה של מיתוג אישי הכוונה פה היא למכור את עצמך.
מיתוג אישי לא צריך להכביד עליך או להיות כפוי, הוא צריך לבא מתוכך ולשאת את תכונות האופי והחוזקות שלך. באופן זה יהיה המיתוג האישי הטוב ביותר עבורך כי הוא משקף נאמנה את המהות הפנימית שלך.

מיתוג אישי נחלק לארבעה חלקים עיקריים :
אתה, האישיות שלך – אתה כפי שחבריך ומשפחתך מכירים אותך לטוב ולרע, וסביר להניח גם כפי שקולגות ושותפים מכירים.
המראה החיצוני שלך- הופעתך הפיזית והבגדים אשר אתה לובש, אביזרים חיצוניים, סגנון וכשרון כתיבה, החפצים הסובבים אותך(בית, מכונית וכו…)
כלי השיווק שלך- כל דבר אשר אתה מציג ומייצג אותך: כרטיס ביקור, נייר מכתבים, האתר שלך.
מעשיך/מוצר שלך- אלו הם הביטוי החזק ביותר ל"מיתוג האישי" שלך. מעשיך צריכים לתאום את המסרים אשר אתה מעביר דרך כל הדברים שצויינו להלן : אישיותך, מראך, כלי השיווק שלך. אם לא כן חוסר האחידות ישודר כלפי חווץ במסר מבלבל. אנשים לא נמשכים למסר מבלבל גם כשמנסים למכור להם מכונית.

תהליך מיתוג אישי דורש עבודה אישית במהלכה יהיה עליך לענות לעצמך על שאלות שונות בינהן
1. איך רואה אותך סביבתך (מדוע שלא תבקש מהם לתאר אותך במספר מילים), כתיבת ה"אמירה" שלך/ סלוגן ובדיקה איך הם עומדים אחד מול השני.
2. "בדיקת מלאי" של הסובב אותך : היכן את חי, איך אתה מתלבש וכדומה ואיך הם מייצגים אותך.
3. בדוק את החומרים והכלים הסובבים אותך ועד כמה הם מייצגים אותך. אין כאן חובה להשקיע כסף. אפשר אפילו לחשוב על הדברים הקטנים ביותר לדוגמא אופן תגובתך למיילים (אמירת תודה לדוגמא לפונים אליך)
4. וודא שהמעשים שלך/ המוצר הם מדויקים, מוגשים בזמן. כל אלו מעידים על המותג שלך.

אם תמצאו את המיתוג האישי הנכון שלכם , לא יקשה עליכם לנהלו מכיוון שהוא בעצם משקף את האני האמיתי שלכם, את המהות שלכם. ישנם אלו הנושאים מיתוג אישי באופן טבעי . אלו הם בעיקר האנשים הפועלים ועוסקים בתחומי אהבתם , בנושאים אשר נובעים מחוזקתם האישית ולא מתוך כפיית צרכי ורצונות הסביבה.
קחו פסק זמן ועשו חושבים…אולי זה הזמן לשנות מספר דברים…

 

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • מדיה חברתית : לינקדאין מיתוג אישי רשתות חברתיות – למה לך ? מרבית התחומים בארץ זוכים לפריחה רק לאחר שאחותנו הגדולה ארה"ב וכן ארופה כבר שם כך גם בתחום מדיה חברתית. העולם כבר יודע כי נוכחות מינימאלית באינטרנט היא חובה. אנו לא מדברים כאן על טרנד או על […]
  • חיפוש עבודה באמצעות "מדיה חברתית"- מבוא פוסט זה הינו תקציר הרצאה אשר העברתי בפני ארגון "גבהים". "גבהים" מסייע לעולם חדשים בעלי תחומי התמקצעות שונים להשתלב בתעשייה הישראלית תוך ניצול תחום התמחותם . ההרצאה והפוסט מסבירים כיצד […]
  • חיפוש עבודה ? מאייש משרה ? צייץ בטויטר כיום יש כבר מעל 25000 משרות ברשת הטוויטר המפורסמות על ידי חברות השמה וחברות מסחריות.בשלב זה כבר לא ניתן להתעלם מנוכחותם החזקה של כלי ווב 2.0 בכל צעד ושעל בחיינו הפרטיים והמקצועיים. אם אתם […]
  • חיפוש עבודה באמצעות "מדיה חברתית"- לינקדאין מציאת עבודה ברשתות חברתיות זו המנטרה שכולם מזמזמים. בואו ונציץ בלינקדאין ונבדוק מה בעצם עושים שם. איך מפגינים נוכחות בצורה אפקטיבית , היכן צריך "להסתובב" על מנת שיראו אותך , איך בונים […]
  • מדיה חברתית- הפרדוקס העיסקי שני סקרים נערכו בארה"ב ביוני ואוגוסט 2009 דנים בחיבור בין מדיה חברתית לתעסוקה. באופן לא מפתיע מעלים שני הסקרים פרדוקס מעניין. מחד השימוש במדיה חברתית גובר לצרכי שיווק ומציאת עובדים מאידך […]

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט