טיפה גוגל אנליטיקס בשביל הנשמה וספינינג בשביל הגזרה

נושא: ארגונים גיוס ברשת פרסום ושיווק פורסם בתאריך: 17 בינואר 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , , ,

2009 הסתיימה. שנה לא קלה למרביתינו. נראה שדברים עמדו מלכת אם לא ,אפילו נסוגו לאחור. בתחילת רבעון שני של 2009, חודש אפריל, פתחתי את הבלוג "מדיה חברתית בעסקים". כוונתי היתה למנף לכיוונים חדשים ידע אישי של שנים בכליי "מדיה חברתית" , רשתות כגון: לינקדאין, SPOKE , קפה דה-מרקר ועוד. ידע אשר השתמשתי בו ככלי מוביל לדליית פרטים על מהנדסים בחברות השונות בארץ בתחומי חומרה ותוכנה, מידע רב על פיטורים, קשרים מקצועיים בין אנשי קשר ועוד. גם היום אני עוסקת בדברים רבים, ועדיין יש לי יד בנושאי גיוס. עם זאת "מדיה חברתית" היא הבייבי לו הקדשתי השנה את מיטב זמני (הבייבי השני הוא ילדתי בת הארבע). אפילו את מכון הכושר זנחתי השנה לטובת שני אלו (זהו , מעכשיו חוזרת לספינינג). 

מקורות תנועה לבלוג מדיה חברתית בעסקים

מקורות תנועה לבלוג מדיה חברתית בעסקים

 

לכן, בנקודה זו חשבתי לשתפכם בסיכום קטן ולהציץ איתי לגוגל אנליטיקס (אפליקציה של גוגל העוקבת אחר פעילות אתר ומספקת אומדנים שונים). כאמור, הבלוג קם באמצע אפריל 2009. הקמתו החלה ללא כל ידע ב-  SEO וללא כל תמיכה מעבר לקידומו ב"מדיה חברתית". כאן אני חייבת להרכין ראש ולומר שאני מכה כל יום על חטא על כך שאיני מצליחה לכתוב בקביעות פעם בשבוע. הנתונים בנושא זה חד משמעיים. כל שבוע שחולף ללא כתיבה מראה ירידה בכניסות הקוראים. (אז תכתבו, תכתבו כל הזמן). עדיין, אני יכולה לומר בסיפוק שהכתיבה שנעשתה שימשה עבורי מנוף אדיר לצמיחה שבאה לידי ביטוי חצי שנה מאוחר יותר.

 

נתונים מתוך גוגל אנליטיקס:

 

חמשת הפוסטים המובילים שפורסמו וזכו להכי הרבה צפיות בבלוג "מדיה חברתית בעסקים":

 

  1. חיפוש עבודה וגיוס באמצעות "מדיה חברתית"- טוויטר או, חגיגת ה-talker
  2. חשיפה-קידום "פיקארו השמה" במדיה חברתית.כל הנתונים,עובדות ומסקנות
  3. מרתון טיפים עיסקיים לפייסבוק
  4. חיפוש עבודה באמצעות "מדיה חברתית"- לינקדאין
  5. פייסבוק :PAGE למול  GROUP

 

חמשת מקורות התנועה המובילים אל תוך הבלוג "מדיה חברתית בעסקים":

  1.  (direct) ((none))
  2. linkedin.com (referral)
  3. google (organic)
  4. facebook.com (referral)

חמש מילות המפתח המובילות ששימשו את הקוראים להגיע אל הבלוג "מדיה חברתית בעסקים":

  1. מדיה חברתית
  2. Liveperson
  3. גילה גדעון
  4. פייסבוק לעסקים
  5. קפה דה מרקר

 

מצאתי מספר נתונים מעניינים, לדוגמא:

מילה שאינה קשורה ל"מדיה חברתית" כמו liveperson     (פירסמתי פוסט על על הדרך בה חברה זו פועלת במדיה חברתית) היתה בין מילות המפתח המובילות. בכך היא מדגימה את תאוריית ה"זנב ארוך".

טוויטר "הכוכב העולה" לא מופיע כלל בין חמשת מקורות התנועה הראשונים.

פוסטים מובילים הם מן הסתם אלו הקשורים לחיפוש עבודה. השנה צצו מספר בלוגים המדסקסים נושא זה שרק העלאת שמו מייצרת תנועה וכמות כניסות בלתי נידלת.

 

מה צפוי השנה?

  1. בקרוב מאד הבלוג ישנה את עיצובו (ברגע שאחליט סוף סוף על תבנית)
  2. הבלוג יפונק קצת ב-SEO מעבר לאורגאני הבסיסי שאני עושה, הגיע הזמן לא?
  3. השנה אני אקפיד על נוכחות קבועה בספינינג- מבטיחה ואקיים, חכו תראו (אין קשר למדיה חברתית)
  4. יהיו דברים נוספים, עדכונים בהמשך

אז ראשית, למי שעדיין לא רשום לניוזלטר, הרשמו עכשיו ותקבלו עדכון מיידי אליכם על כל חדש.

 

שנית, שנה נהדרת שתהיה לכם ולי.

אתם מוזמנים לספר איך אצלכם? מה היה חם בבלוג שלכם?

אם מישהו כאן עושה פוסט סיכום הוא מוזמן לצרף לנו לינק בתגובות.

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (4)

 

  1. היי גילה, פוסט מענין!
    אני חייבת לציין שאני מבקרת כאן בבלוג שלך מידי פעם ותמיד כיף לקרוא!
    מהנסיון שלי בחצי השנה האחרונה מהבלוג שאני כותבת בתחום טיפים לחיפוש עבודה אני יכולה לחזק את טענתך בנושא הקשר הישיר בין כתיבת פוסט חדש לבין כמות הכניסות. אין מה להשוות בין מה שקורה לאחר העלאת פוסט לבין התקופות שבין לבין! ועל כן, חייבים להמשיך ולכתוב!
    אז שתהיה שנה מצויינת!
    מאיה בוכניק

  2. מאת Carmel:

    Gila,
    Note that 58% of your traffic are seeing is from search engine. Known or not, each domain that is registered is automatically added to crawlers and checked. If a WordPress platform is discovered it is immediately tagged as a blog (even though it may not be such) and it will be visited more often by the crawlers.
    It's also interesting that you are not getting direct feeds, hence either your readers have not bookmarked your site and are intentionally coming to visit, or they relay on other platforms to (a) tell them there is a new post, or (b)they visit other platforms on which you are mentioned (e.q LinkedIn).
    To a better year than we just wrapped up
    ==
    Carmel

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט