מרתון טיפים עיסקיים לפייסבוק

נושא: פייסבוק פורסם בתאריך: 19 בנובמבר 2009 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , ,

מרתון טיפים עסקיים לפייסבוק – יאללה , אני מתחילה, אתם ממשיכים. כל תגובה תוסף לגוף הפוסט :

 

   טיפים טכניים :

  

  1. 1.       בצעו אופטימיזציה לפרופיל : ודאו שכל פרטי העסק ופרופיל העסק הוכנסו ויש תמונת פרופיל רלונטית.
  2. 2.       הגדרות פרטיות (Privacy). שיקלו למטרת העסק להשאיר הגדרות חשופות ומזמינות לפעולה
  3. 3.       הוסיפו לאלבום התמונות תמונות רלוונטיות של מוצר, שרות, קולקציה חדשה, עובדים וכדומה.
  4. 4.       בנו לכם עמוד או קבוצה. שקלו היטב את התכונות של כל אחת ובחרו במתאים ביותר לצורככם.
  5. 5.       צרו תג פרופיל (Profile Badges) והוסיפו אותו לבלוג / אתר שלכם. צרו תג עמוד ופעלו באופן זהה.
  6. 6.       חברו את פייסבוק לטוויטר בכדי שכל עדכונכם יסונכרנו.
  7. 7.       מיינו את חבריכם לפי רשימות, זה עשוי לעזור בהרבה מקרים.ץ לדוגמא אם תרצו לצרפם לקבוצת נושא שבניתם
  8. 8.           הוסיפו אפליקציות עסקיות כגון    SOCIAL RSS, SLIDESHARE  , MEMORABLE WEB ADDRESSES
  9. 9.        חפשו אנשי קשר חדשים- עבור "עמוד" ((Page או קבוצה (group) העוסקים בעסק שלכם, בצעו חיפוש ע"פ מילות מפתח של המוצר / עסק שלכם. "הציעו חברות" לחברי קבוצות /עמודים אלו. כך תרחיבו את מעגל החברים בתחום הרלוונטי לכם. (אלי ארקוש- תודה לך , חשוב מאד !)

טיפים להתנהלות עסקית:

1.       בעת אישור חבר חדש תנו נופך אישי. הציצו בפרופיל וראו משהו מעניין שמושך אתכם באדם- מקום מגורים, ספר, תחביב, עיסוק, משפט מעניין והחלו את הקשר בצורה כזו. (ליפז מוסקט) http://www.facebook.com/LipazMooskat 

 

ואם עידו קורא את הפוסט אז עידו יגיד ששימוש נכון בפרופיל ובכל הכלים כמו NOTES יביא באזז טוב. עידו צודק.

 

אז מה שכחתי לכתוב כאן- מחכה לכם …..

 

 

קריאה נוספת:

פייסבוק :PAGE למול GROUP

פייסבוק ככלי עיסקי

אסטרטגיה חברים, אסטרטגיה

 

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (17)

 

  1. מאת ליפז מושקט:

    כאשר פונים אליכם חברים או אתם אליהם עשו זאת באופן אישי. הציצו בפרופיל וראו משהו מעניין שמושך אתכם באדם- מקום מגורים, ספר, תחביב, עיסוק, משפט מעניין והחלו את הקשר בצורה כזו.
    http://www.facebook.com/LipazMooskat

  2. מאת אורן שני:

    אני מצטער גילה אם אני מחרב לך את המסיבה, אבל הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת הוא "הקפיאו את חשבון הפייסבוק שלכם" – ולא, זה לא בצחוק וגם לא קינטור אלא ברצינות, ואני אסביר:

    ההייפ סביב פייסבוק הולך ומתפוגג וזה ניכר בירידה החדה בשוווי המוערך שלו. הסיבה לכך היא שמדובר למעשה במדיום מאוד גרוע. קשה מאוד לסנן תכנים, קשה למנוע מעצמך לבזבז המון זמן על על מני שטויות כמו משחקים טפשיים ושאלונים עלגים וכדומה, וכמעט בלתי אפשרי להפריד בין סתם מטרדים למידע ממשי או פרסום לגיטימי. כל זה קורה כמובן כי ככה פייסבוק רוצים. המודל העסקי שלהם מבוסס על למשוך אנשים להכנס למה שיותר דפים. התוצאה לדעתי היא שמי שמפרסם בפייסבוק, בעיקר בפרסום עקיף, כלומר על ידי "חפשו אותי בפייסבוק" או פתיחת קבוצה וכדומה, שכרו יוצא בהפסדו. אני יודע שזו דעה מאוד חריגה כרגע אבל אני בטוח שככל שההיפ ימשיך להתפוגג, יותר ויותר אנשים יכירו בעובדה שפייסבוק הוא מושב לצים שלא כדאי לשבת בו.

  3. הי אורן, תודה על הדיעה. למען האמת עם חציו הראשון של דבריך אני מסכימה הלחלוטין. אכן עד לשנת 2009, פחות או יותר, זה באמת היה מושב ליצים גם בעיני והדרתי ממנו את רגליי ואצבעותי. פייסבוק אף אננו מספק כלים עיסקיים מתאימים והדבר הבולט ביותר הוא חוסר היכולת לאתר אנשים בבסיס הנתונים על פי קריטריונים רלונטים עיסקית.
    עם זאת, חל תגבור לאחרונה באגף האפליקציות העיסקיות, וגברה הנוכחות של אלו שעיניינם כבר אינו ב"משחקים מטופשים ושאלונים עילגים"כדבריך (שאני לחלוטין מסכימה עימם). הנוכחות הגוברת של קהילות בעלות מטרה עיסקית וקהל שהוא מעל גיל 35 אומר שמתנהלת כאן שיחה.
    השאלה שלי היא כעסק : אם יש כאן שיחה- האם אני רוצה להיות חלק ממנה ?
    כל אחד צריך לשאול את עצמו שאלה זו.

    תודה על תגובתך הכנה והחשובה ! המדיה החברתית עדיין זרה לרבים וחשוב שיכירו את כל צדדיה. שבת שלום. גילה

  4. מאת אלי ארקוש:

    היי גילה,

    הרשימה מהווה בסיס או התחלה טובה – הייתי מוסיף גם טיפ הנוגע לחיפוש חברים חדשים והרחבת מעגל החברים בקבוצה / בדף – בהקימך עסק או פתיחה של עמוד או קבוצה בפייסבוק העוסקים בעסק שלך, כדאי להריץ חיפוש ע"פ מילות מפתח הקשורות למוצר / לעסק ולנסות ולהרחיב את מעגל החברים אשר הביעו התעניינות בתחום, בהתאם לתוצאות החיפוש.

    לגבי טיפ מס' 7 – אני מבין שהתכוונת לרשימות בפייסבוק – אם זאת, תוכלי לספר על ה-lists בטוויטר – לא הבנתי ממש איך זה עובד, איך מחפשים רשימות, מה המטרה שלהן וכו' (אולי יש מקום לפוסט נפרד בנושא).

    תודה,
    אלי

  5. מאת עמית:

    הי גילה,

    לדעתי פייסבוק לא ממש מתאים לעסקים אלא יותר למינגלינג חברתי, אני גם לא חושב שהם מתיימרים אך מופעל עליהם לחץ לעשות התאמות לאפליקציות עיסקיות.

    אם כבר עסקים אז לדעתי Linkedin וגם טוויטר
    מתאימים יותר.

    למשל בלינקדאין ניתן לדוור לקבוצות עיסקיות
    ממוקדות.

  6. הי עמית, לגבי הלחץ לעשות התאמות עיסקיות, אני מאמינה שרק מי שישב בישיבות החברה ידע את האגנדה של פייסבוק אבל ניכר היה ללוטין שכאשר לינקדאין הלכה ותפסה את הנישה העיסקית בה היא שולטת ללא עוררין פייסבוק זזה בחוסר נוחות בכסא ובתגובה החלה להכנס אדפטציות. אחרת איך תסביר את השינויים שהכניסה ב "PAGE" בתחילת שנה זו שהפכו אותו לזוהר יותר בהשוואה ל-"GROUP" ומתאים יותר לניהול מותג.
    אפרופו- ה"למינגלינג חברתי" החברתי אליו התייחסת כאשר תארת את פייסבוק- זה בדיוק מה שמחפשים העסקים. להיות בלב ה"למינגלינג חברתי". הם היו שמחים אם היו מספר דרכים להשתמש במינגלינג הזה טוב יותר, ואת זה פייסבוק לא נותנת.
    אפרופו- אני לשנה זו והשינויים האחרונים שהכניסה פייסבוק חשבתי כמוך!
    גילה

  7. מאת עמית:

    הי גילה,

    אני חושש שיש מעט מאוד תאגידים וחברות
    שיודעות לעשות שימוש מושכל ברשתות החברתיות.

    לדעתי רובם הגדול תקוע בקונספציה של שידור
    חד כיווני של מסרים שיווקים ולא כל כל בנויים או
    יודעים לנהל דיאלוג עם החברס שעלולים להיות
    עזי מצח, נושכנים שאינם חוששים להביע דיעות
    שליליות בפומבי על התאגיד או המוצרים שלו
    וגורמים למבוכה רבתי לתאגיד המגושם שמגיב
    באיטיות אם בכלל.

    דיון שלילי ארסי ומשמיץ עלול להתרחש ב1:30 לפנות בוקר כשעשרות משתתפים משתלחים בתאגיד עד שמישהו מאנשי ה- 9:00 – 17:00 יגיע לראות את הריסות פומפיי רק למחרת בבוקר או חמור מכך רק אחרי הוויקאנד…

    לכן לדעתי זה לא מספיק שפלטפורמה כמו פייסבוק תתן כלים לחברות מסחריות, דרושה הערכות מתאימה גם בחברות עצמן הכוללת הכשרת אנשים שיכולים להגיב בזמן אמת ולכבות שריפות 24/7.

  8. ואו, תגובה נשכנית עם הרבה להט , אך מה לעשות, נכונה. נו טוב, זה יקח זמן. ה"בכירים" לאט לאט מתחילים לתת ל"שטח" לחלחל אליהם ולבסוף יאלצו לפנות זמן ולבצע הערכות ארגונית לנושא. נכון, דרושה אסטרטגיה ומוכנות ארגונית. כתבתי על כך בפוסט הדן באסטרטגיה http://gilagideon.co.il/?p=868
    תודה על הביקור ועל הביקורתצ הנוקבת :-)
    שבוע נפלא. גילה

  9. אלי ארקוש, אנא סלח לי, פספסתי את תגובתך. הוספתי את הערתך שהיא מאד חשובה. לגבי רשימות בטוויטר אני אשתדל לייצר פוסט בשבועיים הקרובים. :-)

  10. מאת אלון:

    נקודה חשובה שלא ראיתי עדיין ברשימת הטיפים היא:
    הרחבת מעגל החברים ע"י הצטרפות לקבוצות קיימות בתחומי עניין המתאימים לך ולהגיב ולתת סיוע ומידע וכך לגרום למשתמשים אחרים לרצות ולהיות חברים שלך.
    כמובן -תמיד להציע עזרה
    http://www.facebook.com/greatchange

    אלון

  11. האם זה לא בגדול מה שאלי ארקוש גרס והוספתי בסעיף 9. אנא חדד אם לא הבנתי נכון. גילה

  12. לכל המפקפקים או מזלזלים בחוחו של פייסבוק

    המלצה חמה לי אליכם

    בידקו , לימדו , ויישמו או שלמו כסף לאנשים הנכונים שיעשו זאת עבורכם

    עם 100% הצלחה בעסקים אי אפשר להתווכח

    עידו

  13. […] מרתון טיפים עיסקיים לפייסבוק […]

  14. מאת מוש:

    אהבתי את המאמר.

    אפשר דוגמא לפרופיל עסקי ש"עושה את זה" נכון?
    תודה

    • מאת דנה:

      מישהו יודע כמה משלמים לאדם שינהל עבור העסק שלי עמוד בפייסבוק? האם קיים כבר סטנדרט?

      • דליה, צהרים טובים. למה את מתכוונת ב"סטנדרט"?
        התשלום לאדם שינהל לך את הפייסבוק יכול להשתנות מקצה לקצה. זה תלוי באדם/חברה שנותנים את השרות , כישוריו ומצד שני בתקציב שלך ומידת הרצון שלך לקחת חלק או לא ולספק חומרים (תכנים) לנהל העמוד.
        את מוזמנת ליצור עימי קשר בלינק http://gilagideon.co.il/?page_id=1445
        או במייל info@effectiva.co.il
        שבת נעימה
        גילה

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט