אסטרטגיית "מדיה חברתית"- איך עושים את זה
תגיות: WEB 2.0, אסטרטגיה, טוויטר, טכנולוגיה, לינקדאין, מיתוג אישי, עסקים, פייסבוק, רשתות חברתיות
כולם מסביב מדברים על רשתות חברתיות, WEB 2.0 ,בלוגים, שיווק ברשת , גיוס עובדים ברשת, מיתוג אישי. התחושה היא שמתרחש משהו וצריך לפעול כנראה בנושא, אבל מה זה בכלל? איך עושים את זה? האם חייבים?
בשנים הבאות עלינו לטובה כל עסק יצטרך להיות מעורב באופן כלשהו במדיה חברתית. המדיה החברתית אננה עוד כלי אלא, היא שלב באבולוציה החברתית. אין זה באזז או דרך פרסום על מנת להביא לקוחות אלא, זה המקום בו הדברים מתרחשים , שם נמצא הקהל שלך. אין זה כלי, זו סביבת עבודה. אם בעבר היינו מייצרים פרסומת/מודעה ודוחפים אותה לקהל, היום זה כבר עובד אחרת . היום עסק צריך לדעת היכן מתנהלת השיחה הרלוונטית עבורו, ולהשתלב בה בחוכמה. ברשת יש הרבה "שיחות". קהילות,דיונים, בלוגים ועוד. אם מתנהלת "שיחה" בנושא שלך או העסק שלך ואתה לא שם בכדי לשמוע ולהגיב, פספוס שלך.
לדוגמא: אם חברת תקשורת סלולארית לא תדע שבפורום מסוים יש קבוצת לקוחות שלה המתדיינת במירמור על איכות השרות, ההפסד שלה מרובע:
1. היא לא קלטה את השיחה ואין היא יודעת מה אומרים עליה לקוחותיה
2. "הרוויחה" שם רע למותג
3. הפסידה את ההזדמנות לבצע תיקון לשרות ולרצות את לקוחותיה.
4. הפסידה את האפשרות להראות לכל לקוחותיה שהיא מאזינה להם ונכונה לשפר.
בואו וננסה לשאול יחד את השאלות אשר יסייעו לך בהגדרת האסטרטגיה שלך :
מה המטרה שלך?
· מה אתה רוצה להשיג באמצעות " מדיה חברתית" שחסר לך כיום? הגדר רשימת מטרות לפיהן תיבנה את אופי פעילותך
הבן את ה"מדיה" -האם אתה ערוך לנהל פעילות "מדיה חברתית"?
· האם אתה חושב לעשות זאת בעצמך? האם יש לך את הזמן הנדרש להפגנת נוכחות ברשת? האם אתה אוהב את "חיי הרשת" ונהנה לנהל זאת או שזה לטורח עליך? האם אתה מוכן לנהל בלוג? האם תוכל לכתוב פוסטים? האם אתה יודע לכתוב לרשת ?
· האם אתה מבין את "הליכות" הרשת?
· האם יש לך את הכלים הדרושים?
· האם תוכל להתמודד (איש/ית ועסקית) עם ביקורת שלילית ברשת?
· האם אתה שולט בכלים : בלוגים, כלי מדידה וכדומה.
· האם תעדיף לעשות הכול בעצמך או שתיקח ספק חיצוני?
מיהו קהל הלקוחות שלך ?
· מה מאפיין את קהל לקוחותיך? גילאים,אמונות,מנהגים,דעות ועוד
· מהם הרגלי ה"רשת" שלהם? באילו פורומים/קהילות הם נוהגים לבקר דרך קבע?
· מה סוג היחסים שתרצה לבסס את לקוחותיך?
דברים שחשוב להבין:
· "מדיה חברתית " איננה "זבנג וגמרנו", זו לא מודעת פרסום חד פעמית או באנר. מדובר ב"מערכת יחסים" עם הקהל שלך
· מדיה חברתית יכולה להתנהל בעלויות נמוכות מאד אך, הזמן שלך הוא יקר ואם אתה בוחר ספק, דע שפעילותכם המשותפת היא לטווח ארוך.
· אם אתה מחליט לעשות זאת לבד הקדש זמן ללימוד הקהילה אליה אתה מכוון,לעולם אל תתפרץ בדלת פתוחה. קהילה וירטואלית היא בעלת חוקים ונהלים, חלקם סמויים וחלקם מוצהרים וכתובים-למד אותה.
· "מדיה חברתית" אינה מייצרת בהכרח תפוקות מיידיות. תוצאות מתקבלות בטווח של חודשים ספורים ומעלה.
אני מחכה לשמוע את מחשבותיכם ודעותיכם בנושא.
ואם יש נקודה כאן הדורשת הבהרה -אנא ציינו.
אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:
תגובות (8)
גילה, פוסט נחמד מאוד ומרתק. אין ספק שהתחום החם הזה טיפה מתקדם לקהל הישראלי. העסקים בארץ חושבים שהם יודעים הכל לפני כולם, וצריך לעשות הכל In House הלוואי שהשוק בארץ ישכיל להבין כי חייבים להסתכל על שיווק במדיה חברתית לטווח הארוך בלבד, ומשרדי פרסום לא יחפשו לעשות קמפיינים עונתיים שירסקו את המותג.
ראה ערך בנימין נתניהו
iPolitics@
הטוויטר שלי
קובי, ברוך בואך ,נחמד לארח אותך כאן. מקבלת דבריך. יותר מכך. אם תוכל קצת יותר להרחיב, אשמח לפרסם זאת כפוסט מטעמך. דבריך חשובים.
(תוכלו לקרוא את בלוג של קובי ב http://ipolitics.co.il/Blog)
גילה
[…] […]
ללא ספק דברים נכונים.
ישנם ענפים בהם העסק הובן אפילו בענף הבניה.
כאחד שפועל רבות בפורומים ומטאקבק המון, אני חייב לציין שלמגע עם קהל הגולשים יש ערך רב מאד.
אפתיע ואספר שגם מגעים שליליים עושים מלאכתם נאמנה ומביאים עוד קהלים לדיונים.
מה שגורם לעוד התעניינות.
היחס האישי והמגע עובד מעולה.
שרון דרורי
[…] אסטרטגיית "מדיה חברתית"- איך עושים את זה […]
[…] אסטרטגיית "מדיה חברתית"- איך עושים את זה […]
אני חושב שמדיה חברתית מחדדת את מימד הנתינה. חשוב לדעת להמיר את זה וחשוב גם שלא נעשה שימוש לרעה. אני מגלה יותר ויותר שהמדיה החברתית מתאימה לעסקים קטנים בעלי ידע (אנשים כמונו) שמציעים דברים לקהל. אצל חברות גדולות יותר אני מוצא שהפעילות היא יותר תדמיתית.
יש המון עצות על דרכים ליצור תוכן טוב. אני חושב שזה במקום, אבל חסר מידע שמסביר איך בונים מנגנון שעוזר להמיר את הקהל ללקוחות. יכולה לעזור?
אלון, אתה צודק בדבריך.
בנוגע למנגנון המרת קהל ללקוחות-
בכל הדרכה שאני מעבירה ובכל שיחה עם לקוח אני מבהירה היטב שבטרם מתחילים במדיה חברתית יש להחליט מה ה-CORE של העסק ברשת, היכן נמצא לב הפעילות. לב זה צריך להיות בנוי נכון מבחינת "קריאה לפעולה". מדיה חברתית נועדה לעורר מודעות למותג, לתת שרות ללקוחות קיימים ולעורר תעבורה לאתר המרכזי, לאתר שהוא הלב של החברה ברשת. אם בנקודה זו האתר בנוי לא נכון לא תבוצע המרה.
חשוב להבין שכשם שלא תבקש מאיש יחסי הציבור שלך לבצע עבורך מכירות כך לא תוכל לצפות שמדיה חברתית תמיר קהל פוטנציאלי ללקוחות.
דוגמא מעולה תוכל למצוא בבלוג שלי : אני עובדת במדיה חברתית על מנת לייצר מודעות ומביאה לכאן קהל אך אין כאן בשום מקום אלמנט המייצר "קריאה לפעולה". אנשים באים, קוראים, מגיבים במקרה הטוב ואין אין להם אג'נדה בוערת הם ממשיכים הלאה. אין בבלוג הזה שום דבר שלוכד אותם ומביא אותם לקנות דבר מה. בעקיפין האתר תורם למיתוג שלי וזה מביא את הלקוחות אך חשוב כמה יכולתי להרוויח אם הייתי מכניסה כאן"קריאה לפעולה" :-)
סופ"ש נעים
גילה