פייסבוק ככלי עיסקי

נושא: ארגונים פייסבוק פרסום ושיווק תוכן פורסם בתאריך: 11 ביולי 2009 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , ,

 מי שמכיר אותי שאני לא מחובבי פייסבוק. מה לעשות בתור טיפוס של get to the point פייסבוק בעיני היא כר נרחב לקשקשת מיותרת (52000 ישומים). תמיד מפתיע אותי מחדש איך אנשים בוגרים נלכדים באפליקציות מצועצעות למינהן ובפייסבוק יש כאלו בשפע. עם זאת עדיין פייסבוק יכולה להיות כלי עסקי רלוונטי במידה ויודעים להשתמש בה ולנצלה כראוי ומתעלמים מקולות הרקע המפתים (תשאירו זאת לילדים שלכם).

 

פייסבוק לעסקים

פייסבוק לעסקים

פייסבוק נולדה כמיזם רשת עבור סטודנטים וכרשת סגורה השורשת הזמנה מחבר על מנת להיכנס אליה. היא לא נועדה לשמש קהל בוגר ובטח לא קהל עסקי אך המציאות הכריחה את פייסבוק בשנתיים האחרונות להתאים עצמה לצרכי הקהל. פייסבוק עדיין לוקה בחסר, לדוגמא : בסיס הנתונים אננו מאפשר גמישות בביצוע שאילתות ואתור נתונים לצרכים עיסקיים, כמו שתראו לדוגמא בלינקדאין.

 

ובכל זאת ישנם מספר כלים אשר כדאי לתת אליהם את הלב:

Pages – הדרך של פייסבוק לאפשר לעסק להקים דף מוצר או דף חברה. שם הדף יעלה במנוע החיפוש של פייסבוק והחל מאמצע שנת גם בגוגל. אנשים יכולים להצטרף לעמוד זה כ- Fans  (מעריצים) וכך לעקוב אחר חידושים, התפתחויות, ועדכונים שוטפים. עמוד זה יכול לקבל הזנות מבלוג.

Groups  -קבוצות . יישומון המזכיר את Pages אך בהבדל מהותי. בראשון הקהל סב סביב מוצר או חברה בקבוצה / group המרכז היא הקבוצה עצמה.

פרסום- לפייסבוק יש מערכת פרסום יעלה המאפשרת מיקוד מדויק בקהל היעד ופרסום באופן מאד קל וידידותי, במהלך הפרסום ניתן לבצע אופטימיזציה לתכונות המודעה בכדי למקסם את החשיפה והתוצאות. כלי זה הינו בתשלום וניכר שהקהל הופך אדיש לפרסום זה. אשמח לשמוע את דעתכם האישית בנושא.

Polls – סקרים. אם אתם מאמינים שסקר יפתור לכם שאלה שיווקית בוערת פייסבוק תאפשר לכם לבחור יישומון המייצר סקר כרצונכם ולפרסמו בין אנשי הקשר שלכם.

Connectישום המחבר את אתר האינטרנט שלך עם פייסבוק ומאפשר שיתוף ויראלי בתכנים. הושק בשנה שעברה ומהווה מעין דרכון אינטרנטי. גולש באתר שלך יכול להעביר מידע על תכנים שלך לחשבון הפייסבוק שלו , כל חבריך רואים זאת ומשם הם יכולים לעבור בהקלקה לאתר שלך וכך אתה מרוויח גולשים חדשים. כמו כן מאפשר היישום לגולשים חדשים באתרך להרשם תוך שימוש בפרטיהם בפייסבוק ללא הצורך לעבור תהליך הרשמה מייגע. יישומון זה אינו מיועד למשתמש הממוצע ונדרש ידע בכתיבת קוד על מנת לבצע אינטגרציה עימו.

 

בעיני ישומי Pages ו- Groups  הם הנוחים ביותר למשתמש הממוצע.  שניהם מתאימים לצרכים עיסקיים. עברו על הטבלה הבאה , ההחלטה בין השתיים היא בהתאם לצרככם העיסקיים.

הטבלה המפרטת את השונה והדומה  :

FB Fan Page Specific

FB Group Specific

Both

————————–

————————–

Invite members

————————–

————————–

Video/photo addition and exchanges

Bigger Logo

Smaller Logo

Logo addition

————————–

————————–

Discussion board

————————–

————————–

Message all members

Traffic/Visitor Stats (“Insights”)

————————–

————————–

Event posting (via notes, imports from blog, etc.)

Event Creation and Invitation (via built-in app)

————————–

————————–

————————–

Comment Wall

————————–

————————–

Add posts

Import posts from blogs as notes/ add notes

————————–

————————–

Mini Feed

————————–

————————–

Publically Visible (because its public, the search engines can index it. They can’t index groups)

Private (must be a Facebook member to view, thus can’t be indexed by the search engines)

————————–

————————–

————————–

Main Facebook membership profile required before joining

Bulk updates to fans

Can send out bulk invites

————————–

 

Members can send invites to others

————————–

Social Advertising Options

————————–

————————–

Better for long-lasting relationships with clients and creating an interactive community with them

Better for things like updates, quick discussions and etc.

————————–

 

האם לדעתכם יש ישומים נוספים אפקטיביים לצרכים עסקיים שלא ציינתי, מה ניסיונם אומר? אשמח אם תחלקו אותו עם כולנו.

קריאה נוספת : פייסבוק PAGE למול GROUP

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • ועידת נתח שוק 2009- לא הפסדתם "ועידת נתח שוק" לא חידשה רבות ולא הוציאה כל מסר או אמירה ממשיים....לא ברור לי איך תחרות הסטארט אפים TWS2009 נקשרה לארוע זה ואיזה מכנה משותף מצאו […]
  • מי צריך את טוויטר לקוחות שואלים אותי "אני צריך את זה? למה זה טוב?", "מה בכלל עושים שם?". אז הנה לכם תשובה קצרה, תכליתית שתעשה לכם סדר בראש. ויסלחו לי כל מכורי טוויטר. אני מכבדת אתכם אך, אתם המיעוט, הרב […]
  • חשיפה- כיצד חברת LivePerson עושה מדיה חברתית נועה אדמסקי, מנהלת מוצר בסטרט אפ לייבפרסון (LIVEPERSON) חולקת עימנו את הדרך בה חברת לייבפרסון "עושה" מדיה חברתית.
  • מדיה חברתית-איך קושרים את כל החוטים בקצרה ועל רגל אחת- איך קושרים את כל כלי המדיה החברתית יחד לטובת העסק שלך !
  • כתיבה לבלוג- מתי וכמה? שאלות אלו תמיד עולות עם תחילת הכתיבה לבלוג. כל כמה זמן צריך לכתוב פוסט? כמה פוסטים בשבוע ? כל שבוע?. שאלה זו חשובה מאד והתשובה לה היא תמציתית […]

תגובות (7)

 

  1. מאת עידו:

    גילה שלום
    פייסבוק הינו אחת הפלטפורמות היותר חזקות לשיווק ומיתוג

    בתור מישתמש טוויטר ( 20000 עוקבים) שמקבל תוצאות מאד יפות מטוויטר פייסבוק הינו הכלי היעיל ומועיל ביותר.

    ברמה העסקית האפליקציות שציינת הינן אכן חיוניות ביותר

    אך שימוש ובניית פרופיל נכון + שימוש בכלים הבסיסיים ( NOTE, סרטים , תמונות, ATTRACTION MARKETING , + חיבור לשאר הרשתות) מייצר באזז עצום

    בהצלחה

    עידו – IdoItBogTime
    http://www.facebook.com/idoitbigtime

    • עידו- תודה על תגובתך. האם תוכל לאפיין לאילו קהלים פייסבוק הכי יעיל? במקביל האם לדעתך יש תחומים שטובים יותר מאחרים לחשיפה בפייסבוק?
      יום טוב ותודה על הביקור
      גילה

  2. נרשמתי לפייסבוק לאחרונה, ומה שכתבת מעניין ומלמד.

  3. שלום גילה,
    כמו שרובנו יודעים הדבר הזה שנקרא פייסבוק מתעדכן בלי סוף.
    הייתי שמח לקרוא כתבה נוספת בעניין עם חידושים מעניינים בתחום.
    בברכה
    מוזי

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט