אביזרים לאייפון ? iTechStore ספור של חברה במדיה החברתית
תגיות: iPhone, itechstore, אביזרים, אייפון, חברה, טוויטר, מדיה חברתית, פייסבוק, רשתות חברתיות
פוסט המשך ל "גילה יקרה, התיעצות"
מאת : מאור וגלעד iTechStore
מאור מספר :
לפני כשנה לאחר שנשרט לי האייפון (iPhone) החלטתי לרכוש נרתיק מגן. לאחר חיפושים רבים ומגוונים באתרים ובפורמים, החלטתי על נרתיק של Switcheasy והתחלתי בסקר מחירים מהיר. כמובן שהתחלתי מ zap ולאחר מכן עברתי לאתרים הישראלים המקבילים. מצאתי שהמחיר הזול ביותר היה דאז 230 ₪ לנרתיק אותו רציתי. משם עברתי לחיפוש ב eBay (בעבר סחרתי במוצרי eBay). פערי המחיר הקיימים במגוון תחומים בין הארץ לחו"ל היו מוכרים לי אך, כשגיליתי שהנרתיק נמכר ב 15$ הבנתי שמשהו פה לא תקין!הפער גדול מדי. עלויות הובלה, אחזקת מלאי וכדומה לא מצדיקות פער מחירים כה גדול בין החנויות בארץ לבין המקבילות בחו"ל.

itechstore
אז החלטנו אני ושותפי להקים את iTechStore חנות אביזרים למכשירים חכמים. חנות שתספק לצרכן הישראלי את אביזרי המותגים היוקרתיים במחירים הזולים ביותר בישראל. כמו כן, החלטנו שעם שירות מצוין, לקוחות האתר יתנו בנו אמון, וחשוב יותר יהפכו לנאמנים ואף יחזרו לרכוש וימליצו לחברים. החלטנו להתחיל בקטן ובמהלך החיפושים הגענו לחברת yalla שסיפקה חבילת סטארט אפ עד 50 מוצרים במחיר מצחיק שהתאימה בדיוק לצרכים שלנו.
התחלה
עלינו לאוויר בעיקר בשיווק בסיסי בגוגל ולאט ובזהירות צברנו מוניטין בקרב חנויות אביזרים לאייפון. לאחר כארבעה חודשים ו 5000 גולשים ייחודיים באתר, החלטנו לעשות את הקפיצה המשמעותית ולפנות לשיווק ומיתוג החנות בעזרת רשתות חברתיות. היות ולשנינו היה פרופיל ב"קפה דה מרקר",טוויטר ובוודאי בפייסבוק, חשבנו שזה לא כזה סיפור. התחלנו לקרוא קצת על שיווק ברשתות חברתיות והבנו ששיווק של מותג / חנות דורש הרבה תשומת לב והבנה מעמיקה של מה אנחנו רוצים להשיג.
אז ניגשנו לעבודה-
מטרה :
- העלאת כמות המשתמשים באתר החברה
- חשיפת המותג בפני קהל לקוחות פוטנציאלים
- יצירת דו שיח על מוצרי החנות, ללא דחיפה לקניה
הדבר היחיד שלא הגדרנו כיעד הוא מכירת אביזרים דרך הרשתות עצמם, ברור היה לנו שאנשים מגיעים לרשת חברתית בכדי ליהנות ולשתף, ולא בכדי לקנות.
כלים:

כמות עוקבים – 85
ההתחלה היתה מטורפת, והבנו מהר מאד שהאתגרים רבים.
עדכונים – תחילה הרבנו בעדכונים על החנות ומוצרים חדשים. בהמשך התחלנו להגיב לכל מיני ציוצים שקשורים לאייפון. לצערי פה נחשפנו לקושי הגדול בעדכון רציף , על בסיס קבוע של הסטאטוסים. נוכחנו לראות שבימים של חוסר העקביות "הוענשנו" בכמות עוקבים ירודה.
רקע התמונה – הלוגו שלנו. קבלנו פידבק שהוא אינו נעים לעין, נדרש שינוי דחוף.

כמות עוקבים– 310
המקרה של פייסבוק היה קצת הפוך, התחלנו באופן מאד פסימי, בדף לא מקצועי שנפתח כ"קבוצה" ולא כ"עמוד" מעריצים. בהמשך עברנו ל"עמוד", העלנו פוסטים איכותיים ובעיקר השתדלנו ליצור כמה שיותר שיח בנינו לעוקבים, כולל תחרות יצירתית להעלאת כמות העוקבים בקבוצה.
כיום 10% מהגולשים באתר מגיעים מדי יום מהקבוצה עם ROI של קניות ששווה ל 2.4%. נתון פשוט מטורף !

קפה דה מרקר
אנחנו אמנם כותבים בלוג באתר שלנו אך החלטנו, שבכדי ליצור קהל קוראים גדול יותר עלינו לפתוח פרופיל בקפה. הופתענו לגלות שהקהילה של האייפון יחסית צעירה, וראיתי זאת כיתרון. בדיוק כמו החנות גם הקבוצה תתרחב ואנו בתור אלו המעדכנים תוכן על בסיס שבועי נהפוך לגורם מרכזי :מקצועי וייעוצי.
כמות פוסטים: משתדלים לכתוב פוסט לשבוע
ערך מוסף: היות ואנו בסופו של דבר מפרסמים מוצרים, ניסנו כמה שיותר להישמע מקצועיים ואובייקטיבים, כולל פרסום פוסטים ביקורתיים בחלקם על מוצרים שאנו מוכרים ומייבאים. לפעמים נפלנו ופרסמנו פוסטים קצת יותר מדי מכירתיים שחטאו למטרה שלשמה הרמנו את הפרופיל.
תוצאות: 8% מהנכנסים לאתר הם מהקפה, כולל פוסטים שהגיעו לעמוד הראשון בגוגל במילות חיפוש מאד מאד תחרותיות. 1.8% המרה.
תוצאה:

itechstore בפייסבוק
בעקבות הכניסה לרשתות חברתיות נוצר באז גדול בקהילת האייפוניסטים סביב האתר. הפכנו להיות שחקן מרכזי. יש לנו 13,000 גולשים ייחודיים באתר מדי חודש עם אחוז המרה מדהים.
גדלנו למגוון מוצרים של 200 מוצרים, פתחנו חנות חדשה ברמת גן והיד עוד נטויה.