ועידת נתח שוק 2009- לא הפסדתם

נושא: ארגונים מיתוג אישי פרסום ושיווק תוכן פורסם בתאריך: 14 ביולי 2009 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , , , , , , ,

חיכיתי לכנס הזה ומשום מה חשבתי… בעצם מה חשבתי?

ועידת תקשורת ונתח שוק 2009

ועידת תקשורת ונתח שוק 2009

 חשבתי שהוא ידבר על הנושאים שהצהיר  שידבר. מה רציתי לשמוע? רציתי לשמוע על "איך בונים מותג במדיה חברתית", רציתי לשמוע על "ההיסטוריה של הבלוגוספירה", רציתי לשמוע על "טוויטרניג- חוקי המשחק מאחורי הבאזז וורדס". הנואם הראשון לא הגיע למפגש הוידאו (גרי ויינרצ'וק) ? השני (דייב סיפרי) קיצר בנושא המיועד ועבר לדבר על החברה החדשה שהקים והשלישי ? הכינוס השלישי הסתבר כסתם כותר שכינס תחתיו אוסף מנהלים מחברות מדיה שונות שדברו רבות ובעצם לא חידשו דבר . ינון לנדברג (אידיולוג'יק) שימש כאתנחתא קומית בנושא רשתות חברתיות. מצטערת כנראה שאני יבשה מידי, לא הבנתי מה בעצם רצה לומר. אני בטוחה שכשיושבים עימו אחד על אחד הוא אדם מאד מעניין. אדם שוב (ריפרש) לא אכזב ונתן הרצאה תמציתית ועדכנית וערן גפן  R&Y הצליח להעביר באופן מאד משעשע ומתוחכם את המסר ש"גורל המותג נקבע ברשת החברתית". נועה פרג כתבת האינרנט של גלובס אשר הובילה את אוסף הדוברים הכמעט מקרי הזה הפגינה קשיחות מיותרת, וכמעט החזירה אותי עשרים שנה אחורה לבה"ד 80 לטירונות.

 

ערן גפן דיבר על כך שכיום מנהלי קהילות ברשת אינם יודעים איך "לאכול" את המותגים ורואים בהם כ"אורחים" בלתי קרואים. המותגים הופכים חלק מהשיחה והם שלובים בחיינו. הפנמה תביא לכך שמנהל המותג יהפוך למנהל קהילה וההפך. ינון לנדברג אמר שבעתיד כל ארגון יחזיק סמנכ"ל new media והקצב מהיר בתחום יכתיב מקצועיות גבוהה. אדם שוב סקר את המדיה המסורתית אל מול המדיה החברתית והשווה את הפעילות של חברה ב"מדיה מסורתית" כ"פלרטוט" תקופתי עם הקהל בעוד פעילות ב"מדיה חברתית" היא "מערכת יחסים" לטווח ארוך.

הבריק בכנס ג'ו הווארד אשר סובב בעולם מרצה ומנחה על פיתוח חשיבה יצירתית. ג'ו הוא נואם ומנחה בחסד ולא לחינם עמד תור ארוך בהרשמה לכיתת אומן שניהל בכנס.

ריצארד מרקס מנכ"ל TNS מחקרי מדיה נתן סקירה תכליתית ומעניינת על מגמות עולמיות וטרנדים בהתנהגות הצרכן

מלבד נקודות האור הבודדות הללו מצאתי את עצמי ואחרים תוהים מה משמעות השם "ועידת תקשורת ונתח שוק". בפועל סבבו במקום שפע אנשי מדיה שבאו להתחכך אחד בשני. תחרות הסטרט-אפים TWS2009 נראתה כטלאי שהדביקו לכנס והקשר בניהם נראה קלוש עד תלוש לחלוטין.
לא יכולתי להתחמק מהתחושה שרבים מהדוברים שמו דגש חזק מידי על פרסום חברתם ( כן,כן הבנתי כמה בזק חדשנית, גדולה ומובילה ). לסכום, לא יצא מהכנס שום מסר או אמירה ממשיים שאוכל לקחת הביתה לכתוב עליה.
מאד רציתי לכתוב לכם פוסט אינפורמטיבי אבל האמת, לא היה על מה.

 

 

http://www.facebook.com/pages/Globes-Conferences/103353872360?ref=ts

http://twitter.com/GlobesEvents

 http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000416604&fid=3628

 

 

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (8)

 

  1. לצערי נאלצתי לצאת באמצע אבל היה מאוד מעניין עד הפסקת הצהריים.
    לא ידעתי שגרי ויינרצאק הוזמן והבריז!
    מאיפה קיבלת את המידע הזה?

    • בתוכניה שהופצא לפני ובתוכניה שחולקה בכנס נכתב שהוא ישתתף בוידאו . ובסשן המיועד מסר ירון ,שניהל אותו ,שיש שינויים. אפרופו, איך פיספסתי אותך ?. מה שאני רוצה לומר הוא שלא יצאה מהכנס הזה שום אמירה. אם יוצאים מתוך הנחה שהמוזמנים הם אנשים מהתחום ולא קהל רגיל אז לא היה שם שום דבר חדש. חייבת לציין שהכנס בתחילת השנה של "דה-מרקר" COMVENTION היה במובן הזה עם מושבים מעניינים ואינפורמטיביים יותר.
      אין ספק שהדוברים שהובאו כאן מחו"ל , לא ברור לי למה, היו באמת אלו שהעדכנו במגמות החדשות ביותר והיו גם המעיניינים ביותר. את אלו ציינתי.
      במה אתה חשבת שמחדשים לך בכנס?

  2. באמת ההרצאה של Joe Howard הייתה יוצאת מגדר הרגיל. ככלל, כל הנושא הזה של חקר היצירתיות הוא מרתק. עוד בריטי נתן אחלה הרצאה בתחום הזה: Ken Robinson באתר TED, שווה מאוד לצפייה.

    http://www.ted.com/talks/lang/eng/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html

    • בדיאבד , אני מצטערת שלא נרשמתי לסדנא שלו. אם הייתי יודעת שכל השאר יהיה "סתם", הייתי כבר הולכת לסדנא וזהו. מה תרם לך הכנס חוץ מנואם מוכשר זה?

  3. מאת he - imcouple:

    חייב להסכים עם כל מילה, לצערי לא יכולתי להגיע אבל ראיתי את חלקה בשידור חי באינטרנט.

    ממש לא הרגשתי שפיספסתי משהו, וחבל.

    הייתי מצפה טיפה יותר מהדוברים.

    לפי מה שחברי אמרו הועידה עצמה הייתה מאורגנת בצורה מעולה והיה מאוד נחמד להסתובב ולפגוש אנשים חדשים.

    אבל למה יש ועידה אם התוכן טיפה חסר.

    • אכן, יאמר לזכותם ולא אקח זאת מהם.מבחינה לוגיסטית הכנס היה מעולה. המיקום והבחירה במלון הספציפי החדרים והזרימה מחדר לחדר, האולם בו הציגו המותגים נותני החסות היה נח מאד להתגודדות, ולמרות שבהחלט היו הרבה אנשים לא הייתה תחושת עומס. האווירה והעיצוב היו ברמה גבוהה. אבל התוכן…. התוכן…. כל כך רציתי לשמוע איזו בשורה… כל כך חיכיתי שישראל תשים את עצמה על המפה העולמית, במקום זה שמעתי ענות חלושה ממשרדי הפרסום והמון פרסום עצמי של נותני חסות . איכשהו בכנס "דה-מרקר" ComVention ,ואנני יכולה שלא להשוות כי כיוון הנושא ממש דומה, הדברים נשמעו אחרת, היה יותר עומק בתכנים.

  4. הציעו לי לכתוב על הועידה תמורת כרטיס כניסה וארוחת בוקר אבל ויתרתי בנימוס

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט