בלוג ארגוני ל"מתחילים"

נושא: ארגונים מיתוג אישי פרסום ושיווק תוכן פורסם בתאריך: 30 ביולי 2009 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , ,

הבאזז כבר מסתובב בישראל כשנתיים ובעלי עסקים קטנים כגדולים מפנימים שכדאי להם לנהל בלוג עבור העסק. עם זאת לא ממש ברור עדיין מה בעצם הבלוג נותן ומה בכלל עושים איתו.

to blog or not to blog

to blog or not to blog

 

 

בלוג הוא עמוד ברשת האינטרנט הכולל רשומות המסודרות לפי סדר כרונולוגי. באופן כללי ניתן לומר שבלוגים מתחלקים בין בלוגים אישיים ובלוגים מסחריים. בלוג אישי הוא כיומן הנושא רשומות בעלות אופי אישי כמו תחביבים, דעות, מחשבות ואירועים אישיים. בלוג עסקי הוא בראש ובראשונה כלי להעברת מסרים ויצירת תקשורת. לכן, טרם פתיחת בלוג עסקי יש להגדיר את יעדיו שכן אם לא כך יפספס את המטרה שלשמה הוקם.

 

יתרונות הבלוג העסקי:

·         מאפשר לחברה לחלוק בניסיונה עם קהל יעד

·         מאפשר לספר על התפתחות מוצר או אירועי חברה

·         מאפשר תקשורת דו-כיוונית עם קהל הלקוחות או קהל עובדים פוטנציאלי.

·         מאפשר לשדר תדמית רצויה ומוגדרת

·         מייצר טראפיק למוקד העיקרי של החברה ברשת.

·         אלטרנטיבה זולה מאד לאתר בעבור חברות קטנות

 

ניתן לפתוח בלוג על פלטפורמה קהילתית כגון : "דה-מרקר", "תפוז" או כבלוג עצמאי על פלטפורמות כגון : בלוגר ((blogspot.com או וורדפרס (org/(wordpress.com.

השיקול לבחור בין שתי סוגי הפלטפורמות עשויים להיות :

·         פלטפורמה עצמאית מאפשרת מיתוג ,בידול ומיקוד הזרקור על העסק לעומת "טביעה" במסה של בלוגים בקהילה גדולה.

·         בלוג עצמאי יידרש לפעילות קידום כלשהיא ברשת על מנת שידעו על קיומו בעוד שבלוג על פלטפורמה קהילתית נהנה מטראפיק קיים וחזק שמספקת הפלטפורמה הקהילתית.

·         בלוג על פלטפורמה קהילתית אננו מאפשר ניטור לפעילות ומעקב אחר מגמות בעוד בלוג עצמאי מכיל כלי סטטיסטיקה או מאפשר התחברות לכלים כאלו כגון : גוגל אנליטיקס.

 

כמו כל כלי עסקי גם הבלוג צריך להיות מנוטר ויש לעקוב אתר הפעילות בו על מנת לבחון ולאמוד את תרומתו העסקית. מה הם האומדנים למדידת בלוג? האם זה מספר הקוראים (visits) או מספר המבקרים (visitors) . אנו בהחלט יכולים למדוד כמה אנשים נכנסו לבלוג שלנו אך מה לגבי התרגום של זה לקנייה בפועל של מוצרינו או השרות שלנו ?

אמדנים חשובים לצורך כך יהיו :

·         התמקדות במבקרים ולא ב"ביקורים". לדוגמא : "מבקר" אחד שיכנס 300 פעם לעומת 300 מברים שנכנסים פעם אחת. היקף החשיפה הוא שונה.

·         משך הזמן בו שהו המבקרים בבלוג , זמן זה מעיד האם "קפצו להציץ" או גם מצאו עניין ונשארים לקרוא את החומרים.

 

מאמרים רלוונטיים :

http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/4897/Be-a-Publisher-But-Don-t-Use-the-Publishing-Industry-s-Metrics.aspx

http://sbinformation.about.com/cs/ecommerce/a/bblogs.htm

 

 

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • מדוע שיקנו דווקא מכם ? חנות ברשת/ אתר מכירות דורש פעילות תומכת. צאו החוצה להיכן שהקהל שלכם נמצא, צרו עימו קשרים, מסדו קהילה והביאו אותם באופם זה אליכם כאשר יעלה הצורך […]
  • ועידת נתח שוק 2009- לא הפסדתם "ועידת נתח שוק" לא חידשה רבות ולא הוציאה כל מסר או אמירה ממשיים....לא ברור לי איך תחרות הסטארט אפים TWS2009 נקשרה לארוע זה ואיזה מכנה משותף מצאו […]
  • הקשר בין מעורבות חברה ב"מדיה חברתית" לבין הכנסותיה-מחקר חדש מחקר חדש הבודק את הקורלציה של נוכחות מותג במדיה חברתית לבין הצלחתו הכלכלית
  • מי צריך את טוויטר לקוחות שואלים אותי "אני צריך את זה? למה זה טוב?", "מה בכלל עושים שם?". אז הנה לכם תשובה קצרה, תכליתית שתעשה לכם סדר בראש. ויסלחו לי כל מכורי טוויטר. אני מכבדת אתכם אך, אתם המיעוט, הרב […]
  • בלוג בקפה דה-מרקר 2- קהילה חלק שני בסדרת הפוסטים על פלטפורמת הבלוגים של קפה דה-מרקר דנה בנושא אופי הקהילה. אתם מוזמנים להגיב מנסיונכם.

תגובות (9)

 

  1. מאת רון דותן:

    מעניין.חשוב.עושה שכל.
    ישר כוח!!!

  2. תודה על התגובה !בעוד יומיים יעלה פוסט נוסף המסייע לבחור בין בלוגר לוורדפרס. שבוע טוב.

  3. מאת Belenus:

    נהניתי לקרוא את המאמר!

  4. מאת efrat aghassy:

    מצויין! קריא פשוט וממוקד.

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט