"לייק" של פייסבוק יוצר זן אתרים חדש ברשת

נושא: כלי WEB 2.0 פורסם בתאריך: 27 באפריל 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , ,

אם חשבתם שחגיגת ה "לייק" של פייסבוק תדעך בקרוב, טעות בידכם. נראה שאנו רק מתחילים לראות את קצהו של קרחון ענק שעליו התבשרנו בכנס F8 של פייסבוק. הנה, כפתור ה "לייק" מתפשט ברשת וכבר מגדל על גבו "תוצרים" חדשים. תוצר שכזה הוא זן חדש של אתרים שכל מהותם היא לשבת על זרם המידע שמגיע מכל הרשת אל פלטפורמת פייסבוק, לרכז זרם זה למקום אחד ולמיינו לפי נושאים. אתרים דוגמת אלו ככל הנראה ילכו ויתרבו ברשת : likebutton.me , itstrending.com ואף אתר ישראלי likebutton.co.il הם סנוניות ראשונות. גרסה עברית קלה לעיכול מתוך מתוך בלוג Mashable תמצאו ב "חורים ברשת" הנהדר של גל מור. אז מה בעצם עושים האתרים הללו ואיך ?

like button

פייסבוק יצרה פלאגאין (תוסף) שנקרא Activity Feed. פלאגאין זה מציג את זרמי ה"לייק" המגיעים מהרשת כולה אל פייסבוק. כל אחד מכם שמחזיק באתר/ בלוג יכול להתקין פלאגין זה אצלו. כל הנדרש הוא להיכנס לפייסבוק לדף המיועד למפתחים, ושם לאחר מילוי טופס קצר מאד (ראו תמונה מטה) , תקבלו שורות קוד רלוונטיות לכם. לאחר התקנה באתר, שורות קוד אלו יציגו לצופה שלכם זרם "לייק" של חבריו בפייסבוק, זאת במידה והוא מחובר לפלטפורמת פייסבוק באותו זמן. אם אננו מחובר לפייסבוק, יציג הזרם "לייק" כללי של כולם, מתוך החומרים של האתר שלך וכן יציג למשתמש אפשרות להתחבר לפייסבוק.

social plugin- facebook

לסיכום- האתרים החביבים שצינו מעלה בעצם עושים אגרגציה, הם דף אחד שמציג את אוסף ה"לייק" של כל חבריך בחלוקה לנושאים.

איזו השלכות שיווקיות אתם רואים לכך? האם יש לכך השלכות בנושא SEO (קידום אתרים), נשמח לשמוע דעתכם.

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • ROI ושימוש אפקטיבי בכפתור ה"לייק" של פייסבוק מאז ומתמיד אנשים שיתפו את קרוביהם במידע. בעבר היינו גוזרים כתבות מעיתון ומעבירים הלאה, ועם התפתחות האינטרנט ותוכנות הדואר נהגנו לשלוח במייל לינקים לחברים. היום אנו משתפים עם כפתור ה"לייק" […]
  • טיפים בדוקים ליצירת תנועה בעמוד הפייסבוק השאלה כיצד  מייצרים תנועה בעמוד הפייסבוק / engagement מטרידה את מנוחתם של לא מעט משווקים ואנשי מדיה חברתית. הניסיון מחד לפצח את ה  DNA של ההתנהגות החברתית בפייסבוק ומאידך את מנגנון פייסבוק […]
  • כיצד עמוד אוהדים יכול לבלוט בפייסבוק מה גורם לאנשים להגיב בפייסבוק, מה הופך פוסט לויראלי, מתי הכי כדאי לפרסם פוסט. מנהלי עמודים בפייסבוק נמצאים בצורך מתמיד לייצר פעילות אפקטיבית בעמוד בכדי לעורר תנועה מתאימה. הפוסט "טיפים […]
  • קצרצר: פייסבוק מאתגרת את חוקי הפרטיות פייסבוק עושה מהפיכה, יותר נכון יצרה הוריקאן, ובארצות הברית אחותנו הגדולה, הסערה חזקה. אנו בשבוע הראשון להשקת כפתור "לייק" ומדווח כי כבר 50000 אתרים שילבו פלאגאין זה . פייסבוק שכבר רגילה […]
  • תרגיל במדיה חברתית עבור ישראל-בואו קחו חלק עכשיו כאשת מדיה חברתית ובהמשך לפוסט הקודם בנושא המשט אני רוצה את עזרתכם כעת ביצירת פעולה מכוונת, מאמץ מרוכז במדיה חברתית שידרוש מכם לכל היותר 5 דקות. ראו זאת כתרגיל כיתה לימודי במדיה חברתית. אני […]

קטגוריות