קצרצר: פייסבוק מאתגרת את חוקי הפרטיות

נושא: פורסם בתאריך: 29 באפריל 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , ,

פייסבוק עושה מהפיכה, יותר נכון יצרה הוריקאן, ובארצות הברית אחותנו הגדולה, הסערה חזקה. אנו בשבוע הראשון להשקת כפתור "לייק" ומדווח כי כבר 50000 אתרים שילבו פלאגאין זה . פייסבוק שכבר רגילה להתחכך עם רשויות החוק בנושא פרטיות, הביאה הפעם את הסנטור האמריקאי צ'ארלס שומר להגיש בקשה ל- Federal Trade Commission) FTC), נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב, להפיץ קווים מנחים וליצר מדיניות לגבי הפצת מידע אישי ברשת והשימוש בו בייחוד על ידי גופים כמו: פייסבוק , טוויטר , מייספייס ודומיהם.

סנטור צ'ארלס שומר, שכינה את הרשתות החברתיות "המערב הפרוע של האינטרנט" טוען בעיקר כנגד החופש שלקחה על עצמה פייסבוק בהפצת מידע אישי לגוף שלישי. סנטור צ'ארלס שומר רואה בזרם המידע החדש שנוצר ואתרי אגרגציה שונים המבוססים על כפתור ה "לייק" כר פורה לפעילות משווקים וספאמרים על חשבון פרטיות המידע של המשתמשים.
לכתבה נרחבת בנושא.

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • ROI ושימוש אפקטיבי בכפתור ה"לייק" של פייסבוק מאז ומתמיד אנשים שיתפו את קרוביהם במידע. בעבר היינו גוזרים כתבות מעיתון ומעבירים הלאה, ועם התפתחות האינטרנט ותוכנות הדואר נהגנו לשלוח במייל לינקים לחברים. היום אנו משתפים עם כפתור ה"לייק" […]
  • טיפים בדוקים ליצירת תנועה בעמוד הפייסבוק השאלה כיצד  מייצרים תנועה בעמוד הפייסבוק / engagement מטרידה את מנוחתם של לא מעט משווקים ואנשי מדיה חברתית. הניסיון מחד לפצח את ה  DNA של ההתנהגות החברתית בפייסבוק ומאידך את מנגנון פייסבוק […]
  • כיצד עמוד אוהדים יכול לבלוט בפייסבוק מה גורם לאנשים להגיב בפייסבוק, מה הופך פוסט לויראלי, מתי הכי כדאי לפרסם פוסט. מנהלי עמודים בפייסבוק נמצאים בצורך מתמיד לייצר פעילות אפקטיבית בעמוד בכדי לעורר תנועה מתאימה. הפוסט "טיפים […]
  • "לייק" של פייסבוק יוצר זן אתרים חדש ברשת אם חשבתם שחגיגת ה "לייק" של פייסבוק תדעך בקרוב, טעות בידכם. נראה שאנו רק מתחילים לראות את קצהו של קרחון ענק שעליו התבשרנו בכנס F8 של פייסבוק. הנה, כפתור ה "לייק" מתפשט ברשת וכבר מגדל על […]
  • תרגיל במדיה חברתית עבור ישראל-בואו קחו חלק עכשיו כאשת מדיה חברתית ובהמשך לפוסט הקודם בנושא המשט אני רוצה את עזרתכם כעת ביצירת פעולה מכוונת, מאמץ מרוכז במדיה חברתית שידרוש מכם לכל היותר 5 דקות. ראו זאת כתרגיל כיתה לימודי במדיה חברתית. אני […]

לא ניתן להגיב.

קטגוריות