ROI ושימוש אפקטיבי בכפתור ה"לייק" של פייסבוק
מאז ומתמיד אנשים שיתפו את קרוביהם במידע. בעבר היינו גוזרים כתבות מעיתון ומעבירים הלאה, ועם התפתחות האינטרנט ותוכנות הדואר נהגנו לשלוח במייל לינקים לחברים. היום אנו משתפים עם כפתור ה"לייק" המוטמע במאמרים, פריטים למכירה בחנות ברשת וכדומה. זו הדרך כעת לשתף והיא תתרחב ותשתכלל.
כפתור ה"לייק" מאפשר יצירת דיאלוג בינך לבין חבריך, ובינך לבין החברים של חבריך word of mouth. לפייסבוק יש כפתורי social plugins מגוונים המציעים שיתוף.
מה בעצם קורה כשלוחצים על כפתור "לייק":
- המידע אותו משתפים מתפרסם בניוז פיד של החברים (ראה בדף הבית/ home)
- המידע מתפרסם בפרופיל האישי של הלוחץ על ה"לייק"
- המידע מתווף לתוצאות החיפוש של פייסבוק אם עושים חיפוש על מילת המפתח המרכזית כמו שם החברה או שם המוצר.
- נתוני הלוחצים על "לייק" נשמרים ואפשר לנצל זאת על מנת לפנות אליהם ולהציע להם מוצרים דומים או הנחות remarket
טיפים לשימוש אפקטיבי בכפתור ה"לייק":
- בעת התקנת כפתור ה"לייק" באתר יש לוודא עדכון התג של ה open graph מיקומו ב header של קוד ה HTML וזאת בנוסף לקוד של הכפתור עצמו.
- מיקום כפתור ה"לייק"- יש למקמו באופן בולט. אם זה על יד תמונה למשל יש להשאיר רווח לבד בכדי שלא יטמע ברקע. במקביל מומלץ לשים אותו בחלק העליו של המסך כך שלא תדרש גלילת מסך בכדי להגיע אליו.
- בעת התקנת קוד הכפתור יש לוודא שמשאירים מרווח נאות להכנסת תגובות. אלו מיצרות אינטראקציה.
- בעת התקנת כפתור ה"לייק" יש לוודא שמוסיפים את אופציית הוספת תמונת הפרופיל בתגובה. גם זה מעודד אינטראקציה
- יש לנצל את רישום הלוחצים על הכפתור בכדי לחזור אליהם להצעות נוספות.
- לכפתור ה"לייק" המותקן בדומיינים חיצוניים לפייסבוק יש insights בדומה לדפי אוהדים. אפשר לקבל נתונים על השימוש בכפתור. אפשר לקשר בין רכישות מוצרים בחנות ברשת לבין הלחיצות שנעשו על הכפתורים לשיתוף.
חברות המתיקנות את כפתור ה"לייק" רואות בממוצע עליה של 300% בטראפיק מפייסבוק לעומת מה שהיה טרם הכנסת הכפתור.
הפוסט מבוסס על וובינר משותף לחברת ADOBE וחברת FACEBOOK .
שימוש אפקטיבי בכפתור לייק של פייסבוק