ROI ושימוש אפקטיבי בכפתור ה"לייק" של פייסבוק

נושא: פייסבוק פרסום ושיווק פורסם בתאריך: 24 בנובמבר 2011 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , ,

מאז ומתמיד אנשים שיתפו את קרוביהם במידע. בעבר היינו גוזרים כתבות מעיתון ומעבירים הלאה, ועם התפתחות האינטרנט ותוכנות הדואר נהגנו לשלוח במייל לינקים לחברים. היום אנו משתפים עם כפתור ה"לייק" המוטמע במאמרים, פריטים למכירה בחנות ברשת וכדומה. זו הדרך כעת לשתף והיא תתרחב ותשתכלל.

כפתור ה"לייק" מאפשר יצירת דיאלוג בינך לבין חבריך, ובינך לבין החברים של חבריך word of mouth. לפייסבוק יש כפתורי social plugins מגוונים המציעים שיתוף.

מה בעצם קורה כשלוחצים על כפתור "לייק":

  1. המידע אותו משתפים מתפרסם בניוז פיד של החברים (ראה בדף הבית/ home)
  2. המידע מתפרסם בפרופיל האישי של הלוחץ על ה"לייק"
  3. המידע מתווף לתוצאות החיפוש של פייסבוק אם עושים חיפוש על מילת המפתח המרכזית כמו שם החברה או שם המוצר.
  4. נתוני הלוחצים על "לייק" נשמרים ואפשר לנצל זאת על מנת לפנות אליהם ולהציע להם מוצרים דומים או הנחות remarket

like butten best practices

טיפים לשימוש אפקטיבי בכפתור ה"לייק":

  1. בעת התקנת כפתור ה"לייק" באתר יש לוודא עדכון התג של ה open graph  מיקומו ב header של קוד ה HTML וזאת בנוסף לקוד של הכפתור עצמו.
  2. מיקום כפתור ה"לייק"- יש למקמו באופן בולט. אם זה על יד תמונה למשל יש להשאיר רווח לבד בכדי שלא יטמע ברקע. במקביל מומלץ לשים אותו בחלק העליו של המסך כך שלא תדרש גלילת מסך בכדי להגיע אליו.
  3. בעת התקנת קוד הכפתור יש לוודא שמשאירים מרווח נאות להכנסת תגובות. אלו מיצרות אינטראקציה.
  4. בעת התקנת כפתור ה"לייק" יש לוודא שמוסיפים את אופציית הוספת תמונת הפרופיל בתגובה. גם זה מעודד אינטראקציה
  5. יש לנצל את רישום הלוחצים על הכפתור בכדי לחזור אליהם להצעות נוספות.
  6. לכפתור ה"לייק" המותקן בדומיינים חיצוניים לפייסבוק יש insights בדומה לדפי אוהדים. אפשר לקבל נתונים על השימוש בכפתור. אפשר לקשר בין רכישות מוצרים בחנות ברשת לבין הלחיצות שנעשו על הכפתורים לשיתוף.

חברות המתיקנות את כפתור ה"לייק" רואות בממוצע עליה של 300% בטראפיק מפייסבוק לעומת מה שהיה טרם הכנסת הכפתור.

הפוסט מבוסס על וובינר משותף לחברת ADOBE וחברת FACEBOOK .
שימוש אפקטיבי בכפתור לייק של פייסבוק

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • חווית קניה חברתית בליוויס עם כפתור "לייק" של פייסבוק שם המותג "ליוויס" מעלה בי זיכרונות רבים עוד מתקופת התיכון שלי(וזה היה לפני יותר מ-20 שנה). כשהייתי בתיכון, ליוויס היה הכי IN שיכול להיות , או הכי COOL או איזה מילה שתרצו. מי לא הכיר את 501 […]
  • טיפים בדוקים ליצירת תנועה בעמוד הפייסבוק השאלה כיצד  מייצרים תנועה בעמוד הפייסבוק / engagement מטרידה את מנוחתם של לא מעט משווקים ואנשי מדיה חברתית. הניסיון מחד לפצח את ה  DNA של ההתנהגות החברתית בפייסבוק ומאידך את מנגנון פייסבוק […]
  • קצרצר: פייסבוק מאתגרת את חוקי הפרטיות פייסבוק עושה מהפיכה, יותר נכון יצרה הוריקאן, ובארצות הברית אחותנו הגדולה, הסערה חזקה. אנו בשבוע הראשון להשקת כפתור "לייק" ומדווח כי כבר 50000 אתרים שילבו פלאגאין זה . פייסבוק שכבר רגילה […]
  • כיצד עמוד אוהדים יכול לבלוט בפייסבוק מה גורם לאנשים להגיב בפייסבוק, מה הופך פוסט לויראלי, מתי הכי כדאי לפרסם פוסט. מנהלי עמודים בפייסבוק נמצאים בצורך מתמיד לייצר פעילות אפקטיבית בעמוד בכדי לעורר תנועה מתאימה. הפוסט "טיפים […]
  • "לייק" של פייסבוק יוצר זן אתרים חדש ברשת אם חשבתם שחגיגת ה "לייק" של פייסבוק תדעך בקרוב, טעות בידכם. נראה שאנו רק מתחילים לראות את קצהו של קרחון ענק שעליו התבשרנו בכנס F8 של פייסבוק. הנה, כפתור ה "לייק" מתפשט ברשת וכבר מגדל על […]

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט