טיפים בדוקים ליצירת תנועה בעמוד הפייסבוק

נושא: פורסם בתאריך: 15 בנובמבר 2011 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , , ,

השאלה כיצד  מייצרים תנועה בעמוד הפייסבוק / engagement מטרידה את מנוחתם של לא מעט משווקים ואנשי מדיה חברתית. הניסיון מחד לפצח את ה  DNA של ההתנהגות החברתית בפייסבוק ומאידך את מנגנון פייסבוק המדרג את התנועה / EdgeRank , הניע השנה חברות רבות לבצע מחקרים. כאלו שימצאו מכניזם משותף שיעזור לנסח כללים. אז בדקנו בשבילכם את אחד המחקרים וגיבשנו את הטיפים.

(מחקר נוסף ראו בפוסט: "מדעי הפייסבוק")

המלחמה על הניוזפיד

מה הספור בעצם? בפייסבוק אנו צריכים לייצר בעמודים או בפרופיל האישי פעילות שתמשוך אינטראקציה, דהיינו: תגובות, "לייק", שיתוף. אינטראקציה זו מניעה את הויראליות של המסר. את המסר , אנחנו החברים, רואים בבניוזפיד שלנו. לניוזפיד יש אלגוריתם המשקלל ציונים שונים וכך יקבע האם המסר יופיע בניוזפיד של חברי העמוד או לא. בעבר , להיכנס לניוזפיד היה קל יחסית אך כאמור ב- 2011 השתנו פני הדברים.

לניוזפיד יש אלגוריתם (דרך חישוב קבועה) שעודכן השנה והוא משכלל נתונים שונים כגון: כמה הגיבו לתוכן, מי פרסם את התוכן, סוג התוכן (וידאו, תמונה, טקסט). כך שלא בהכרח תראו את כל ההודעות של חברים ושל העמודים להם עשיתם "לייק" . אם אתם מנהלים עמוד בפייסבוק נתונים אלו יכולים להיות עניין של "חיים ומוות" לעמוד שלכם. כל תוכן שאנו משחררים מקבל ציון על פי מידת הרלוונטיות שלו לחברים (במקרה של פרופיל) או אוהדים (במקרה של עמוד). אף אחד לא ממש יודע כיצד פייסבוק מחשב את ה EdgeRank . אך דיי מוסכם שאלמנטים חשובים הם:

זיקה–  הקשר בין כותב התוכן לצופה בו. האם הצופה אהב את התוכן בעבר? האם הגיב בעבר?. "תגובה"/ comment היא הפקטור החזק ביותר המסמל זיקה.

משקל– האינטרס של פייסבוק הוא שתישארו כמה שיותר זמן באתר שכן רווחיה מגיעים מהפרסומות אליהם אתם נחשפים. תוכן הדורש זמן קריאה/ צריכה ארוך יותר הוא בעל משקל כבד יותר. הוספה של תמונה או וידאו לדוגמא מעלים את משקל התוכן לצורך זה.

דעיכה– זרם ההודעות, vניוזפיד, הוא כמעט אין סופי ומחלף במהירות. הדרך היחידה להישאר בכותרות/ Top  news היא להכניס פוסטים לעיתים קרובות, פוסטים המהווים עניין לקהל היעד ויעודדו תגובות. אבל, שימו לב, אם הגבתם למישהו אין זה אומר שמעכשיו הוא יראה את הפוסטים שלכם, אלא יש לשאוף לדו-שיח, להגיב על תגובות לעורר שיח. לעורר שאלות לדבר על דברים השנויים במחלוקת.

חברת Web Liquid New York ניתחה נתונים של שלושה חודשים באמצע 2011. הנתונים נלקחו מתוך 16 מותגים מסביב לעולם ו- 1527 פוסטים שאלו פרסמו בפייסבוק, סך הכל 3.5 מליון אוהדים. תחום המותגים הוא רחב החל ממוצרי צריכה ועד כוכבי ספורט. הוא מקיף עמודים בעלי מספר אלפים של אוהדים ועד מעל מליון אוהדים. המטרה: לגלות מה מייצר אינטראקציה בעמודי המותגים? במילים אחרות…

מה גורם לכם לעשות "לייק"/ להגיב

וזה מה שהם מצאו:

Correlation between Engagement & Reach

תגובות על פוסטים מחוללות פי 2.5 יותר impressions(חשיפות) מאשר פעולה של "like"

engagement & reach on facebook

Correlation between Frequency & Reach

יש יחס ישיר בין תדירות המסרים לבין טווח החדירה שלהם (כמות הקהל אליה יחשפו) / reach

frequency & reachon facebook

Type by Engagement Rate & Reach Correlation

וידאו ותמונות מושכים תשומת לב גבוהה יותר מטקסט רגיל או לינקים.

Engagement Rate & Reach Correlation on facebook

אז הנה, לסכום, 3 טיפים ליצירת תנועה בעמוד הפייסבוק שלכם:

  1. נסו לייצר תגובות בעדיפות ראשונה. הן בעדיפות ראשונה על פני לייקים.
  2. מספר הודעות גבוה בעמוד ליום  יביא לכם ביחס ישיר יותר חשיפה.
  3. השתדלו לשבץ תמונות וסרטוני וידאו הם עדיפים על פני הודעות סטטוס רגילות או לינקים

מה דעתכם? האם הניסיון שלכם מראה אחרת? הגיבו למטה ושתפו איתנו

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • קצרצר: פייסבוק מאתגרת את חוקי הפרטיות פייסבוק עושה מהפיכה, יותר נכון יצרה הוריקאן, ובארצות הברית אחותנו הגדולה, הסערה חזקה. אנו בשבוע הראשון להשקת כפתור "לייק" ומדווח כי כבר 50000 אתרים שילבו פלאגאין זה . פייסבוק שכבר רגילה […]
  • ROI ושימוש אפקטיבי בכפתור ה"לייק" של פייסבוק מאז ומתמיד אנשים שיתפו את קרוביהם במידע. בעבר היינו גוזרים כתבות מעיתון ומעבירים הלאה, ועם התפתחות האינטרנט ותוכנות הדואר נהגנו לשלוח במייל לינקים לחברים. היום אנו משתפים עם כפתור ה"לייק" […]
  • כיצד עמוד אוהדים יכול לבלוט בפייסבוק מה גורם לאנשים להגיב בפייסבוק, מה הופך פוסט לויראלי, מתי הכי כדאי לפרסם פוסט. מנהלי עמודים בפייסבוק נמצאים בצורך מתמיד לייצר פעילות אפקטיבית בעמוד בכדי לעורר תנועה מתאימה. הפוסט "טיפים […]
  • "לייק" של פייסבוק יוצר זן אתרים חדש ברשת אם חשבתם שחגיגת ה "לייק" של פייסבוק תדעך בקרוב, טעות בידכם. נראה שאנו רק מתחילים לראות את קצהו של קרחון ענק שעליו התבשרנו בכנס F8 של פייסבוק. הנה, כפתור ה "לייק" מתפשט ברשת וכבר מגדל על […]
  • קבוצה בלינקדאין למול קבוצה בפייסבוק – מה כדאי? קבוצה בלינקדאין למול קבוצה בפייסבוק. היכן כדאי לעסק או אדם הרוצה למתג עצמו לקחת חלק בכדי למקסם את הזמן העומד לרשותו ברשת החברתית. יתרונות וחסרונות של שניהם ומצגת על הקבוצות בלינקדאין. […]

תגובות (5)

 

  1. סבטלנה הגיב:

    פוסט מצוין.
    אותי דווקא עניינה הנקודה של תדירות המסרים.
    לפני שקראתי את הפוסט הזה, הייתי בטוחה שעדיף לא להעמיס כדי לא להיראות נודניקית בעיני קהל היעד שלי.
    מסתבר שבכך דווקא הקטנתי את הסיכוי שלי להופיע בפיד??
    סבטלנה (מקורס מדיה חברתית)

    • הי, מה שלומך? ברוכה הבאה. אני יודעת שיש גם כאלו המלמדים שכדאי לשמור על נוכחות מבוקרת וכך גם ההגיון אומר אך, באופן סטטיסטי ומפתיע המחקר הזה הראה שהטיעון הזה נכון עד דרגה מסויימת. אכן עשויה להיות נטישה מינורית בין 1 ל- 3 פוסטים והגרף אכן מראה ירידה אך משלב זה והלאה הוא מתייצב וסך האינטראקציות היומי הולך ועולה. גילה

  2. יונה הגיב:

    שלום גילה,

    שמועות עקשניות טוענות שכל לחיצת like בעמוד אוהדים עסקי מייצרת אותו באזזז כמו בעת שיתוף (share) בפרופיל האישי. האם זה נכון ? אם כן, זה אומר שבוודאי יש להמיר את הפרופיל בדף עסקי. לא ככה ?

  3. יונה הי, תודה על הביקור. ה"שמועות" לגבי פייסבוק הן תדירות, והדרך היחידה לאמת היא דרך ניסוי ותהייה או ניסיונם של אחרים (המדווח בפוסטים בעולם הרחב). לא שמעתי לגבי הנקודה הזו שאתה מציין אך בכל מקרה יש להמיר פרופיל אישי לדף עיסקי במידה והוא משמש למטרות עיסקיות. הסיבות לכך הן רבות אך בעיקר גם משום שפייסבוק אינה מתירה שימוש עיסקי בפרופיל על פי התקנון שלה.

קטגוריות