טיפים בדוקים ליצירת תנועה בעמוד הפייסבוק
תגיות: comment, EdgeRank, engagement, LIKE, לייק, ניוזפיד, פייסבוק, תגובה
השאלה כיצד מייצרים תנועה בעמוד הפייסבוק / engagement מטרידה את מנוחתם של לא מעט משווקים ואנשי מדיה חברתית. הניסיון מחד לפצח את ה DNA של ההתנהגות החברתית בפייסבוק ומאידך את מנגנון פייסבוק המדרג את התנועה / EdgeRank , הניע השנה חברות רבות לבצע מחקרים. כאלו שימצאו מכניזם משותף שיעזור לנסח כללים. אז בדקנו בשבילכם את אחד המחקרים וגיבשנו את הטיפים.
(מחקר נוסף ראו בפוסט: "מדעי הפייסבוק")
המלחמה על הניוזפיד
לניוזפיד יש אלגוריתם (דרך חישוב קבועה) שעודכן השנה והוא משכלל נתונים שונים כגון: כמה הגיבו לתוכן, מי פרסם את התוכן, סוג התוכן (וידאו, תמונה, טקסט). כך שלא בהכרח תראו את כל ההודעות של חברים ושל העמודים להם עשיתם "לייק" . אם אתם מנהלים עמוד בפייסבוק נתונים אלו יכולים להיות עניין של "חיים ומוות" לעמוד שלכם. כל תוכן שאנו משחררים מקבל ציון על פי מידת הרלוונטיות שלו לחברים (במקרה של פרופיל) או אוהדים (במקרה של עמוד). אף אחד לא ממש יודע כיצד פייסבוק מחשב את ה EdgeRank . אך דיי מוסכם שאלמנטים חשובים הם:
זיקה– הקשר בין כותב התוכן לצופה בו. האם הצופה אהב את התוכן בעבר? האם הגיב בעבר?. "תגובה"/ comment היא הפקטור החזק ביותר המסמל זיקה.
משקל– האינטרס של פייסבוק הוא שתישארו כמה שיותר זמן באתר שכן רווחיה מגיעים מהפרסומות אליהם אתם נחשפים. תוכן הדורש זמן קריאה/ צריכה ארוך יותר הוא בעל משקל כבד יותר. הוספה של תמונה או וידאו לדוגמא מעלים את משקל התוכן לצורך זה.
דעיכה– זרם ההודעות, vניוזפיד, הוא כמעט אין סופי ומחלף במהירות. הדרך היחידה להישאר בכותרות/ Top news היא להכניס פוסטים לעיתים קרובות, פוסטים המהווים עניין לקהל היעד ויעודדו תגובות. אבל, שימו לב, אם הגבתם למישהו אין זה אומר שמעכשיו הוא יראה את הפוסטים שלכם, אלא יש לשאוף לדו-שיח, להגיב על תגובות לעורר שיח. לעורר שאלות לדבר על דברים השנויים במחלוקת.
חברת Web Liquid New York ניתחה נתונים של שלושה חודשים באמצע 2011. הנתונים נלקחו מתוך 16 מותגים מסביב לעולם ו- 1527 פוסטים שאלו פרסמו בפייסבוק, סך הכל 3.5 מליון אוהדים. תחום המותגים הוא רחב החל ממוצרי צריכה ועד כוכבי ספורט. הוא מקיף עמודים בעלי מספר אלפים של אוהדים ועד מעל מליון אוהדים. המטרה: לגלות מה מייצר אינטראקציה בעמודי המותגים? במילים אחרות…
מה גורם לכם לעשות "לייק"/ להגיב
וזה מה שהם מצאו:
Correlation between Engagement & Reach
תגובות על פוסטים מחוללות פי 2.5 יותר impressions(חשיפות) מאשר פעולה של "like"
Correlation between Frequency & Reach
יש יחס ישיר בין תדירות המסרים לבין טווח החדירה שלהם (כמות הקהל אליה יחשפו) / reach
Type by Engagement Rate & Reach Correlation
וידאו ותמונות מושכים תשומת לב גבוהה יותר מטקסט רגיל או לינקים.
אז הנה, לסכום, 3 טיפים ליצירת תנועה בעמוד הפייסבוק שלכם:
- נסו לייצר תגובות בעדיפות ראשונה. הן בעדיפות ראשונה על פני לייקים.
- מספר הודעות גבוה בעמוד ליום יביא לכם ביחס ישיר יותר חשיפה.
- השתדלו לשבץ תמונות וסרטוני וידאו הם עדיפים על פני הודעות סטטוס רגילות או לינקים
מה דעתכם? האם הניסיון שלכם מראה אחרת? הגיבו למטה ושתפו איתנו
אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:
תגובות (5)
[…] […]
פוסט מצוין.
אותי דווקא עניינה הנקודה של תדירות המסרים.
לפני שקראתי את הפוסט הזה, הייתי בטוחה שעדיף לא להעמיס כדי לא להיראות נודניקית בעיני קהל היעד שלי.
מסתבר שבכך דווקא הקטנתי את הסיכוי שלי להופיע בפיד??
סבטלנה (מקורס מדיה חברתית)
הי, מה שלומך? ברוכה הבאה. אני יודעת שיש גם כאלו המלמדים שכדאי לשמור על נוכחות מבוקרת וכך גם ההגיון אומר אך, באופן סטטיסטי ומפתיע המחקר הזה הראה שהטיעון הזה נכון עד דרגה מסויימת. אכן עשויה להיות נטישה מינורית בין 1 ל- 3 פוסטים והגרף אכן מראה ירידה אך משלב זה והלאה הוא מתייצב וסך האינטראקציות היומי הולך ועולה. גילה
שלום גילה,
שמועות עקשניות טוענות שכל לחיצת like בעמוד אוהדים עסקי מייצרת אותו באזזז כמו בעת שיתוף (share) בפרופיל האישי. האם זה נכון ? אם כן, זה אומר שבוודאי יש להמיר את הפרופיל בדף עסקי. לא ככה ?
יונה הי, תודה על הביקור. ה"שמועות" לגבי פייסבוק הן תדירות, והדרך היחידה לאמת היא דרך ניסוי ותהייה או ניסיונם של אחרים (המדווח בפוסטים בעולם הרחב). לא שמעתי לגבי הנקודה הזו שאתה מציין אך בכל מקרה יש להמיר פרופיל אישי לדף עיסקי במידה והוא משמש למטרות עיסקיות. הסיבות לכך הן רבות אך בעיקר גם משום שפייסבוק אינה מתירה שימוש עיסקי בפרופיל על פי התקנון שלה.