קבוצה בלינקדאין למול קבוצה בפייסבוק – מה כדאי?

נושא: ארגונים לינקדאין מיתוג אישי פייסבוק פורסם בתאריך: 29 בדצמבר 2011 מאת: גילה גדעון
תגיות: , ,

פיטשר הקבוצות של פייסבוק במתכונתו הנוכחית החל בתחילת 2011 והחליף מבנה קבוצה שהזכיר את ה"עמוד"/ "דף אוהדים" וגרם לבלבול לא קטן בינהם. פייסבוק לבסוף החליטה שהוא מיותר והמציאה מבנה קבוצה חדש לחלוטין שאינו דומה לקודמו בדבר מלבד השם. פיטשר הקבוצות של לינקדאין קיים מתחילת דרכה ומשתכלל באופן תדיר. בעל עסק או אדם המעוניין למתג עצמו ולקחת חלק פעיל בקהילה, בתחום ענין קרוב לליבו, עשוי לתהות היכן כדאי להשקיע את זמנו היקר, פייסבוק או לינקדאין.

בכדי לשפוך מעט אור על הנושא הבאתי כאן השוואה קלה בין קבוצה בפייסבוק לקבוצה בלינקדאין. על קבוצות בפייסבוק נכתב פוסט יחודי לכן נתחיל כעת במצגת מתוך הרצאה, המציגה את מודול הקבוצות של לינקדאין ולאחריה השוואה בין השניים. אתם מוזמנים להוסיף בתגובות למטה במידה  ושכחתי דבר-מה. לנוחיותכם, ליחצו על הלחצן הימני למטה במצגת על מנת להגדילה לגודל מסך.

לינקדאין

בעד

  1. אוירה עיסקית- אנשים נמצאים בראש של "לעשות עסקים". בלינקדאין אין אוירה של חבר'ה כמו בפייסבוק
  2. בדף הבית של הקבוצה מוצגים על בסיס קבוע האנשים המשפיעים ביותר בקבוצה, אלו הבולטים בדיונים ותגובות. כלי מיתוג אפקטיבי
  3. קבוצות לינקדאין הפתוחות ( לעומת סגורות, ראו מצגת) מאונדקסות על ידי גוגל ולכן טובות לקדום המותג ויצירת טראפיק לאתר הבית
  4. ממשק ניהול קבוצה מפותח המאפשר אופציות שונות ומגוונות של ניהול ועדכון.
  5. כלי סטטיסטיקות המציג אספקטים שונים של חברי ופעילות הקבוצה. כלי יפה ויזואלית ומאפשר שיתוף לרשתות האחרות ולמייל
  6. ניתן לפתוח קבוצות משנה
סטטיסטיקות לקבוצה בלינקדאין

סטטיסטיקות לקבוצה בלינקדאין

נגד

  1. יכולים להזמין רק חברים של מנהל/ בעל הקבוצה
  2. לא מוקצה URL ייחודי וממותג לקבוצה וחסר אף Badge בכדי לפרסמה באתר אחר כמו שיש כפתור לפרופיל.
  3. לא ניתן לתייג חברים במהלך שיחה
  4. ניתן לשתף בשיחות רק לינקים
  5. לא ניתן לייצא את רשימת חברי הקבוצה

פייסבוק

בעד

  1. ניתן לתייג חבר במהלך שיחה בקבוצה
  2. ניתן לשתף תמונות, וידאו ולינקים
  3. לקבוצה יש פיטשר לניהול שיחה בצ'ט בין חברי הקבוצה בלבד
  4. הקבוצה מאפשרת תיעוד מידע בקבוצה, ניהול מסמכים משותף

נגד

  1. חסר כלי דיווח סטטיסטיקות למנהלי הקבוצה
  2. אין URL ייצוגי לקבוצה למטרות שיתוף ופרסום
  3. לא ניתן לייצא את רשימת אנשי הקשר בקבוצה
  4. ניתן להוסיף אנשים לקבוצה ללא רשותם , אלמנט חזק של ספאם שרבים מתרעמים עליו

אם שכחתי משהו אז יאללה אפשר להוסיף כאן בתגובות למטה. לא להתבייש.

מצאתם את הפוסט כמועיל- שתפו את החברים.

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • קבוצה בלינקדאין- ערך מוסף לפעילות עסקית בניית קבוצה בלינקדאין היא כלי היכול לסייע הן לאדם פרטי לייצר נראות, למשוך תשומת לב, לקבל מידע ולחלוק מידע. חברה יכולה לייצר מודעות למותג שלה באמצעות לינקדאין, לפתח קהילת עוקבים ולהעביר […]
  • לינקדאין ושימושיו בחברות-הרצאה כנס מרקום מאי 2011 בחודש מאי 2011 נערך כנס מרקום על ידי פורטל marcom mall במסגרת הכנס נתתי הרצאה של חצי שעה על תרומתו של לינקדאין לארגונים ביחוד […]
  • קבוצות בפייסבוק – מי צריך ולמה? הפייסבוק, כידוע לכל, הינו הפלטפורמה החברתית הגדולה והמצליחה בעולם. רבות ומגוונות הן הסיבות להצלחתה כאשר אחת הבולטות בהן היא מגוון דרכי ההתקשרות שהפלטפורמה מאפשרת בין חבריה. אחת מדרכי […]
  • איך לפתוח עמוד חברה בלינקדאין – מדריך השרדות עמוד חברה בלינקדאין הוא המצג השיווקי האופטימלי לחברה. בין יתרונותיו הגדולים: הוא ניתן בחינם והוא נקרא על ידי גוגל ומופיע בדף תוצאות ראשון. בואו נראה מה המרכים הבסיסים להכנת העמוד. […]
  • עמוד או קבוצה בפייסבוק –שאלת מליון דולר מה כדאי לפתוח בפייסבוק "עמוד" או "קבוצה"? שאלה החוזרת שוב ושוב. לעמוד וקבוצה מראה זהה, בשניהם ניתן לאסוף חברים ובשניהם אפשר לרשום הודעות על הלוח....אז מה […]

תגובות (8)

 

  1. מההתנסות שלי עם עשרות קבוצות ישראליות\בינלאומיות ב linkedin יצא לי לראות שרובם חסרות תוכן ומיועדות להספים את המצטרפים.
    בהשוואה ל FB ששם יש דרכים יותר יצירתיות לחסום ספאם ויש קהל רחב יותר- ולכן הקבוצות איכותיות יותר
    אחלה מאמר אגב

    • מנשה תודה על התגובה. תוכל לפרט למה כוונתך ב"דרכים יותר יצירתיות לחסום ספאם" בפייסבוק? כי סך הכל אתה בשליטה מלאה על העדכונים שאתה מקבל מהקבוצה בלינקדאין, היכן בעיניך הספאם בא לידי בטוי. סופ"ש נעים.

      • הכוונה היא שמתוך 20 קבוצים אני לא מצליח לקרוא מאמר אחד בשבוע רוב התוכן בקבוצות הללו לא איכותי ומיועד לרוב למנועי חיפוש או לפרסום שירותים ועסקים

  2. מאת אילה רז:

    פתחתי חשבון בלינקדאין לפני יותר משנתיים ועד היום זה לא הניב לי שום קשר עסקי. יש משהו שאני יכולה לעשות בקשר לזה?

    • הי אילה, מה שלומך? שמחה לראות אותך כאן.
      פעמים רבות אני אומרת בהדרכות שפתיחת פרופיל בלבד בלינקדאין אינה עושה את העבודה. זה עדיף מכלום כמובן (בתנאי שהפרופיל בנוי בצורה נכונה) אך זה לא מייצר את הנראות הנדרשת בכדי לחולל עסקים.
      הדרך האפקטיבית היא פרופיל אטרקטיבי ולהיות פעיל (פרסום סטטוסים, פעילות בקבוצות)!
      הנה פוסט שכתבתי לפני מספר שנים והוא עדיין רלוונטי http://effectiva.co.il/?p=1458
      ***
      אם אני מסתכלת על הפרופיל שלך , ומתוך הכרות איתך הייתי:
      1. מציגה פרופיל עסקי מלא יותר המציג את הרקורד המקצועי שלך שאננו מבוטל כלל וכלל
      2. מציגה את היצירות שלך בפרופיל דרך אחת האפליקציות, זה יוסיף נפח, צבעוניות, עניין ושיווקיות לפרופיל
      3.מרחיבה את מספר אנשי הקשר וכך כל מידע שעובר בפרופיל יקבל תפוצה רחבה יותר.
      4.מוסיפה תמונה
      5. מייצרת פעילות בקבוצות
      וזה על קצה המזלג…
      ד"ש חם ממני.

  3. מאת רקפת:

    שלום גילה,
    יש לי שאלה יותר ממוקדת בנושא קבוצה בפייסבוק או לינקדאין.
    אני רוצה לייצר 2 קבוצות / קהילות, לכל אחת מטרה שונה.

    משהו לינקדאין בו אוכל לפרסם תוכנית לימודים -לתת מידע על התוכנית, לשים חומרים רלבנטיים לתחום הלימודים, ואולי גם לייצר קהילה שמשתפת בידע.

    קבוצת בוגרים של תוכנית לימודים- קבוצה סגורה שמטרתה שיתוף חומרים, אפשרות לדיון, אפשרות לשאלות ותשובות.

    1. מה כדאי לפתוח או לייצר עבור כל אחת מהמטרות הנ"ל?
    2. האם יש אפשרות בפייסבוק / לינקדאין לייצר דף / קבוצה אחת שיהיה בו חלק פתוח לכולם וחלק סגור רק לבוגרים?
    תודה רקפת

    • הי רקפת,
      נתחיל בשאלה שניה. קבוצה בשתי הרשתות היא או פתוחה או סגורה ולא הכלאה של השניים :-)
      שאלה שניה- בכדי לענות הייתי שואלת אותך היכן נמצאים מרבית אנשי הקבוצה הפוטנציאלית בפייסבוק או בלינקדאין? את צריכה ליצור קבוצה היכן שמרבית שלמרבית האנשים נח וזמין. שימי לב גם מהו אופיים המקצועי של האנשים ותחום הלימוד. אם הכיוון הכללי הוא עיסקי טהור הייתי בונה זאת בלינקדאין. אם הנושא הוא נרחב ופופולארי הייתי הולכת על רשת סופרמרקט כמו פייסבוק. :-) אם התחום נוגע ופתוח לקהל בינלאומי הייתי הולכת על לינקדאין, אם הכל לוקאלי יתכן וכדאי פייסבוק. עדיין יותר נח לישראלים להסתובב בפייסבוק. אם את חושבת שהנושא הוא בעל עניין בינלאומי, השיח באנגלית והשתתפות מבקרים מחו"ל רלוונטיים לך, לכי על לינקדאין.
      * קל יותר לדעת מה העסק ומטרתו ואז להחליט, מאשר לתת לך כללי אצבע כללים. לא בהכרח אלו יקלעו למטרה המדויקת שלך*

      • מאת רקפת:

        מצויין, הבנתי.
        כיוון שמדובר בתוכנית לימודים ,זה אכן עסקי או מקצועי טהור ויתכן שעדיף לינקדאין.
        תודה רבה!!!

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט