קבוצה בלינקדאין- ערך מוסף לפעילות עסקית

נושא: ארגונים לינקדאין פורסם בתאריך: 24 במרץ 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , ,

קבוצה בלינקדאין היא כלי היכול לסייע לחברה והן לאדם פרטי לייצר נראות, למשוך תשומת לב, לקבל מידע ולחלוק מידע. כמו -כן  לחברה המעוניינת לייצר מודעות למותג שלה, לפתח קהילת עוקבים ולהעביר מסרים. אבל איך עושים זאת ?

בא ניגש ישר לעבודה: למודול הקבוצות בלינקדאין מגיעים דרך התפריט העליון. משם יש גישה למנוע חיפוש קבוצות (group directory ) הפועל לפי מילות מפתח, קטגוריות או שפות. אם כבר חברתם לקבוצות כלשהן בלינקדאין תוכלו לראותן ב- my groups או שתוכלו לבנות לעצמכם קבוצה משלכם.

מספר עובדות בנוגע לקבוצות לינקדאין

  • כל חבר , כולל חשבון חינם, יכול להיות חבר עד 50 קבוצות.
  • כל חבר יכול לנהל או להיות "בעלים" של עד 10 קבוצות.
  • ניתן לעקוב בקבוצות עד 5000 איש.
  • לקבוצה יכול להיות "בעלים" אחד אך 10 מנהלים.
  • קבוצה יכולה להכיל כברירת מחדל 5000 חברים.
  • תחת כל קבוצה ניתן לפתוח עד 20 קבוצות משנה

מדוע צריך קבוצה

קבוצה מאפשרת לקבץ חבורת  אנשים סביב נושא משותף: בוגרי אוניברסיטה, עובדי חברה, ארגונים התנדבותיים, קבוצות עניין, לקוחות ועוד.

לחבר קבוצה יש גישה לכתיבה, קריאת דיונים ותגובה להם, קריאת הודעות חדשותיות ומתן תגובות, מציאת אנשים עם נושאי עניין דומים,  וגישה לקבוצות משנה. ערך מוסף הוא שחבר קבוצה יכול ליצור קשר עם חבר קבוצה אחר גם אם אין בניהם אף דרגת קרבה אלא רק חברותם בקבוצה.

קרבה על בסיס קבוצה בלבד

קרבה על בסיס קבוצה בלבד

הזמנת חבר מהקבוצה לרשת האישית על בסיס חברות באותה קבוצה

הזמנת חבר מהקבוצה לרשת האישית על בסיס חברות באותה קבוצה

לבעל קבוצה- בעל קבוצה צובר אט אט כוח רב כבעלים לרשימת חברים אליה הוא יכול להעביר את המסר החשוב לו. אם ינהל את הקבוצה נכון, רשימת החברים תלך ותגדל. לרשימת חברים זו ניתן לשלוח מייל דרך מערכת הלינקדאין באינטנסיביות של פעם בשבוע, לא יותר. המסר ישלח בשם לינקדאין למייל האישי אותו מגדיר כל חברת בחשבונו. בעל קבוצה יכול להקים בתוכה קבוצות משנה ולהקצות ניהול למספר אנשים. הוא יכול לשלוח הזמנות דרך המערכת לאנשים ברשת ולחסום אנשים מסוימים מחברות בה. כמו-כן, ניתן לחבר את הקבוצה לפידים של רסס  וכך הקבוצה תקבל עדכונים שוטפים ומיידים. הקבוצות הן כלי המאפשר לעסק למתג עצמו על ידי העברת מסר, יצירת נוכחות מתמדת, הענקת תכנים רלונטים לקהל היעד, ויצירת נראות.

כל חבר קבוצה מקבל למייל שהגדיר במערכת ניוזלטר של עדכונים מהקבוצה. את הניוזלטר ניתן לקבל פעם בשבוע /כל יום/ לבטל לחלוטין.

אפקט מצטבר : חברות על מספר קבוצות בעלות מספר גדול של חברים חושפת כל דיון שמועלה לעיניים רבות. אם משכילים לכתוב את הדיון בצורה מושכת, עיניינית, מסקרנת ומוסיפים לינק להמשך קריאה באתר / בלוג שלכם, תגלו שקבוצות הלינקדאין הן  מחולל טראפיק רם מעלה.

בניית קבוצה בלינקדאין

בניית קבוצה בלינקדאין

בניית קבוצה

  • ניתן לקבוע האם אייקון הקבוצה יופיע בפרופיל חברי הקבוצה . בנושא זה שימו לב (שאלה שנשאלתי בעבר) אם אתם מחפשים עבודה בדסקרטיות ואתם חברים בקבוצות בנושא חיפוש עבודה, יראו את אייקון הקבוצה בפרופיל שלכם. קחו זאת בחשבון. בעת בניית הקבוצה בחרו אייקון/תמונה שיסמלו את הקבוצה. אמנם האייקון קטן אך יש לו ערך כסמל.
  • בעת בחירת סוג הקבוצה יש לכם מספר אפשרויות להחליט בינהן שעל פיהן ניתן אחר כך גם לחפש את הקבוצה במנוע החיפוש.
  • כתיבת  brief summary(מוגבל ל-300 תווים) מיועד להופיע בתוצאות מנוע החיפוש או עמוד הבית של הקבוצות לעומת זאת description  (מוגבל ל-2000 תווים) מוצג בעמוד הקבוצה עצמו. זכרו לכתוב תוכן שיווקי ומשכנע. מה הקבוצה מייצגת, מי יצר אותה, מה מטרתה, למי היא מיועדת וכדומה. זה המקום לתאר באופן שיווק את המותג.
  • ניתן להחליט אם הקבוצה תופיע במנוע חיפוש הקבוצות או לא
  • ניתן לקבוע קבוצה כפתוחה לכל חברי לינקדאין או כחברות הדורשת אישור מנהל הקבוצה.
  • ניתן לציין האם זו קבוצה בעלת אפיון גיאוגרפי

בטרם אתם רצים לפתוח קבוצה בלינקדאין זכרו-

לפתוח קבוצה זה קל מאד ויתכן שגם קל יהיה להשיג את עשרות החברים הראשונים. השאלה היא מה אחר כך. יש צורך לתחזק את הקבוצה עם יצירת פעילות שוטפת, לאתגר את המשתתפים, לעורר שיחות. אם לא כן, הקבוצה עשויה לדעוך, ואנשים עלולים לוותר עליה ולסיים חברותם. עצוב למותג. תחזוקת קבוצה אף היא דורשת זמן

4 טיפים לניהול קבוצה

  1. תן יחס אישי לחברים. השתתף בדיונים שלהם, היה מעורב, שבח על דברים הראויים לתגובה, עזור להם לפתח דיון שהחלו.
  2. מצא דרך לאזכר חברי קבוצה בפני אחרים. לדוגמא יש באפשרותך לשלוח ניוזלטר שבועי, ניתן בכל פעם להעלות תחום בו יש מספר חברים ולאזכרם,  או לאזכר חבר ספציפי בפני כל החברים
  3. השתמש במודול news והעלה פידים של בלוגים, אתרי חדשות או כל מידע שישמור על הקבוצה ערנית ומעודכנת באופן קבוע.
  4. צור סקרים ופרסמם בקבוצה. קבוצה גדולה תאפשר לך השגת נתונים בעלי משמעות ואז תוכל לפרסמם בקבוצה לכל חבריה.

אני בטוחה שיש לכם טיפים נוספים , בואו ושתפו את כולם ….

אם אהבתם את הפוסט , אנא שתפו אחרים בידע, בתחילת הפוסט ובסופו יש כפתורי שיתוף.

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • פייסבוק :PAGE למול GROUP קבלתי מקולגה בקשה מיוחדת לעשות לו סדר בראש. אז הנה גם העלתי זאת על כתב .פוסט שיסייע לכם להחליט , מה כדאי לכם לפתוח עבור העסק שלכם: קבוצה או עמוד . זכרו, אין נכון או לא נכון, זה פשוט צריך […]
  • עמוד או קבוצה בפייסבוק –שאלת מליון דולר מה כדאי לפתוח בפייסבוק "עמוד" או "קבוצה"? שאלה החוזרת שוב ושוב. לעמוד וקבוצה מראה זהה, בשניהם ניתן לאסוף חברים ובשניהם אפשר לרשום הודעות על הלוח....אז מה […]
  • קבוצה בלינקדאין למול קבוצה בפייסבוק – מה כדאי? קבוצה בלינקדאין למול קבוצה בפייסבוק. היכן כדאי לעסק או אדם הרוצה למתג עצמו לקחת חלק בכדי למקסם את הזמן העומד לרשותו ברשת החברתית. יתרונות וחסרונות של שניהם ומצגת על הקבוצות בלינקדאין. […]
  • עמוד חברה בלינקדאין- למה לך ? חברות המעוניינות לייצר ניראות ונגישות למחפשי עבודה , שותפים אסטרטגיים, לקוחות וכדומה, יכולות באמצעות עמוד חברה להפגין נוכחות דינמית. מעבר לכך חברה המחליטה לקחת שרותי פרימיום יכולה לצרף […]
  • איך לפתוח עמוד חברה בלינקדאין – מדריך השרדות עמוד חברה בלינקדאין הוא המצג השיווקי האופטימלי לחברה. בין יתרונותיו הגדולים: הוא ניתן בחינם והוא נקרא על ידי גוגל ומופיע בדף תוצאות ראשון. בואו נראה מה המרכים הבסיסים להכנת העמוד. […]

תגובות (13)

 

  1. מאת חיה:

    הי גילה

    אשמח לדעת מה המשמעות של ההודעה הבאה שקיבלתי לאחר שניסיתי ליצור קבוצה בלינקדין:

    You cannot create new groups because you've exceeded the maximum number of group memberships.

    מה עלי לעשות?

    תודה
    חיה

  2. הי חיה, ברוכה הבאה. האם את חברה כעת ב- 50 קבוצות? אם אכן כך, הורידי אחת, המתיני מספר דקות (נדרש לעיתים בכדי שבסיס הנתונים יתעדכן) ואז נסי לפתוח קבוצה שוב.

  3. מאת הילה (Hila) קורן (Koren):

    הי גילה,

    פוסט מצוין, תודה.

    יש לי שאלה: כתבת שבל קבוצה אפשר ליצור 20 קבוצות משנה. האם מי שפתח את הקבוצה המקורית צריך לאשר את זה/ לפתוח בעצמו/ לתת הרשאות לפתיחת קבוצת משנה?

    ושאלה נוספת – האם את מכירה כלי שיכול בזמן אמת להראות את מספר המצטרפים לקבוצה בלינדאין?

    תודה,

    הילה

    • בעל הקבוצה המקורית אחראי לכל המתרחש בקבוצה ותת קבוצות אבל הוא לא מצורף לקבוצות אוטומטית. בכדי לראות מה קורה בהן הוא צריך להירשם אליהן.
      רק בעלי הקבוצה או מנהלים יכולים לפתוח תת קבוצה.
      בעלי הקבוצה המקורי בכל מקרה הבעלים הראשון (OWNERׂׂ) ואם ירצה יוכל להעביר ניהול למישהו אחר/
      לא מוכר לי כלי המראה את מספר המצטרפים בזמן אמיתי מלבד לינקדאין עצמו בדף הקבוצה או דרך כלי הסטטיסטיקות.

  4. מאת הילה (Hila) קורן (Koren):

    תודה על המענה המהיר.

    מהו כלי הסטטיסטיקות שהזכרת?

  5. כנסי לקבוצה והסתכלי בצד ימין למעלה ליד כפתור MEMBER. לחצי על האות i . תחת about תמצאי לינק לסטטיסטיקות הקבוצה הספציפית בה את נמצאת.

  6. מאת הילה (Hila) קורן (Koren):

    מצאתי, תודה!

  7. מאת ענת:

    הי גילה
    תודה רבה. הפוסט תרם לי רבות.

    אתמול יצרתי קבוצה והוספתי לה תמונת HERO.
    ראיתי שעכשו מתחלפת התמונה לסירוגין עם דיון הפתיחה, הראשון.
    הקבוצה היא בעיקרון בעברית ולכן כתבתי בעברית.
    בגלל שהמשפטים משולבים במילים מקצועיות באנגלית – השורה מתערבבת
    וזה לא נראה טוב. רציתי לעדכן את הדיון, אך לא מצאתי איך.
    הייתה רק אפשרות מחיקה.
    העתקתי את התוכן , מחקתי ויצרתי דיון חדש לתוכו הדבקתי את התוכן הקודם
    והוצאתי את המילים באנגלית.
    עכשו כבר אין התחלפות לסירוגין כמו קודם.

    אשמח אם תעזרי לי לסדר את זה וגם אם אפשר לעדכן , מה הדרך לכך ?

    בתודה,

    ענת

    • הי ענת, תודה על הבקור. כשמעלים דיון בלינקדאין יש פרק זמן של כמה דקות שעדיין ניתן לבצע עריכה. לאחר מכן זה כבר אבוד :-)
      לגבי תמונת ה HERO. היא יושבת על אותו מקום בו מופיע הדיון שמנהל הקבוצה בחר להדגיש.Add to Manager's Choice. כעקרון על התמונה הזו יש חצים ימינה ושמאלה. האם נסית להזיזם?
      אני מציעה שאם יש לך דיון חשוב, הפכי אותו ל Add to Manager's Choice והוא יופיע למעלה.
      תוכלי מצוא שאלות נוספות ומידע נוסף על תקלות אפשריות עם תמונת HERO בלינק הבא.
      https://help.linkedin.com/app/answers/list/search/1/kw/Hero+Image
      גם ללינקדאין יש תקלות :-)

  8. מאת ענבל:

    גילה שלום,
    מקווה שעדיין אפשר להגיב ולשאול.
    תודה על הפוסט, זה נתן לי תשובות לגבי שאלות שונות שהיו לי..

    במסגרת עבודתי בקרן מלגות, פתחתי קבוצה בלינקדאין של "ארגון הבוגרים " ואני רוצה להזמין את כל הבוגרים (4300) של הקרן להצטרף.
    אבל לפני שאני מעלה קובץ עם כל כתובות המייל ,איך אני יכולה לוודא שההזמנה תצא לכל הבוגרים ולא רק למי שלא איש קשר.
    שניסיתי לשלוח לעצמי לא קיבלתי הזמנה לעומת ניסיון אחר שעשיתי מול מי שאינה מחוברת שקיבלה את ההזמנה…

    ממש אשמח אם תוכלי לענות לי..
    אני שוברת את הראש על זה..

    יום נעים
    ענבל

    • ענבל, ברוכה הבאה ואני מתנצלת על העיכוב. אם עדיין יש לך בעיה בנושא, אנא פני אלי למייל info@effectiva.co.il ואנסה לעזור לך. על פניו רשימת CSV עם כתובות מייל צריכה לשלוח הזמנות לכולם ברשימה. מן הסתם אם מישהו כבר חבר בקבוצה , לא יקבל הזמנה.

  9. היי גילה
    איך אני מעלה תוכן ללשונית promotion בקבוצה ?

    תודה

    כרמית

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט