עמוד או קבוצה בפייסבוק –שאלת מליון דולר

נושא: פייסבוק פורסם בתאריך: 29 במרץ 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , ,
עמוד או קבוצה

עמוד או קבוצה

היתרון באפליקציות ותוכנות היושבות ברשת האינטרנט הוא שניתן לעדכנן ללא הפסק, בכל עת. ברוח זו הרשת החברתית פייסבוק עידכנה עצמה בשנה האחרונה מספר פעמים. בנובמבר 2009 פוסט המשווה בין group ("קבוצה") ל- page ("עמוד") . החלטתי לחזור אחורה לבדוק ולכתוב עדכון.

עמוד קבוצה
שקיפות פתוח לחברי קבוצה ולעוברי אורח פעילות בקבוצה אפשרית רק למאושרים ע"י ה אדמיניסטרטור
משלוח הודעות לחברים משלוח לא אוטומטי לחלוטין וכן מגיע לתיבת בתוך הפייסבוק משלוח הודעות גורף לכל החברים לכתובת המייל

בהגבלה עד 5000 חברים

פרסום ממומן בפייסבוק אפשרי אפשרי
מעקב סטטיסטי קיים insights חסר
התחברות לאפליקציות אפשרי חסר
בניית ארועים אפשרי אפשרי
אינדוקס של גוגל ניתן לאתר דרך גוגל לא חשוף לגוגל
כתובת דומיין ניתן ליצור כתובת ידידותית חסר
משיכת תכנים חיצוניים מאפשרת משיכת מידע ממקורות שונים לא ניתן ליצר הזנה אוטומטית ממקור חיצוני כמו בלוג

אם כך לשאלת "מליון הדולר" האם להשתמש בקבוצה או עמוד ?

האמת, לא התגלו שינויים. נראה בעיקר שיכולת האינדוקס של גוגל חולשת על יותר ויותר אזורים וכעת ניתן למצוא בגוגל גם תכנים מתוך הלוח (wall). עמוד מתאים למותגים אשר מעוניינים בעדכון מידע שוטף (חיבור למקורות חיצוניים למשיכת מידע), התחברות לאפליקציות צד שלישי היושבות בפייסבוק על מנת להעצים את יכולת הטיפול במותג ומעקב סטטיסטי אחר פעילות העמוד. יכולת החשיפה לקהל רחב וחדש חשובה מאין כמוה, יכולת העמוד להראות על ידי מנוע החיפוש של גוגל מספקת זאת  כמו גם, האפשרות לתת לגולש שאינו חבר בקבוצה לקרוא את תכני הקבוצה. חסרון בולט שפייסבוק  אינה מטפלת בו , כנראה בכדי שלא לפרק את המעוז האחרון המונע ספאם הוא יכולת הפצת הודעות ישירות לכתובות האישיות של חברי העמוד (כן, כן אני יודעת זה מה שכולם מחפשים)

אז מה אתם בחרתם ? איך אתם מנהלים את המותג שלכם בפייסבוק ?אתם מוזמנים לספר את דעתכם וכן להוסיף דברים שאולי השמטתי.

תוספות:

עדי זוהר הוסיפה דרך הערה בחשבון הפייסבוק שלי (ציטוט) "בעמוד העדכונים שאת כותבת על הקיר מופיעים אצל כל האוהדים שלך, בקבוצה הם צריכים להיכנס אליה בשביל לראות. לטעמי זהו שוני אדיר."

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • פייסבוק :PAGE למול GROUP קבלתי מקולגה בקשה מיוחדת לעשות לו סדר בראש. אז הנה גם העלתי זאת על כתב .פוסט שיסייע לכם להחליט , מה כדאי לכם לפתוח עבור העסק שלכם: קבוצה או עמוד . זכרו, אין נכון או לא נכון, זה פשוט צריך […]
  • Insights של פייסבוק – חידושים עדכונים בנושא Insights של פייסבוק: "אוהדי" פייסבוק עסקיים גילו אמש ידיעות המדווחות שחלה הרחבה בחשיפת נתונים אנליטיים ב Insights שעד כה היו שמורים למנהלי עמודים של 10000 חברים ומעלה. […]
  • קבוצה בלינקדאין- ערך מוסף לפעילות עסקית בניית קבוצה בלינקדאין היא כלי היכול לסייע הן לאדם פרטי לייצר נראות, למשוך תשומת לב, לקבל מידע ולחלוק מידע. חברה יכולה לייצר מודעות למותג שלה באמצעות לינקדאין, לפתח קהילת עוקבים ולהעביר […]
  • לינקדאין- פייסבוק: היכן קל יותר לחפש אנשי קשר? אין זה סוד, וכל מי שמכיר אותי יודע שאני פריקית של לינקדאין. עוד מימיה הראשונים, עת פייסבוק עשתה את צעדיה הראשונים בשוק, לינקדאין כבר היתה כלי ש"עשה עסקים". ..עם זאת פייסבוק לאחרונה מתחילה […]
  • קבוצה בלינקדאין למול קבוצה בפייסבוק – מה כדאי? קבוצה בלינקדאין למול קבוצה בפייסבוק. היכן כדאי לעסק או אדם הרוצה למתג עצמו לקחת חלק בכדי למקסם את הזמן העומד לרשותו ברשת החברתית. יתרונות וחסרונות של שניהם ומצגת על הקבוצות בלינקדאין. […]

תגובות (18)

 

  1. תודה על הפוסט המחכים.
    לפי הכתוב, נראה לי שבכל הפרמטרים, חוץ מזה של שליחת הודעה לכולם, עדיף עמוד מאשר קבוצה.
    אולי אפשר לשלב בין השניים ולפתוח קבוצה לעמוד ..? :)
    רק השאלה אם זו לא כפילות ואם כל מעריצי העמוד בהכרח יצטרפו גם לקבוצה..

    חג שמח

  2. הי מאור וקודם כל חג שמח. להחזיק בשניים אומר הכפלת המשאבים הנדרשים לניהול. עמוד או קבוצה דורשים מאמץ בהזמנת חברים, יצירת חומרים ועדכונם, תגובות וכדומה. לכן, אני לא רואה הגיון בפתיחת שניהם במקביל לאותו נושא. סיבה נוספת שלא להחזיק בשניים : זה מבלבל עד מספים את קהל הקוראים. אם מישהו פה קורא את השאלה ומחזיק בשניים ורואה סיבה לכך, נשמח לשמוע. לעניות דעתי אם אתה רואה קבוצות ועמוד לאותו מותג לרב המקור הוא בהיסטוריה. הם ככל הנראה פתחו קבוצה ואחר כך הבינו שיותר טוב עמוד.

    • אז איך אפשר בכל זאת להודיע לכל חברי העמוד משהו ?

      לא ברור לי למה לקבוצה הם מאפשרים שליחה מסיבית ולעמוד לא. מבחינת האופציונאליות לספאם זה נראה לי אותו הדבר הרי..

      • אתה יכול לפנות לכל חברי הקבוצה אבל הפניה מגיעה לתיבת העידכונים שלהם בפייסבוק. לא ישירות לתיבת ה-INBOX האישית. בנושא הזה פייסבוק עשתה שיפור עיצובי. בעבר תיבת העדכון היתה ממוקמת מבחינה עיצובית במקום שכוח אל שאף אחד כמעט לא ראה שיש לו כזו. היום זה כבר בולט.

        • אבל כתבת שהמשלוח הוא לא אוטומטי לחלוטין, אז מה, צריך לסמן אותם אחד אחד??? או שאפשר לשלוח נוטיפיקציות במסה?( גם אם זה לתיבת העדכונים של הפייסבוק ולא למייל )

          • מאת עדי זהר:

            היי מאור,
            באופן כללי לדעתי כדאי לקחת בחשבון שהמיילים הפנימיים האלו שיוצאים לכל חברי הקבוצה פעמים רבות לא תורמים לפעילותה מהסיבה הפשוטה שאנשים רבים מתייחסים למיילים המונים כסוג של ספאם. במקרה של עמוד אתה יכול לכתוב הודעה על הקיר שלך והוא יופיע לכל האוהדים שלך בעמוד הבית שלהם (כמו שמופיעות עדכוניהם של חברייך) – זה הרבה יותר ידידותי ופחות ספאמרי משליחת מיילים המוניים לחברי הקבוצה.

        • מאת אובן:

          היי
          אני יכול להגדיר שכל תגובה של חבר בעמוד תגיע למייל שלי
          ואז זה יפעל כמו קבוצה

        • מאת אובן:

          היי
          אני שינתי את ההגדרות שלא אקבל מיילים ל inbox האישי שלי
          כי קודם מחברים גם היתי מקבל מיילים ל inbox
          האם עכשיו למרות שינוי זה אקבל מיילים מהקבוצה ל מנםס שלי?

          בברכה
          ראובן

  3. אכן, הדרך שעדי ציינה מהווה פחות "נטל ספאמי" על חברי ה"עמוד". עם זאת הפנייה אינה אישית ואתה "מסתכן" בכך שיש חברים שלא נכנסים לדף הבית בתדירות גבוה או כלל לא… אפרופו- יש דבר נוסף מבחינת ההבדלים ושיתקן אותי מישהו כאן אם אני שוגה.
    "עמוד" שולח למנהל שלו עדכון תקופתי על השינויים והתנועה בעמוד. אני לא סגורה אם קבוצה עושה את זה.

  4. היי,
    כן, התחלתי לקבל עדכונים תקופתיים מהעמוד שלי בפייסבוק. יש לי גם עמוד וגם קבוצה ואין ספק שהממשק של העמוד הרבה יותר יעיל ונוח. פרט להודעות האישיות כמובן.
    אגב, אולי אני טועה , אבל, התחלתי לקבל הודעות על ה WALL שלי מהקבוצה שלי. זאת אומרת שנראה לי שגם דרך קבוצות ניתן לפרסם הודעות על ה WALL של חברי הקבוצה…
    מאיה

  5. מאת דנה:

    טוב. זה ברור למדי: הכל תלוי מה רוצים להשיג.

    כי אם, למשל, רוצים בפייסבוק (שהוא ה'שוק' בו כולם מסתובבים) שיהיה איזור סגור שגוגל לא יכול לחפש בו ושרק אנשים ספציפיים יכולים לתור בו – אז קבוצה עדיפה.

  6. מאת דוראן:

    אני תמיד יושב ושוקל את הצורך של הלקוח או המוצר שרוצים לשווק לפני שאני מחליט לאן אנחנו פונים…
    לרוב השאלה העומדת בפנינו היא האם אנחנו רוצים שעמוד התווך יעזור לקידום האתר בגוגל (עמוד מעריצים כן נסרק ע"י מנוע החיפוש), או שאנחנו רק רוצים ליצור סיבבת דיון ולהעלות את המודעות למוצר/שירות – במקרה כזה הדבר הטוב ביותר הוא לפתוח קבוצה.

    תודה רבה על מאמר מעניין

    דוראן

    • נהדר על תרומתך. דרך שקולה, נבונה ונכונה להסתכל על הנושא. אני תוהה עוד כמה זמן ישארו ה-groups מחוץ לרדאר של גוגל . אני מניחה שגם הן בשלב זה או אחר בשנה הקרובה יכנסו לסריקה של מנועים אלו או אחרים.גילה 

  7. והנה אנחנו מדברים
    והקבוצות מתחילות להיסרק עוד ועוד
    בתחילה רק עמודי הלינקים
    ומאז – הכל כבר מתחיל לעבור לאט לאט אל מנוע החיפוש

  8. מאת טל:

    שלום, ראיתי שקיימת אפשרות ליצור כתובת דומיין לדף הפייסבוק הפרטי שלך, ממנו ניתן להגיע לדף ישירות, משהו כמו: http://www.facebook.com/tal_l. מישהו יודע אולי איך עושים זאת?

  9. וזו בדיוק הדילמה… איפה לשים את הביצים??(סליחה על הביטוי) איפה להשקיע אנרגיה?? מה יתן לי יותר תמורה בעד ה"אגרה"??

  10. מאת shuli:

    קראתי את המאמר המעניין ואשמח לדעת מה התעדכן בחודשים האחרונים מאז פורסם המאמר.
    אני בדיוק בשלב ההתלבטות מה לפתוח עמוד או קבוצה.

    תודה

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט