חווית קניה חברתית בליוויס עם כפתור "לייק" של פייסבוק

נושא: פייסבוק פרסום ושיווק פורסם בתאריך: 25 באפריל 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , , , , , , ,

"קניה חברתית", עוד נשמע רבות על כך בשנים הקרובות. הסערה סביב הכפתור "לייק"like החדש של פייסבוק, שנולד השבוע, בעיצומה. רבים כתבו עליו ועוד רבים יכתבו אך, חברת ליוויס לא בזבזה זמן וכבר הטמיעה את כפתור "לייק"like באתר הקניות שלה ברשת. שם המותג "ליוויס" מעלה בי זיכרונות רבים עוד מתקופת התיכון שלי(וזה היה לפני יותר מ-20 שנה). כשהייתי בתיכון, ליוויס היה הכי IN שיכול להיות , או הכי COOL או איזה מילה שתרצו. זה יחד עם בנדנה קשורה על הרגל ולמטה נעלי סניקרס או נייק היו "סוף הדרך". מי לא הכיר את 501 של ליוויס ? אז אני שמחה לגלות שאהבת נעוריי שנטשתי (מבטיחה לחזור לאחר שאוריד במשקל) עדיין שומרת חזק על נעוריה ומדברת לדור של היום בדיוק כמו-אז, בשפה שלו.

פלאגאין LIKE של פייסבוק באתר E-COMMERCE של חברת ליוויס

פלאגאין LIKE של פייסבוק באתר E-COMMERCE של חברת ליוויס

"social shopping experience" או בעברית "חווית קניה חברתית" (?) דהיינו: חווית קניה הנולדת או מתעצמת על ידי או מתוך האינטראקציה של החברים ברשת. דמיינו לעצמכם את העוצמה הנולדת מתוך כפתור ה "לייק"/ like התמים למראה הזה. כל הפקטורים החברתיים המשפיעים לרכישה מועצמים כאן. אתם רואים כמה אנשים אוהבים את המוצר בדיוק. אתם יכולים לדעת מה המוצר הטרנדי ביותר (למרות שניתן לייצר כאן הטייה טכנית), לחץ חברתי , "תחושת העדר" וכל המילים היפות. אני בקלות רואה בנות "עשרה" יושבות ומשוות איזה דגם לקנות, זה שזכה ב-520 "לייקים" או זה שזה ב-480 "לייקים". חברת ליוויס מצליחה כך להמחיש את שם המותג שלה על ידי כימותו (=כמות) לעיני הציבור ובידיו. אין ספק  כח עצום.

שכחתי כאן להזכיר את מה שהפך כבר ברור מאליו (לפחות לחלקינו, המשוטטים הכרוניים ברשתות) התוסף של facebook connect שהוא בפני עצמו  facebook connect (ותיק בשוק) מקל על כל תהליך ההתחברות עם המותג. שימו לב התוסף עומד בחזית החנות בדף הבית וכל מה שעליך לעשות בכדי להיות "חבר" של "ליוויס" זה רק ללחוץ על הכפתור. הכפתור החכם ניגש לחשבון שלך בפייסבוק, שואב משם את כל האינפורמציה שלך ומעבירה ל"ליוויס" בכדי שחס וחלילה לא ידרש לעמול קשה ברישום פרטים אישיים גם באתר ליוויס. האם דברנו כבר שפייסבוק הופכת פלטפורמה עולמית?! עוד נרחיב על כך בפוסטים בעתיד.

כפתור "לייק" של פייסבוק יוצר חווית קניה חדשה לליוויס

כפתור "לייק" של פייסבוק יוצר חווית קניה חדשה לליוויס

חווית "קניה חברתית" סומנה כבר בתחילת השנה בתור הטרנד של שנת 2010. חווית הקניות שהתחוללה בעולם בחגים האחרונים, רק הוכיחה את חשיבותה של מדיה חברתית בשוק המסחר האלקטרוני(e-commerce ). סקר חברת קומסקור הראה דאז ש- 28% מהקונים דיווחו שרכישתם לחג הושפעה ממדיה חברתית.  פורומים ,בלוגים ורשתות חברתיות הוכחו כמעוררי ומגבירי תנועה, ומחזקי מהימנות מוצר. פוסט שפורסם כאן בינואר בנושא מכירות מסחר אלקטרוני 2009 סוקר את הנושא . אין ספק שעתידו של מסחר אלקטרוני הולך יד ביד עם "קניה חברתית" , וזה בעיני פרמטר חדש שנכנס למשחק בשנה האחרונה שבעלי עסקים כבר ממש לא יוכלו להתעלם ממנו. (אולי אנו בארץ נצליח להדחיק לעוד שנה).

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • חנות בפייסבוק בחינם- Payvment מסחר אלקטרוני חברת Payvment מציעה קניון בחשיפה בנלאומית בינלאומית מעל פלטפורמת הפייסבוק וכעת הוא בחינם (כן, שמעתם טוב). מעל 50000 מותגים וסוחרים ומליון מוצרים כבר מוצגים בקניון, אמנים, סוחרים קטנים, […]
  • קצרצר: פייסבוק מאתגרת את חוקי הפרטיות פייסבוק עושה מהפיכה, יותר נכון יצרה הוריקאן, ובארצות הברית אחותנו הגדולה, הסערה חזקה. אנו בשבוע הראשון להשקת כפתור "לייק" ומדווח כי כבר 50000 אתרים שילבו פלאגאין זה . פייסבוק שכבר רגילה […]
  • ROI ושימוש אפקטיבי בכפתור ה"לייק" של פייסבוק מאז ומתמיד אנשים שיתפו את קרוביהם במידע. בעבר היינו גוזרים כתבות מעיתון ומעבירים הלאה, ועם התפתחות האינטרנט ותוכנות הדואר נהגנו לשלוח במייל לינקים לחברים. היום אנו משתפים עם כפתור ה"לייק" […]
  • טיפים בדוקים ליצירת תנועה בעמוד הפייסבוק השאלה כיצד  מייצרים תנועה בעמוד הפייסבוק / engagement מטרידה את מנוחתם של לא מעט משווקים ואנשי מדיה חברתית. הניסיון מחד לפצח את ה  DNA של ההתנהגות החברתית בפייסבוק ומאידך את מנגנון פייסבוק […]
  • כיצד עמוד אוהדים יכול לבלוט בפייסבוק מה גורם לאנשים להגיב בפייסבוק, מה הופך פוסט לויראלי, מתי הכי כדאי לפרסם פוסט. מנהלי עמודים בפייסבוק נמצאים בצורך מתמיד לייצר פעילות אפקטיבית בעמוד בכדי לעורר תנועה מתאימה. הפוסט "טיפים […]

תגובות (10)

 

  1. פוסט מצוין. גם בענף התיירות האלקטרונית אימצו בשמחה את כפתור ה Like החדש, ואתר Trip Advisor כבר הודיע על הטמעתו בכל עמוד מלון. כך האתר מתמודד עם בעיית האמינות ממנה הוא סובל, בעקבות ביקורות לא אותנטיות של אנשי שיווק וכד'.

  2. מאת צחי:

    הגבתי אצלנו, אפרסם גם פה –
    "אכן, הזמן עובר מהר והטכנולוגיה מתפתחת בקצב מואץ.
    הלייק עושה יותר, לדעתי, מלעזור לשתף במוצרים.
    הוא מחבר בין פייסבוק כפלטפורמה מרכזית להפצת מידע, לשאר חלקי הרשת – בצעד, שאם יבוצע נכון, יעצים את כוחה של פייסבוק מול מנועי חיפוש כמו גוגל שמהווים ברירת מחדל לאיתור חומר ברשת.
    בנוסף, השימוש בתקנים כמו open graph עשויים בהחלט לקדם אינטרנט קשור יותר, סמנטית. אמנם מצבנו רחוק ממושלם – הוא טוב בהרבה (אך חסר פרטיות כמנגד) מבעבר."

    תודה על התגובה וח"ח על המאמר.
    אני לא בטוח שקנייה חברתית כבר פה, יש לה עוד אספקטים מלבד שיתוף החברים בעמוד המוצר. אך הכיוון הכללי בהחלט נוטה לשם.

  3. מאת עודד:

    שגעון הלייק מגיע לכל מקום, ומחבר כל מוצר וחנות וירטואלית ל- 500 מיליון הגולשים הפוטנציאליים בפייסבוק.

    תחתוני ה"לייק" שחולקו על ידי ויקטוריה סיקרטס, בהחלט היוו דוגמא לחיבור החזק בין עולם המכירות האמיתי לרשתות החברתיות. http://www.media4u.co.il/blog/?view=plink&id=120

  4. […] ב- 40% בטראפיק המגיע מפייסבוק לאחר שהטמיעו את כפתור ה"לייק" באפריל […]

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט