פייסבוק :PAGE למול GROUP

נושא: כלי WEB 2.0 פורסם בתאריך: 5 בנובמבר 2009 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , , , ,

השימוש בפייסבוק לקדום נוכחות עסקית גובר לאין ערוך בשנתיים האחרונות. פייסבוק עצמה מזהה את המגמה החזקה.בתחילת 2009 הוספו מספר שינויים לאפליקציית PAGE / עמוד על מנת להטיב עם צרכי הקהל.  בפוסט "פייסבוק ככלי עסקי" סקרתי את האפשרויות למשתמש העסקי, אך אמש ביקש  ממני קולגה לרכז בצורה ברורה ופשוטה את ההבדלים בין "קבוצה"(group) ל"עמוד" (page) בפייסבוק. לא יכולתי לומר לא לאתגר הקטנטן והחביב. אז הנה לכם: פוסט שיסייע לכם להחליט , מה כדאי לכם לפתוח: קבוצה או עמוד עבור העסק שלכם. זכרו, אין נכון או לא נכון, זה פשוט צריך להתאים לצרכים שלכם.

 

 

 

נקודות להשוואה

PAGE

GROUP

רעיון עיקרי

מאפשר למוצר/להקה/מותג "להחזיק" בחברים (fans) כמו פרופיל משתמש רגיל. העמוד כישות עצמאית.

לרב משתמשים עבור מועדונים, קבוצות עניין וכדומה. הקבוצה כ"שלוחה" של פרופיל אישי.

מנהל קבוצה

אינו גלויי לחברי הקבוצה. הקבוצה היא "ישות עצמאית"

מנהל קבוצה גלוי. הקבוצה היא חלק מהפרופיל האישי. הקבוצה משליכה על מיתוג מנהל הקבוצה. עדכונים שיבצע בקבוצה יהיו גלויים ב-WALL שלו בפרופיל האישי.

כלי ניהול

אפשרות לאנליזה של פעילות העמוד( Insights)

_

הפצת הודעות למשתתפים

הפצת הודעה על ידי עדכון בלוח העמוד. העדכונים יראו ב-inbox של המקבל תחת קטגוריה של עדכונים, בצד ימין (עברית)

אפשרי להפיץ הודעה מרוכזת לכולם. תקף בקבוצות עד 5000 איש. העדכון יועבר ל- inbox של המקבל ואף "ידחף" למייל האישי של החברים.

שליטה במשלוח הודעות למשתתפים

שליטה חלקית לדוגמא : קבוצת גיל או גיאוגרפיה

 בידי מנהל הקבוצה יש שליטה מלאה למי תשלח הודעה

ניהול תכנים

אוטומציה של תכנים על ידי פיד(rss)

הוספה ידנית

נגישות ממנועי חיפוש

חשוף למנועי חיפוש חיצוניים

גישה רק מפייסבוק.

יצירת אירוע

קיים

קיים

אינטראקציה חברתית

אינטראקציה מלאה על גבי הלוח , העדכונים פתוחים לתגובות מצד הקהל. אינטראקציה בין המותג לקהל, והקהל בינו לבין עצמו

אינטראקציה בין חברי הקבוצה. מנהל הקבוצה פחות בולט.

חשיפה לקהלים

עדכוני העמוד מופיעים ב– news feed של חבריו וכן במנועי חיפוש. כמו-כן, מוצג על ידי פייסבוק באופן ספוראדי לצד הפרופילים של חברים.

עדכון של מנהל קבוצה יופיע על לוח הפרופיל האישי שלו.

שיתוף

סנכרון עם טוויטר, כמו בפרופיל אישי

_

קבלת "חדשים"

ניתן לבנות דף קבלת פנים לחברי קבוצה אשר אינם רשומים כ "fans"

כניסה שגרתית לקבוצה לממשק הקבוע.

זימון חדשים

ניתן לזמן משתתפים חדשים אחד-אחד

זימון המוני של קבוצה ביחד

פרסום

אפשרות פרסום במסגרת מודעות פייסבוק

_

הוספת קופסת קישור באתר חיצוני להובלה אל תוך פייסבוק

קיים. כנסו לתוך "עריכה" וחפשו זאת בסרגל הצידי האפור (בעברית-צד ימין)

*ראו תמונה

כמו ה-badge  של הפרופיל האישי

_

הוספת אפליקציות

מתאפשרת כמו לפרופיל אישי

_

 

 

עריכת עמוד בפייסבוק

עריכת עמוד בפייסבוק

מחכה לשמוע תגובתכם : האם שכחתי לציין דבר מה? האם יש אפיון אשר נראה לכם זניח מבחינה עסקית ?

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (21)

 

  1. כרמי הגיב:

    וואו ממש תודה רבה על המאמר גרם לי לפתוח אפיקי מחשבה וידע בסיסי חשוב עם פוטנציאל שלא כל אחד יודע להשתמש בו

  2. כרמי הגיב:

    יו וולקאם
    =] יום נפלא

  3. ענת הגיב:

    סיכום מצויין.
    שיתפתי בפייסבוק שלי :)
    תודה!
    ענת

  4. תודה ענת. כייף לשמוע. גילה

  5. עופר האס הגיב:

    תודה רבה, סיכום מעולה …
    ננסה ליישם

  6. גידי ויגו הגיב:

    שמתי לב לבעיה בדפים, שפוגעת בכל רעיון שיתוף התכנים של ה-fans. בדף fans שאני האדמין שלו, ה-fans לא יכולים לעשות פוסט על לינקים (כשמדביקים לינק ל-publisher) פייסבוק מיד מזהה שמדובר בלינק, ומגיב אחרת… בהגדרות של הדף קבעתי שה-fans כן יוכלו לעשות פוסט ללינקים. פספסתי משהו או שזו מגבלה של דפים?

  7. רמי הגיב:

    וואוו, פשוט אין מילים. מאוד אינפורמטיבי ושימושי. אפילו כדאי לשים את העמוד במועדפים.

  8. […] פייסבוק :PAGE למול

  9. efi הגיב:

    שלום ותודה על החומר המעניין והמסייע שאת מפרסמת.
    רציתי לשאול איך אני מזמינה אנשים לקבוצה? כרגע אני רואה שאני יכולה לבחור להזמין רק אנשים מהאנשים שהם חברים שלי ואני לא יודעת איך להזמין קבוצות או אנשים אחרים. יש אפשרות כזו? איפה ואיך? תודה רבה!

  10. שלי הגיב:

    ואוו, תודה על הסיכום המסודר, המעניין והמחכים.
    ועכשיו עולה השאלה ומה לגבי ההשוואה בין עמוד פרטי לעמוד עסקי?
    לי כבר יש יתרון לעסקי – כגון, קבלת דיווח על פעילות אחת לשבוע, משלוח מייל לאוהדים לתוך רשימת עדכונים ולא ישירות לתיבה (וכך פחות מטריד), אפשר כמה אדמינס. (למרות שאפשר גם לתת לכל המעורבים את השם והסיסמא בפייס) וכו…
    אך עובדה שעדיין יש כאלו שפותחים את עמוד העסק שלהם כעמוד אישי ולא כדף עסק.
    מה היתרונות של כל אחד מהם בעבור עסק?
    תודה מראש

    • באופן רישמי פייסבוק לא מעוניינים שפרופיל אישי ישמש כפרופיל עסק, והם אף מציינים זאת/
      יש קלות מסויימת בהשגת חברים חדשים כאשר מדובר בפרופיל אישי, פשוט הולכים ומציעים חברות למי שרוצים. עם "עמוד" את בעצם צריכה להציע חברות למי שנמצא בחשבון הפרטי שלך כמנהלת ה"עמוד". או להשתמש בסקריפט שמסתובב ברשת שקצת מקל בעניין. אני לא רואה מעבר לזה יתרונות.
      אני אישית לא ששה לאשר חברות לפרופיל אישי שפונה אלי כי, בעיני זה כמו מישהו שמראש אומר "אני רוצה לתכמן אותך ולהכניס מסרים מסחריים". עמוד בעצם לא יכול להספים בקלות את השיח אך פרופיל אישי כן.

      • שלי הגיב:

        תודה ענקית על התשובה, הפירוט והמהירות.
        אכן חשבתי לפתוח פרופיל עסק, ולאור דבריך בטוח שכך אעשה.
        אכן נשמע גם יותר הגיוני וגם יותר הגון (נימוסי הרשת חברתית)
        תודה וחג שמח

  11. מתעניינת הגיב:

    יש לי שאלה – אני בעלת עמוד פייסבוק ויש לי כבר כמה לייקים , הפןסטים שאני עושה על הקיר שלי לא מופיעים אצל הנוטיפיקיישיינס של החברים שלי – איך אני מוודא שזה קורה?

  12. יוסי הגיב:

    יש לי דף עסק עם הרבה אוהדים, עד כמה שידוע לי הדרך היחידה להפיץ הודעה היא ע"י ( Send an Update ) שמגיע כעדכון לאוהדים שהם לא ממש רואים אותו, האם יש דרכים נוספים לשלוח התראה יותר ברורה לאוהדים ?

  13. ליטל הגיב:

    שלום, אני אדמין בקבוצה בפייסבוק.
    כמה בעיות:
    1. לא מצליחה לראות את העמוד שאני מנהלת בכניסה ללשונית mangage pages
    2. איפה אני רואה בקשות חברות לעמוד?

    תודה

    • הי ותודה על הביקור. ראשית, בואי ונעשה סדר במינוחים. את אדמינית בקבוצה אך שאלת אותי לגבי PAGES שזה משהו אחר . את לא תראי את הקבוצה ב PAGES שלך אלא תחת GROUPS שזה בתפריט הצדדי בדף הבית מתחת ל PAGES. את הבקשות לחברות רואים בדף הקבוצה הראשי, מתחת לפרופיל הקבוצה( ׁABOUTׂ). מקווה שמסתדר לך. שבוע טוב. גילה

  14. טמיר הגיב:

    היי גילה,

    סיכום מצוין וענייני, חסכת לי הרבה כאב ראש.

    תודה ויישר כוח,
    טמיר

השאר תגובה ל גילה גדעון

קטגוריות