SERENA-קח יוטיוב ערבב עם פייסבוק ויש לך סיפור הצלחה-מקרה מבחן

נושא: ארגונים פייסבוק פורסם בתאריך: 22 באפריל 2009 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , , , , , ,

סרנה, חברה אפליקציות תוכנה פרטית,אשר נוסדה לפני כעשרים ושבע שנים. פועלת בהיקף בינלאומי, מונה מעל 15000 לקוחות, ונמנית ברשימת Fortune 100. 35% מעובדיה עובדים מהבית ומרביתם מפוזרים בכל העולם.

מנהלי החברה השכילו לזהות את הפוטנציאל הגלום בכלי ווב 2.0 והנהיגו אסטרטגיה שיווקית חדשה לצורך מיתוגה של החברה וקירובה אל הלקוחות. אסטרטגיה זו בולטת בשני דברים מרכזיים :

מיסוד ושימוש אפקטיבי בכלי וידאו . החל בהפצה על גבי פלטפורמת השיתוף יוטיוב ומשם העברת התנועה אל אתר משלה בו סיפקה תכנים מכוונים ומבוקרים

הכרה בגלישה חופשית של העובדים ברשת בזמן העבודה, ותרומתה הכוללת לחברה.

מייקל פרקר, מנהל השיווק העולמי של החברה ספר כי פלטפורמת יוטיוב נבחרה בשל הקהל העצום העובר בה. הוא גורס שהוידיאו הינו כלי השיווק הטוב ביותר עבור חברות B2B  בעידן הווב 2.0.  הקמפיין הפרסומי של החברה זיכה אותה בפרס  OMMA 2008 award for Best B2B Integrated Online Campaign.. מעבר לקמפיין פלטפורמת הוידאו משמשת את החברה לפתיחת ערוצים מול לקוחותיה.

סרנה שילבה פתרונות מדיה חברתית בניהול הארגוני ובהתנהלות עובדיה. החברה ייצרה עבור עובדיה את האפשרות לשיתוף פעולה צמוד ויצירת שיח חופשי על מנת לקרב עובדים מרוחקים ללב פעילותה של החברה ומטרותיה.

ג'רמי ברטן מנכ"ל החברה גורס כי כיום חיים ועבודה מתערבבים זה בזה והטכנולוגיה מקלה על כך. חברה הרוצה לשגשג צריכה לאמץ גישה זו של ערוב תחומים 24/7 כמובן בגבול ההגיון. פעילות זו בעיקר עוזרת בחיזוק קשרים עם שותפים עסקיים, ספקים ולקוחות וגיוס עובדים חדשים. ג'רמי מייעץ:

  1. הפגן נוכחות באתרים חברתיים בהם לקוחותיך ושותפיך נוהגים לשהות.
  2. תן לעובדיך ליגיטמציה ותמיכה מנהלתית להפגנת נוכחות במדיה חברתית. כך החברה מזוהה עם פרופילים אמיתיים ואנושיים.
  3. בקש מעובדים לדווח על טרנדים מהשטח.

 

החברה הנהיגה בימי שישי "יום פייסבוק". בכך  היאמתעלת את פעילות אנשי החברה ורותמת אותם לתועלותיה. החברה הרחיקה לכת והחליטה להשתמש בפייסבוק  כאתר האינטראנט של החברה והקימה בו קבוצת לעובדים בלבד. פעילות זו מחליפה את מדיניות ה"דלת הפתוחה" אשר אינה מוכיחה עצמה  כאפקטיבית. המנהלים הבכירים עצמם לוקחים חלק בפעילות בפייסבוק תוך חשיפת פרטים על חייהם האישיים זאת מתוך הבנה כי הקווים המפרידים בים עבודה ל"בית" כבר היטשטשו.

השורה התחתונה לדבריו היא שלא ניתן להרחיק את העובדים מהרשתות החברתיות, הם ישתמשו בהם בכל מקרה וגם על חשבון שעות העבודה לכן, הטוב ביותר יהיה להעלות את הנושא בפניהם, לבחון מי מעוניין לעזור בניסוי הארגוני ולרתום את האנרגיות הקיימות למטרה זו.

 

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (4)

 

  1. אחלה כתבה גילה , כל הכבוד, עלית על נקודות נכונות ומעניינות

  2. שרון,אני מעריכה את תגובתך.שבת נעימה.

  3. מאת אורנה- פיקארו ייעוץ והשמה:

    כל הכבוד גילה
    אכן ניסוי חדשני ומעורר השראה
    עליי לציין שגם בפיקארו אנחנו נותנים זמן לעובדים להיכנס לרשתות חברתיות בשעות העבודה, ותורמים את כך שהם ממילא שם, למען תועלות האיגון
    כתבתי על כך ב- http://cafe.themarker.com/view.php?t=993332

  4. […] חמש חברות מאפשרות מדיה חברתית בעבודה עושות זאת בשל צרכים עסקיים. חברות כמו Dell ו-

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט