בלוג בקפה דה מרקר – 1
תגיות: WEB 2.0, בלוג, מיתוג אישי, נטוורקינג, עסקים, קפה דה-מרקר, רשתות חברתיות
לאחרונה, וכן בעקבות הסדנא האחרונה בה לימדתי על כתיבת בלוגים בקפה דה מרקר פנו אלי, ושלחו לי שאלות רבות שהביאו אותי להבנה שאמנם קפה דה מרקר ידוע לרבים אך, רבים במקביל עדיין לא יודעים כיצד לנצל פלטפורמה זו לצרכים עסקיים.
אז החלטתי לעשות מעשה, ולנסות לענות לכל השואלים בסדרה של פוסטים תכליתיים. על מנת להגביר את האפקטיביות אתם מוזמנים להעלות שאלות ואשתדל להשיב, אני מניחה שאחרים שיצטרפו בוודאי התנסו ויוכלו לתרום אף הם מנסיונם בקפה.
בקרב הקהל שהתנסה עם "קפה דה-מרקר" מסתובבות שתי דעות בולטות: הראשונה גורסת שזו זירה לקשקשת והתפלספות, ולא כל אחד מתחבר לזה. דיעה שניה מספרת על רשת שהיא כר נרחב לחברים חדשים, הכרויות, דרך להתבטא ולחלוק דעות. אני לא מאלה ולא מאלה, אני כיום רואה ב"קפה דה-מרקר" כלי נהדר לצרכי העיסקיים. בנקודה זו אני חשה שעלי להביע התנצלות בפני תושבי הקפה הותיקים, הנמצאים בו מהסיבה הטהורה של אינטראקציה חברתית. יתכן ואלו ירגישו שאני מזלזלת ב"קפה" והאיכויות שלו בדברי על עסקים בלבד. אז הנה, אמרתי, אני מתנצלת.
אז בואו נהיה תכליתיים וניגש מיד לעבודה.
מדוע דווקא קפה דה מרקר
"קפה דה-מרקר" נוצר במקור (ושיתקנו אותי זקני השבט ,אם אני טועה) כרשת שיועדה למטרת נטוורקינג. נטוורקינג להזכירכם זה מושג הכרוך חזק בעסקים. עם זאת במהלך שנות פעילותו של ה"קפה" נראה שהתחזקה מאד נישת המדיה והתקשורת בקרב חברי האתר על פני נישות עסקיות אחרות, והפן האישי שלט. אלו תרמו לעיצוב תדמיתו של ה"קפה". כיום "קפה דה מרקר" מאד הטרוגני. יש בו שילוב מופלא של קהלים , טווחי גיל ומטרות.
שתי פלטפורמות בולטות קיימות היום בישראל : "תפוז" ו"קפה דה מרקר". נוכל לראות בגרף להלן (מתוך גוגל טרנדס) את מספר הגולשים לאורך השנים באתרים. שימו לב לשתי רשתות נוספות שזינקו לתודעה בעבר אך הן מפגרות מאחור באחיזתם בקרב הגולשים: "מקושרים" ו"חבר'ה".
"תפוז" היא פלטפורמה חזקה מאד ואיכותית ואפשר לרתום אותה לצרכים עסקיים. יחד עם זאת, בהשוואה ל"קפה דה-מרקר" היא פחות גמישה מבחינת ממשק המשתמש, פחות ידידותית והקהל בה פחות פתוח וסובלני.
אם כך , שלוש קריטריונים קיימים ב"קפה" התורמים לצרכינו העסקיים:
- קהילה (הבנויה מקהילות נישתיות) חזקה, יציבה , מגוונת ופתוחה
- ממשק נח, ידידותי וגמיש יחסית
- אתר תוכן ,בעל דרוג גבוה בגוגל
ולפני שניכנס לעובי הקורה, בונוס קטן.
לפניכם 5 נקודות לסמן עליהן וי בעת הקמת בלוג בקפה-דה מרקר , ובמקומות אחרים ככלל.
המשך יבוא….
*הערה – מדיה חברתית אננה מדע מדוייק. זהו אוסף של כלי WEB 2.0 אשר נחשפנו אליו בשנים האחרונות. בישראל לא נערכו מחקרים או סקרים בנושא "מדיה חברתית" ומידע המובא להלן הינו ידע נרכש מתוך התנסותי במסגרת פרויקטים שונים.
פוסט המשך :
אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:
תגובות (18)
אהבתי מאוד.
יש לי בלוג בקפה
http://cafe.themarker.com/view.php?u=47208
ואני סקרן ומחכה לפוסט הבא.
תודה
אלון
תודה על תגובתך. תוך יומיים יגיע….
הי גילה,
תודה. באמת תהיתי איך מעלים תמונה כמו שעשית. אני מבינה שזה דרך תיבת רשימה… אנסה ואדווח.
נהדר. תודה על כל הטיפים ומחכה להמשך.
בשלב זה אני נהנה מה"דהמרקר קפה" בהיבט האישי-חברתי, עם זליגה קטנה להחלפת דעות בנושאים מקצועיים של ניהול אנשים.
אבי דאול
מחכה לראות את ההמשך…..
חלי
אלרן שירותי משרד
[…] […]
תודה על תגובותיכם המשמחות. פוסט מספר 2 פורסם. גילה
http://gilagideon.co.il/?p=808
תודה, זה פשוט מרתק. ומאוד רלוונטי בשבילי
לכבוד הוא לי.
אני רואה שעלית לאויר עם החנות באטסי. הרבה הצלחה – המוצרים נראים טוב http://www.etsy.com/shop/ravitschwartz. אני כותבת השבוע פוסט על SEO לחנות אטסי. אז קפצי גם לבלוג שלי על מסחר אלקטרוני. זה יתפרסם שם. שבוע פורה.גילה
פוסט מעניין וחשוב. אנסה בימים הקרובים ליישם חלק מהרעיונות. תודה.
הי גילה,
כמו תמיד את מכניסה סדר בעניינים.
תמשיכי להעשיר אותנו.
את רואה קשר בין נוכחות שלך בבלוגים, לבין גידול שהיקף הפעילות העסקית שלך?
בהצלחה,
בני
[…] […]
הי גילה, הייתי בהרצאה שלך וקוראת את הבלוגים שלך. את פשוט כותבת נפלא פשוט וברור וזה עוזר ביותר. אני אפנה אלייך בשאלה באופן אישי (מייד כשאבין היכן מסתתר הפיצ'ר בכי לעשות את זה ..) אבל רציתי להודות ברבים בכל אופן!
אושרית תודה לך, לכבוד הוא לי שמצאת ערך בפוסטים בבלוג זה. מקווה שיהיו לעזר גם בהמשך, את מוזמנת להרשם לניוזלטר בכדי לקבל את העדכונים באופן קבוע. אם יש לך שאלה אני במייל info@effectiva.co.il כמו כן ניתן לפנות דרך "צור קשר" למעלה בבלוג. תודה שוב. גילה
[…] […]
[…] […]
צודקת
הכתוב רלוונטי לגבי.
האם אני יכולה לשנות את השם ? אני רוצה שבשם שלי תיהיה גם המילה פלדנקרייז
בתודה, מיכל