מדיה חברתית כחול לבן במשרד התמ"ת- מקרה מבחן
תגיות: אסטרטגיה, ויראלי, טוויטר, יוטיוב, פרסום, קמפיין, רשתות חברתיות, שיווק
בימים אלו יוצא משרד התמ"ת בקמפיין כאשר הרעיון העומד מאחורי הקמפיין הוא יצירת תו "כחול לבן", אותו יעדיפו צרכנים, וירצו היצרנים לאמץ. התו מוענק לכל עסק אשר בו מעל 35% מעלויות הייצור נשארות בישראל, וישנו הליך מסודר לבחינת העסקים המשתתפים.
נראה כי משרד התמ"ת מכוון לשימוש ב"מדיה חברתית" (קבוצה בפייסבוק , לינקים ברשת). כולי ציפיה לראות אם משרד התמ"ת ישכיל לקחת צעד קדימה ויפנה לבלוגרים אשר נושא זה מתקשר לתחום כתיבתם וינסה להפעילם (כמובן ללא תשלום, פויה שחשבתם אחרת). האם ישכיל משרד התמ"ת למנף את יכולות ה"מדיה החברתית" ?. לצערי ממבט ראשון הם קצת מדשדשים. הופק סרטון וידאו שהועלה ליוטיוב אך הוא חסר כל פואנטה ובהחלט חסר את האלמנט הנוסף שייצר את הויראליות ("התוספת שתופסת").
שזה :
- בשפה העברית עבור הגולש הישראלי (הרי הוא קהל היעד)
- יעלה בכל החיפושים של מילות המפתח של הקמפיין
- יחזק ויגבה את המיתוג של הקמפיין
אז, משרד התמ"ת , אם אתם שומעים אותי-
עדיין לא מאוחר ! תנו יותר גז !
כולי סקרנות לראות את המהלכים בהם יבחרו ואת התוצאות.
להזכירכם, מהלך כמו זה שמשרד התמ"ת מנסה להרים יביא ליותר כסף ישראלי להישאר בישראל, ובתורו – לפיתוח התעשייה המקומית, ויצירת מקומות עבודה נוספים. אם גם אתם מעוניינים לתמוך ברעיון כמוני , משרד התמ"ת סיפק מספר דרכים :
בעזרת הצטרפות לדף הרשמי של קונים כחול לבן בפייסבוק: http://www.facebook.com/pages/-/252541110231
על ידי הוספת הפנייה לאתר הרשמי של קמפיין קונים כחול לבן: http://www.madeinisrael.gov.il/
על ידי הוספת סרטון הטיזר לקמפיין אצלך באתר: http://www.youtube.com/watch?v=RTsQq3CQCww
…מה אתם אומרים- יצליח ? מה לדעתכם הם צריכים לעשות על מנת לגרוף קהל רחב ברשת
אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:
תגובות (5)
כדי שהקמפיין יצליח הייתי מציע להם להגר לקנדה.. בישראל הכל קומבינות(:
ובנימה עניינית בסה"כ נראה שמורנו'ס לומדים משגיאות העבר ומשתפרים אז שיהיה בהצלחה, אני בעד
אכן, גם אני דיי סקפטית. בפורומים אחרים שהנושא עלה זה הגיע עד השאלה של "מה זה בכלל מוצר ישראלי?" האם מוצר שמיוצר כולו בארץ? מוצר שחלקו מיוטצר בסין ומורכב ונארז כאן זה ישראלי ? וכו..
לגבי הנושא השני ,בכוונה לא נכנסתי לשם החברה המבצעת. אכן היתה לי התכתבות מולה והבנתי שיש כאן "תיק" רציני להתנהל מול לקוח מסוג שכזה (ממשלתי) וכאן בהחלט צריך לפרגן.
אל תקנו כחול-לבן. קנו מה שטוב וזול. לקנות מוצר רק בגלל שהוא מיוצר בישראל, זה לנשק לשלום כסף טוב. אני לא קפיטליסט (נהפוך הוא), אבל את החלק הזה של היד הנעלמה אני מאמץ לגמרי. מה שלא משתלם לייצר בארץ, נייבא, ומה שמשתלם נייצא. אין שום סיבה לסבסד תעשייה לא אפקטיבית. את הכסף העודף שבכיסי (אהה) אני מעדיף לתרום למי שאני בוחר ולא לבעלים של מפעל טקסטיל כושל.
הי ידין, תודה על התגובה. אני סבורה שאפשר להתמקד במשפט שלך "קנו מה שטוב וזול". אני בהחלט לא אקנה מוצר רק בגלל היותו כחול לבן. אך אם יעמדו לפני כחול – לבן וזר ששניהם באותה אכות ומחיר אקח את הכחול לבן.שבוע טוב . גילה
[…] מדיה חברתית כחול לבן במשרד התמ"ת- מקרה מבחן […]