חברה נפגעה קשות מסרטון וידאו ברשת אך השכילה להשיב באותה תחמושת

נושא: ארגונים מיתוג אישי פורסם בתאריך: 12 במאי 2009 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , ,

 בחודש אפריל השנה חוותה רשת דומינוס פיצה את מלוא כוחה של ה"מדיה החברתית" ולצערה באספקט השלילי. שניים מעובדי הרשת בסניף מקומי בארה"ב הסריטו עצמם בוידאו מזהמים מוצרים המוגשים לקהל כנראה כאקט שנראה להם כבדיחה והעלו אותו לרשת ה-UTUBE. תגובות הקהל לא אחרו לבא

 והסרטון תפס תאוצה ויראלית. בתוך פחות מ-48 שעות צבר הסרטון למעלה ממיליון כניסות.

הנהלת דומינוס פיצה בהבנתה את כוחה של מדיה זו והשפעתה המכריעה על הציבור זאת החליטה להגיב באותה דרך ובכך פנתה אל אותו הציבור אשר שימש במקור קהל יעד לסרטון הפוגע. דומינוס פיצה שחררה סרטו וידאו לאותה הרשת בה מנכ"ל החברה מביא את דבריו.

 

עצימת עיניים אל מול כוחה של המדיה החברתית היא אקט שאף עסק כבר אינו יכול להרשות לעצמו, גדולים כקטנים.  חברות פרסום ומנהלי שיווק הרגילים להתנהל במדיה הרגילה, עדים כעת לאלטרנטיבה חדשה המייצרת דיאלוג ישיר עם קהל היעד, ואף בעלויות פחות גבוהות ובמהירות ובאימפקט מהיר וחזק יותר. צאו וחשבו כמה עלה לדומינוס פיצה לייצר את אותו סרטון וידאו פשוט זה אשר נתן מענה מיידי לארוע.

מדיה חברתית כותבת מחדש את חוקי המשחק בתחומי פרסום שיווק ושרות, וכדאי לחברות קטנות כגדולות לאמצה במהירות. ללא ספק, דומינוס פיצה תידרש אף למדיה הרגילה על מנת להמשיך במזעור נזקי הארוע אך את מכת המחץ הראשונה היא הנחיתה על ידי שימוש באותו הנשק בו השתמשו על מנת לפגוע בה.

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (2)

 

  1. כרמל הגיב:

    גילה,

    אין זו הפעם הראשונה שסרטון ברשת מוביל לא רק לחקירה פלילית אלה גם למאסר. דוגמה אחת מני רבות: http://www.foxnews.com/story/0,2933,323765,00.html

    על כוחה של המדייה החברתית יכולה להעיד מערכת הבחירות האחרונה בארה"ב, שבה מועמד דמוקרטי רתם לעזרתו את הרשת לגיוס תמיכה, כספים, והעברת מסר. http://www.informationweek.com/news/government/showArticle.jhtml?articleID=212000815

    ולאחרונה:
    http://www.time.com/time/politics/article/0,8599,1896482,00.html

    ==
    כרמל

    • כרמל תודה על תשומת לבך , הערתך ותודה על מראי המקומות. הכותרת תוקנה. בכוחה של הרשת, כפי שאני מקווה מעיד בלוג זה, אני לחלוטין בטוחה :-)
      אין ספק שמסע הבחירות של אובמה הוא גולת הכותרת של השנים 2008-2009 בתחום המדיה החברתית. כפי שציטט אחד החברים במסע הבחירות, מסע הבחירות צריך לשמש דוגמא עבור חברות עסקיות לאסטרטגיית התנהלות ברשת. תודה על מראה המקום.

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט

קטגוריות