Jonas Brothers- מגוחך , מצחיק ? אם עד עכשיו לא הייתם בטוחים מהו שיווק ויראלי…
שיווק ויראלי היא שיטת שיווק המתבססת על קיומה של רשת חברתית להפצת התוכן, בשנים האחרונות מדובר בעיקר ברשתות החברתיות ברשת האינטרנט. העקרון הוא הפצת תוכן אשר נעשה בעלויות נמוכות (לרב קטעי וידאו או סרטוני /משחקי פלאש), שתוכנו מעורר את הצופה לרצות לחלוק אותו עם הקהילה סביבו. דרך ההפצה מתבססת על "מפה-לאוזן" ,ובעבר הייתה בעיקר במייל , כיום הטוויטר הפך כלי מוביל.
שיטת שיווק זו מתגברת על המכשלה של "דחיפת" פרסום ללקוח והיא מכילה פרסום סמוי שהלקוח מקבלו בהבנה בגלל תוכנו המשעשע /מעניין. הלקוח כיום הוא לקוח מתחוכם ואין ספק שהוא מבין ששולב מסר שיווקי אך הוא מוכן לקבלו כ"סחר חליפין" בתמורה לשעשוע שבנושא. העברת החומר נשענת על אפקט האמינות: אתה תהיה מוכן לקבל מידע מחבר אך לא מאדם זה שאינך מכיר.
המסר מועבר מאחד לשני כמו מחלה ולכן נקרא ויראלי.
בדוגמא זו
האחים ג'ונאס– שלישיית זמרים אמריקאית מאד פופולארית בשכבת הגיל הצעירה ביותר,
מטרת הסרטון :קידום יציאת אלבום חדש.
אופן הקידום : יצירת חומר מצחיק פארודי (במקרה זה מגוחך להחריד) סביב דמויות מאד פופולאריות, אשר יגרום לצופה לרצות לחלוק את ה"בדיחה" עם חבריו.
הסרטון מתבסס על וידאו קליפ מפורסם של הזמרת האמריקאית ביונסה.
דוגמא מעולה נוספת לשיווק ויראלי : ראו את הכתבה אשר התפרסמה ב-YNET
נו, אז מה אתם אומרים ?
אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:
תגובות (3)
מישהו פעם אמר לי החיים של רוב האנשים משעממים, אם תתן להם משהו שישנה להם את שגרת החיים ואפילו לזמן קצר הם ישמחו להעביר את הלאה פשוט כי זה להם עשה טוב והסיט אותם משגרת החיים הרגילה שלהם.
אני חייב להגיד שבזמנו לא ייחסתי לזה יותר מדי חשיבות אבל ככל שהזמן עובר אני מבין כמה המשפט ההוא היה עמוק.
כולנו בסוף בני אדם ומחפשים את הדבר הבא לדבר עליו בשיחה עם החברים, בעיקר אם זה דברים מצחיקים / מוזרים או יוצאים מן הכלל.
אהבתי את דבריך! ממש נכון.
אני מתה על the jonas brothers הם כאלה חתיכים שאי אפשר לתאר(בעצם כן אפשר)אבל הם ממש ממש חתיכים!.. ג'ו הכי מצחיק בחבורה וגם קווין אבל זה לא אכפת לי כולם חתיכם ואני אוהבת את כולם באותו המידה גם את פרנקי אחיהם הקטן!..