חיפוש עבודה באמצעות "מדיה חברתית"- לינקדאין

נושא: גיוס לינקדאין מיתוג אישי פורסם בתאריך: 5 במאי 2009 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , , , , , , , ,


זהו חלקו השני של מאמר שהוא תקציר הרצאה אשר ניתנה בפני ארגון "גבהים". אתם מוזמנים לקרוא את המבוא להרצאה זו. המצגת מובאת אף כאן לשם נוחיות.

אז ככה, חברים יקרים, אם חשבתם ששימוש בלינקדאין זה אומר להיכנס לאתר,להירשם, להזין נתוני קורות חיים ולחכות. אז, המשיכו לחכות. אני כאן על מנת לנפץ לכם את האשליה.אשליה זו היא המניעה רבים להרים גבה ולתהות "מה עושים כזה רעש מלינקדאין" ?

בואו ואספר לכם מה עושים בלינקדאין :

  1. ראשית בונים פרופיל עם אופטימזציה מלאה. לא תאמינו כמה פרופילים בלינקדאין פשוט לא משרתים את המטרה שלשמה נבנו. פרוט יגיע בהמשך.
  2. מצטרפים לקבוצות. קבוצות הן כמו כיכר העיר. הרבה אנשים , לפעמים באלפים בעלי עניין משותף מסתובבים במקום אחד. בקבוצה אפשר לשמוע דברים של אחרים ללמוד, ולקבל הכוונה. בקבוצות אפשר להשמיע קולכם, דעתכם ומשנתכם לאחרים ולהפגין התמחותכם. לכל קבוצה יש מדור משרות משלה, אז כנסו כחברים בקבוצות רלונטיות לכם. חשוב לזכור שהקבוצות  הן כלי נהדר לשילוב לינקים החוצה לאתר/ הבלוג שלך. החשיפה שלהן גדולה מאד.
    LinkedIn Q & A

    LinkedIn Q & A

  3. – Q & A מדור שאלות ותשובות. לא יכולת לחשוב על מקום טוב יותר להפגין את מומחיותך. יש להכנס ולחפש שאלות בתחומך. וכל שעליך לעשות הוא לענות ולהפגין ידע. משם המרחק קצר עבור אנשים בתחום ללחוץ על הפרופיל שלך ולבדוק "מי אתה".
  4. עדכון סטטוס- כן, אותה המסגרת הריקה בעמוד הראשי. זה הרמקול שנמצא בידי הכרוז במרכז ככר העיר בו הוא מכריז את חדשות השעה. כאן ניתן לעדכן את כל רשת מקושריך, מה מעשיך כעת / פרויקט שסיימת / חיפוש עבודה.
    לינקדאין-שורת הסטטוס

    לינקדאין-שורת הסטטוס

  5. שווה לבדוק מי צופה בפרופיל שלך– בעמוד הבית בצד ימין יש תיבה המציגה בצרה מי צפה בפרופיל. לחיצה עליה תוביל לעמוד מפורט. לאלו המשלמים מנוי ללינקדאין (שרות פרימיום) ניתן לקבל מידע רב ומפורט יותר.  אולי לא תקבלו את השם המדוייק של האדם אך זה ייתן לך רמזים מספר שיקדמו אותך צעד קדימה. שווה בדיקה.
  6. עירכו רשימת חברות המעניינות אתכם מקצועית– כנסו לפרופילי החברות. תחת כל חברה תמצאו פרטי פרופיל, עובדים כיום ועובדיה בעבר הרשומים בלינדקאין כולל מינויים חדשים ומי הכי פופולארי בלינקדאין. אל תתנו למידע זה לחמוק מידיכם. עשו בו שימוש. מיצאו את איש הקשר שלכם לארגון.

אופטימיזציה לפרופיל:

מספר נקודות בפרופיל שלכם חשובות לאופטימיזציה:

  1. ודאו שהפרופיל יוצג כפרופיל ציבורי. פרופיל ציבורי זו החזות המוצגת בעת חיפוש במנוע גוגל. אל תקשו על המחפשים אתכם. אפשרו להם לקבל כמה שיותר פרטים עליכם.
  2. URL– כואב לי לראות כיצד אנשים מתעלמים מה-URL האישי שלהם. זו תעודת הזהות שלכם. מיחקו את המספרים המיותרים, הוסיפו את שימכם המלא.
  3. שם הפרופיל – זה השדה בו גוגל מחפש תגיות כאשר הוא מאנדקס את האתר. האם אתם באמת רוצים להקשות על גוגל ? אם קהלכם דובר עברית אולי תשקלו לשים שם בעברית. אולי תרצו להכניס תאור של 2 מילים על מקצועכם…
  4. מילות מפתח עבור מנוע החיפוש של לינקדאין. מגייסים כיום כבר יודעים להשתמש במנוע החיפוש. תעזרו להם למצוא אתכם. שלבו בפרופיל שלכם את רשימת מילות החיפוש הרלונטית לתחומכם שהכנותם מראש (נכון שעשיתם זאת? כלל בסיס בעבודה באינטרנט)
  5. לינקים – חברים, אם יש לכם תיק עבודות, הציגו אותו על אפליקציה ברשת שאננה דורשת התקנה. אנשים לא יעבדו קשה על התקנת אפליקציה בכדי לראות תיק עבודות של מישהו שאינם מכירים כלל. השתמשו בכלים כגון : flickr. כמו-כן, שימו לב : במסגרת שלוש הלינקים שלינקדאין מאפשר לכם לשים בפרופיל OTHER מאונדקסת על ידי גוגל . חשבו היטב ושימו שם שיקדם אתכם במנוע החיפוש.
  6. אפליקציות- לינקדאין מאפשר לכם לצרף אפליקציות שונות לפרופיל שלכם. בנו מצגת מקורית של קורות החיים שלכם, העלו אותה ל- Slideshare וקשרו את האפליקציה לחשבון שלכם. יש לכם בלוג מקצועי על וורדפרס ? קשרו אותו לפרופיל. רוצים לצרף מסמכים של פרויקטים לדוגמא שביצעתם? אפשר לחבר אפליקציה לפרופיל המאחסנת ומשתפת במסמכים שונים…תהיו מקוריים. שתפו.

מספר מילות סיכום ללינקדאין :

לינקדאין הוא כלי עיסקי רם מעלה. זהו אתר תוכן בינלאומי הממוקם בעשירייה הפותחת בעולם ומדורג גבוה ביותר בגוגל. בשל התנועה הגבוהה בו הוא אתר מעולה ליצירת תעבורה לאתר החשוב לכם, ולחשיפתכם לגוגל. זיכרו, בניית פרופיל בלבד אינה משיגה את המטרה. חשוב מה אתם עושים עימו ! צאו החוצה לקבוצות הדיון. התערו, השתלבו בשיחה. עשו שיראו וישמעו אתכם.


אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • בנק אמריקאי אוסר על מחלקת הגיוס להשתמש ברשתות חברתיות בנק אמגי האמריקאי (AmegyBank of Texas) אוסר על מחלקות הגיוס שלו להשתמש ברשתות חברתיות לצורך גיוס עבור הבנק.
  • מדיה חברתית- הפרדוקס העיסקי שני סקרים נערכו בארה"ב ביוני ואוגוסט 2009 דנים בחיבור בין מדיה חברתית לתעסוקה. באופן לא מפתיע מעלים שני הסקרים פרדוקס מעניין. מחד השימוש במדיה חברתית גובר לצרכי שיווק ומציאת עובדים מאידך […]
  • מחפש עבודה? לך ללינקדאין כולם אומרים לכם זאת, וכעת גם מסתבר שמנהלות גיוס בישראל לומדות כבר מעל לשנה כיצד לאתר מועמדים פאסיביים בלינקדאין. חברות השמה מצידן גם הן עורכות מצוד אחר מועמדים באותה זירה. ואתם ? מה אתם […]
  • חיפוש עבודה ? מאייש משרה ? צייץ בטויטר כיום יש כבר מעל 25000 משרות ברשת הטוויטר המפורסמות על ידי חברות השמה וחברות מסחריות.בשלב זה כבר לא ניתן להתעלם מנוכחותם החזקה של כלי ווב 2.0 בכל צעד ושעל בחיינו הפרטיים והמקצועיים. אם אתם […]
  • מדיה חברתית : לינקדאין מיתוג אישי רשתות חברתיות – למה לך ? מרבית התחומים בארץ זוכים לפריחה רק לאחר שאחותנו הגדולה ארה"ב וכן ארופה כבר שם כך גם בתחום מדיה חברתית. העולם כבר יודע כי נוכחות מינימאלית באינטרנט היא חובה. אנו לא מדברים כאן על טרנד או על […]

תגובות (9)

 

  1. אסף הגיב:

    מעניין, תודה.

    שאלה – האם יש מקום בלינקדאין לפרסם עסק במקום פרופיל אישי, ולחפש "תעסוקה" לעסק ולא שיווק אישי?

    אני פתחתי עסק לבניית אתרי אינטרנט, ומאז שעלה חוק הספאם, אני לא ממש יודע איך לשווק את העסק: עם הבאנרים של החברות הגדולות אני לא יכול להתחרות, על פרסומות גוגל אף אחד לא לוחץ, ומאמרים בנושא העסק שלי לא יעניינו אנשים. אז איך אני בכ"ז מגיע ללקוחות פוטנציאליים?

  2. zvika הגיב:

    אסף,
    אתה יכול בהחלט לפרסם פרופיל חברה בלינקדאין, בנוסף לפרופיל האישי שלך:
    companies > add a company

    בהצלחה
    צביקה

  3. רחל הגיב:

    שלום צביקה,
    אני מחפשת עבודה. נרשמתי בשבוע שעבר ללינקדאין, קצת זר לי. איפה אני הופכת את הפרופיל שלי לציבורי, רושמת url, וכיצד קובעים אותו, איפה מוצאים את Network update. האם ב- build your network, אפשר לצרף קובץ קורות חיים?
    תודה,
    רחל

  4. אסף, סליחה על העיכוב הרב בתשובה. לשאלתך, תשובתי תתחלק לשני חלקים: 1. עליך לייצר מדיה חברתית.2. עליך לעשות אופטימיזציה לאתר שלך.
    עליך להיות היכן שהקהל שלך מסתובב. לדוגמא: הפגנת נוכחות ב"קפה דה-מרקר" בקהילות רלונטיות תייצר לך חשיפה. כמובן שזה לא משהו שיקרה תןך לילה. האפקט אננו כמו באנר. לגבי האתר, הדרכים האחרות הן לעשות SEO נכון לאתר שלך, להכניס לאתר טקסט כזה שימשוך את הקורא לפעולה, להשתמש בדפי נחיתה , אדוורדס וכדומה.
    פרופיל חברה בלינקדאין הוא אכן אפשרי כשם שענו לך כאן אך הוא לא מה שיביא לך את האפקט אותו אתה מחפש.
    בהצלחה. גילה

  5. רחל,
    לעריכת "פרופיל ציבורי" תביטי בדף הפרופיל שלך מצד שמאל לתמונה. יש לך שם לינק לדף זה.
    עריכת URL- ברגע שתיכנסי לדף "פרופיל ציבורי" הביטי משמאל למעלה, יש שם גישה לעריכת כתובת ה-URL
    network update- זה עדכוני סטטוס שאת מבצעת בעמוד הבית שלך. בעמוד הבית שלך גם תמצאי את עדכוני הרשת של כולם.
    לגבי קורות חיים- שימי לב , הפרופיל שלך בלינקדאין הוא בעצם קורות החיים שלך, זה כל הרעיון בעצם. השקיעי בכתיבה נכונה ומלאה.אם את רוצה, את יכולה לצרף לפרופיל שלך אחת מהאפליקציות המאפשרות העלאת מסמכים לרשת כמו Box.net Files . את יכולה להגיע לאפליקציות דרך "עריכת פרופיל" במרכזו תראי לינק בשם Add Application
    בהצלחה
    גילה

  6. […] כי יועצי מדיה חברתית ממליצים עליהן […]

השאר תגובה ל אסף

קטגוריות