איך "עושים את זה" בלינקדאין
תגיות: אסטרטגיה, לינקדאין, לינקדאין, נראות, עסקים, פרופיל, שיווק
קהילת אנשי העסקים בישראל התעוררה ב-2009 להכרה באפקטיביות הפעילות בלינקדאין. אנשי ההיטק הישראלים כבר נמצאים שם מזמן. כבר ב-2004 ראשונים בינהם גילו את האימפקט של רשת חברתית זו למינוף החשיפה שלהם לעסקים, מעסיקים ויצירת קשרים בחו"ל ובארץ. אך, אם אתם סבורים שלינקדאין טובה רק למנהלים עסקים בחו"ל, טעות חמורה בידכם.
אמנם לינקדאין, זו רשת חברתית עסקית (הגדולה בעולם) ומבוססת אנגלית אך, ניתן לכתוב בה בעברית ורבות התעשיות והענפים הישראלים המיוצגים בה כיום, על מנהליהם הבכירים. המגבלה כאן היא הטיית הפונטים שמאלה כמו שהיה לנו בפייסבוק טרום גרסת העברית. במילים אחרות, אם עיסוקכם לדוגמה הוא עיצוב פנים או אדריכלות וקהל היעד שלך הוא משרדי עורכי דין, מנכ"לים, משרדי ראיית חשבון…הם נמצאים שם בלינקדאין. יתכן והם נמצאים שם כי הם רוצים לייצר קשרים עם חו"ל אך אתם תהיו שם כי אתם רוצים לייצר קשרים עימם !
אז בטח תגידו כעת : "תכל'ס, מה עושים ?". הרעיון לפוסט זה קפץ לראשי בשבריר שנייה כשראיתי באחת מקבוצות הלינקדאין בהם אני חברה שאלה לדיון " איך קופירייטר יכול למצוא את הלקוחות שלו דרך …לינקדאין" ? אז החלטתי לענות לו. מאחר וידעתי ששאלה זו תעניין רבים גמרתי בליבי שאענה לאלון תמיר הקופירייטר בפני כולם בכדי שכולם ילמדו "איך" .
הנה מספר מהנקודות העיקריות והבולטות לאלון ולכם:
- לפני שתתחילו ודאו שהפרופיל שלכם עבר אופטימיזציה ללא רבב. אם אתם מייצרים "נראות" בלינקדאין אנשים קרוב לוודאי ירצו לדעת מי אתם. ודאו שכאשר יגיעו לפרופיל שלכם הם יקבלו תשובה רחבה מי אתם, למה דווקא אתם מכל האחרים, ובמה אתם "טובים להם". שיווק-שיווק-שיווק.
- אם מספר החברים שלכם ברשת מצומצם, גשו לעבודה. זיכרו – אל תשללו הצעות חברות כי אינכם מכירים את האדם הפונה. להיפך, קבלו את כולם. אין זה חשוב את מי אתם מכירים בלינקדאין אלא את מי אתם עדיין לא מכירים. אלו האחרונים יביאו לכם את העסקה הבאה. יותר מכך, רישמו בפרופיל שלכם שאתם פתוחים לקבל קשרים חדשים וודאו שכתובת המייל שלכם מופיעה במקום בולט בפרופיל.
- שני מקומות מעולים בלינקדאין לייצר "נראות" הם שורת הסטטוס המופיעה בין השאר בעמוד הבית שלכם ו קבוצה. כל מה שתכתבו בשורת בסטטוס יופיע בעידכונים של חבריכם לרשת. כל מה שתכתבו בקבוצות הדיון יראה לכל חברי הקבוצה. קבוצה ישראלית הכי גדולה כיום בלינקדאין היא Israel High Tech . פעילות בקבוצה זו חושפת אתכם למעל 10000 חברים.
- אל תציגו עצמכם בצורה פרסומית בוטה וישירה, אנשים אינם טיפשים,. מצאו תוכן דרכו תוכלו לספר את פעילותכם: מאמר שכתבתם, פעילות בה אתם לוקחים חלק. אלון תמיר ה"קופירייטר" עשה זאת באופן חביב בין אם בכוונה תחילה או לא. ודאו שכאשר אתם עושים זאת תספקו גם לינק למקום בו הקורא יקבל מידע רחב יותר במידה ויגלה בכם עניין. יפה אלון !
תנו משהו לקהל משהו מעניין בעבורו, זה עשוי למשוך אותם לחפש מי אתם… - השתמשו במנוע החיפוש של הלינקדאין. מנוע החיפוש בלינקדאין בניגוד לפייסבוק הוא כלי בעל עוצמה רבה. חפשו את קהל היעד שלכם לפי מילות מפתח, תחום עיסוק, חברה… צרו עימם קשר…מי שנמצא בלינקדאין נמצא כי יש לו סיבה עסקית לכך, אז אין כל פסול בלפנות בנימוס כמובן. מקסימום יתעלמו מכם אם אינכם מעניינים מספיק.
- הפגינו נוכחות בקבוצות בהן קהל היעד שלכם נמצא. פרסמו תכנים הרלוונטיים לו, העלו שאלות רלוונטיות, ייצרו שיחה. זכרו, תוכן ללא לינק רלוונטי, מוריד את אפקטיביות הפעולה אוטומטית בחצי.
אז הנה, איך "עושים את זה" בלינקדאין על קצה המזלג.
כפי שאמרתי בתחילה, זה פוסט שקפץ לי פתאום כשגלשתי בלינקדאין ורציתי לשחרר אותו מראשי בכדי להתפנות להכנת המצגות להרצאותיי השבוע. מן הסתם ישנם דברים נוספים שלא הזכרתי כאן, אז אם אתם זקוקים לייעוץ כיצד לעבוד עם הלינקדאין אתם מוזמנים ליצור עימי קשר.
אהבתם אתה הפוסט? אל תשכחו לשתף את חבריכם
אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:
תגובות (12)
אני חולק עלייך בעניין חברות עם כל אחד.
לדעתי, החברים צריכים להיות איכותיים. כאלה שאנחנו מכירים, כאלה שקראנו ואהבנו פרסומים שלהם בקבוצות ובפורומים, חברים שמומלצים על-ידי חברים אחרים וכאלה שהייתה לנו איזושהי אינטראקציה איתם.
סתם לאסוף חברים בסופו של דבר יוצר הרבה "רעש לבן" ולא נותן לנו שום תועלת.
הי גילה,
נהנתי מהפוסט – לדעתי מוצלח מאד.
כלי נוסף שלדעתי כדאי להשתמש בו בלינקדין הוא כלי השאלות-תשובות.
כדאי לחפש שאלות הקשורות לתחום עיסוקך ולהשיב עליהן – דרך מעולה לחשוף את עצמך ולמצב אותך כבר-סמכא בתחום.
יפה כתבת ותודה על הטיפים.
טיפים מעולים, אין כמו הכושר ביטוי שלך!
[…] […]
טיפ קטן ל-SEO – במקום שהלינק בראש הפוסט יהיה על כל הביטוי "לאלון תמיר", שיהיה על הביטוי "אלון תמיר".
צודק אך, תקן אותי אם אני טועה: זה חשוב יותר לאתר אליו עובר הלינק ולא לי ?!
כך אם מישהו יחפש את השם שלו, גם האתר שלך עשוי לעלות בתוצאות החיפוש…
אם את מניחה שזו עשויה להיות תנועה איכותית של גולשים אז זה חשוב גם לך.
ולא קיים בעברית "מאחר ו.." , אלא "מאחר ש…" (באותה שורה של הלינק שם)
מאור, אני נאלצת לסמוך עליך מאחר ועסקת בעריכת תוכן ומורידה את הכובע.
חברים, תכירו, מאור ברזני זה הבחור שעשה את השדרוג של הבלוג הזה כי לי כבר אין עצבים לזה. זה הבחור שיש לו סיבולת אדירה לשטויות שלי ולחירבושיי התבניות שהרצתי לו. זה הבחור שהבין את הראש שלי ותקשר איתי רק במיילים (למי יש זמן לשיחות טלפון) וזה הבחור שעבד איתי 24 שעות ביממה לא משנה אם זה שבת או 1 בלילה. מכירים את השיר "נערה ממש אוצר"(אריסאן) אז זה "נער ממש אוצר" …רגע אתה לא כ"כ נער…בן כמה אתה?
אני לא מבין למה ירדת לעומק העניין, זהו בלוג לא עיתון חדשותי או אתר עסקים כלשהו (אהבת? :) ), בכל מקרה אתה צודק.
כדאי לכתוב עברית תקנית בכל מקום, גם בבלוג ולא רק בעיתון חדשותי (ולא חסרות טעויות בעיתונים וגם במהדורות הטלוויזיה והרדיו).
לגבי הקישור בתגובה שלך, שים לב שהוא nofollow, אז לא בטוח עד כמה הוא יועיל לך מבחינת SEO.. ;-)
[…] […]