Enterprise 2.0 למתחילים

נושא: ארגונים פורסם בתאריך: 14 בפברואר 2012 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , ,

ארגונים משנים את פניהם. לאט, מבלי שהרגשתם, מהפיכת המדיה החברתית חדרה לארגונים. לא, אני לא מתכוונת לזה שאנשים גולשים בפייסבוק בזמן העבודה, גם לא כיוונתי לכך שיש לארגון עמוד בפייסבוק ופרופיל בלינקדאין. אני מדברת על שינוי יותר מהותי: הדרך בה אנו עובדים, מנהלים, אופן השיח שלנו עם הלקוח, הדרך בה אנו מנהלים את המידע והידע הארגוני. כל מה שהכרתם עד כה משתנה. Enterprise 2.0 הוא עולם של תקשורת פתוחה בין עובדים, עובדים לספקים,  לקוחות לעובדים.

אם המושג Web 2.0  מקשרים בעיקר עם  Tim O'Reilly (טים אוריילי), את המושג Enterprise 2.0 טבע אנדרו מקקפי Andrew McAfee בשנת 2006 בכדי לתאר את דרכי השימוש והגישות של ארגונים בכלי Web 2.0   . אנדרו מקקפי נחשב בין 100 האנשים המשפיעים בעולם בתחום ה IT, ומשמש כפרופסור בבית הספר לעסקים באוניברסיטת הארווארד. Enterprise 2.0  מתבסס על הטכנולוגיות שהביא עימו עידן ה Web 2.0. בהפשטה, המונח מתייחס לכלים ושירותים באינטרנט המאפשרים שיתוף תוכן. נוכל לקחת כדוגמא את YouTube שכל מהותו היא תוכן גולשים שבלעדיו אין לאתר קיום. כלי  Web 2.0 אפשרו לגולש לעמוד במרכז הבמה ונתנו לו כח. כח לחפש תוכן, להעלות תוכן, לקבל החלטות מושכלות לבד. כמו שמדיה חברתית הפכה ערוץ תקשורת מוביל ללקוח המודרני כך היא הופכת ערוץ תקשורת מוביל אף בארגונים.

Enterprise 2.0    נישען על דור חדש של עובדים אשר מזה זמן רב דנים בו בפורומים השונים של מנהלי משאבי אנוש בעולם כולו. דור ה- Y הוא דור שצמח אל תוך האצה טכנולוגית וחי את מרבית יומו בתוך האינטרנט בין אם זה דרך המחשב השולחני בעבודה, לפטופ, טאבלט או טלפון נייד. דור ה- Y מתקשר בערוצים פתוחים, דורש שקיפות, גישה נוחה למידע, שיתוף ואיכות חיים. בעזרת כלים אלו, בהם מרבית העובדים כיום שולטים ומורגלים ברמה יומיומית, יכול הארגון לייצר מידע נגיש ופתוח המאפשר פידבק מהיר, שיתוף פעולה, מהירות תגובה וקבלת החלטות טובה יותר.

enterprise 2.0 למול Enterprise 1.0 . הארגון עד היום לעומת המודל החדש

enterprise 2.0 למול Enterprise 1.0 . הארגון עד היום לעומת המודל החדש

ארגונים אשר אימצו טכנולוגיות אלו מדווחות במחקרים (שנערכו על ידי  IBM וחברת הייעוץ מקינזי) שהגישה למומחי ידע בארגון השתפרה (52% and 84%) חל שיפור בשיתוף הידע בארגון (77% and 84%), וכן דווח על ירידה בהוצאות ועליה ברווחים.  McKinsey (מקינזי) עורכת סקר מנהלים בינלאומי החל מ 2007 ועד היום. בסקר נאספים מידי שנה כ 2000 שאלונים ממנהלים בתחומים שונים (IT, שיווק, כספים וכו') בתעשיות השונות וכן ב –  B2B/  B2C, בזירה הבינלאומית. מטרת הסקר היא לבחון כיצד ארגונים משתמשים בכלים. הסקר מראה ללא כל ספק  שחברות מפיקות ערך מדיד (ROI) מהכלים.

תועלות הצומחות לארגון מאימוץ טכנולוגיות Web 2.0

תועלות הצומחות לארגון מאימוץ טכנולוגיות Web 2.0

למרות כל הנאמר כאן נתונים מראים שאימוץ טכנולוגיות Web 2.0 בארגונים מפגר בכ 2-4 שנים אחרי המשתמש הפרטי / Consumer . לארגונים אשר אימצו טכנולוגיות אלו בהצלחה המשמעות אינה הטמעה טכנולוגית בלבד, אלא שינוי בדרכי חשיבה, ניהול, שיטות ודרכי עבודה, תרבות ארגונית. ארגון שלא יבין זאת לא יצליח לייצר את התוצאות המיוחלות. המהלך אינו פשוט כלל וכלל ודורש הערכות מתאימה בכל האספקטים הארגוניים.

קצב אימוץ טכנולוגיות Web 2.0 בארגונים

קריאה מומלצת: http://www.ebizq.net/blogs/enterprise/2011/11/social_media_and_workforce_col.php

לסיכום אינטראקטיבי של דוח חברת היעוץ הבינלאומית מקינזי – לחץ על התמונהדוח חברת מקינזי למחקר Enterprise 2.0

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • Heading for Enterprise 2.0- The New Workstyle | INFOGRAPHIC אינפוגרפיה נהדרת המדגימה את מקום העבודה החדש. העובד החדש של דור Y
  • לאן ילך תקציב מדיה חברתית ב 2012 ב- 2012 תקציבים אותם מקדישים ארגונים לנושא מדיה חברתית יגדלו, כך מדווח מחקר שנערך על ידי חברת המחקר Booz&co. וחברת המדיה Buddy Media . מנהלים בכירים מקרב חברות Fortune 100 ענו כי ישקיעו […]
  • Go Midjets מוכיחה :מדיה חברתית עובדת גם בשיווק B2B Go Midjets הצליחה להגיע אל קהל המטרה שלה, הנמצא בחברות גדולות, דרך הרשת החברתית של IBM ורשתות חברתיות נוספות וזכתה בפרס על מקצוענות ב- IT ועל תרומתה לרשת המפתחים של […]
  • CRM חברתי השאלה הגדולה עבור מדיה חברתית כעת היא שאלת האינטגרציה. אינטגרציה בין פעילות הארגון השוטפת לבין פעילותו במדיה חברתית. אינטגרציה שהיא טכנולוגית, דהיינו החיבור בין הרשתות החברתיות למערכות […]
  • SERENA-קח יוטיוב ערבב עם פייסבוק ויש לך סיפור הצלחה-מקרה מבחן סרנה, חברה אפליקציות תוכנה פרטית,אשר נוסדה לפני כעשרים ושבע שנים. פועלת בהיקף בינלאומי, מונה מעל 15000 לקוחות, ונמנית ברשימת Fortune 100. 35% מעובדיה עובדים מהבית ומרביתם מפוזרים בכל […]

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט