חיבור מנהלים בארגון לפעילות מדיה חברתית

נושא: ארגונים פורסם בתאריך: 18 בנובמבר 2011 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , ,

אחד האתגרים הנפוצים בהם נתקלים מנהלי מדיה חברתית במסגרת תפקידם הוא חיבור מנהלי הארגון בו הם עובדים, לנושא המדיה החברתית. עם הזמן ברור יותר ויותר כי מדיה חברתית הופכת לאחד מערוצי השיווק המרכזיים בחברות ולא ניתן להתעלם ממנה יותר או לשים אותה בצד ל"עוד חצי שנה". יחד עם זאת יש עדיין לא מעט הנהלות ומנהלים שטרם הפנימו את הלך הרוח ודבקים בגישה המתייחסת לפעילות ברשת כ"סתם גלישה באינטרנט בזמן העבודה".

social manager

social manager

לכן, החיבור למדיה חברתית מתחיל בעצם בגישת המנהלים עצמה. אמנם, באופן אינטואיטיבי, לא מעט מנהלים מכירים בכך שדיאלוג פתוח ושקוף חיוני לעסק אך לא יודעים כיצד לגרום לכך לקרות. מכאן שאחד האתגרים המרכזיים העומדים בפני מנהלי מדיה חברתית הוא לגרום למנהלים בכירים והנהלה להכיר ולתמוך בגישה חברתית ("Social") כוללת של הארגון כולו. הכרה שכזו מרימה את המוראל בקרב העובדים, יוצרת שקיפות ופתיחות ומביאה לתוצאות טובות יותר לארגון. אם כך,

כיצד "הופכים" מנהלים בכירים והנהלה ליותר "חברתיים"?

  1. הקשבה – בכדי להיות חברתי על המנהל להיות מחובר לשוק, קשוב לצרכי עובדיו ולקוחותיו ולעודד את הארגון לפעולה. השגת מטרות חשבות כאלה מתחילה בראש ובראשונה בהקשבה.
  2. תקשורת פנימית וחיצונית – תחושה נפלאה אופפת עובדים, לקוחות ושותפים עסקיים כשהם יכולים "להתחכך" במנהלים הבכירים ובמנכ"ל. זה הופך אותם בבת אחת ליותר מעורבים ומחוברים. כאשר מנהלים אלו משתמשים במדיות חברתיות כמו פייסבוק או טוויטר נוצר חיבור מובן מאליו.
  3. שגרירים– מה שיכול לחזק אף יותר את החיבור הוא לתת להם תחושה שגם הם, העובדים,  ולא רק הבכירים, משמשים כ"שגרירי" החברה. בכדי להביא לכך יש לאפשר לעובדים גישה למידע רלוונטי ולאפשר להם להפיץ אותו ברחבי הרשת. מובן מאליו שאישור כזה יינתן רק לאחר הדרכה מדויקת ממנהל הקהילה בחברה.
  4. פתיחות, נגישות ובטחון עצמי – מנהל שייטע בקרב עובדיו את התחושה כי הוא נגיש ופתוח לפנייה באופן ישיר ייצור אווירה של פתיחות ושיתוף. מנהל שיש לו את הביטחון ומבין שרב העובדים רוצים בסך הכל להרגיש אמינים, אחראים ושניתן לסמוך אליהם ייצור בקרבם נאמנות גבוהה ורצון עז להשיג את המטרות שהציב בפניהם.
  5. אימון (קואצ'ינג) – כדאי לשקול הקמת מערך קואצ'ינג או ליזום מידי פעם פעילויות משותפות לעובדים מכל הדרגים ביחד. פעילות כזו מחברת ומאפשרת תקשורת טובה יותר בין העובדים השונים. בפעילות זו בהחלט אפשר לנטוש את הגישה הקונבנציונאלית בה הבכיר מדריך את הזוטר. כך למשל חיבור בין מנהל מדיה זוטר לבכיר בארגון שבקושי מוצא את מתג ההפעלה במחשב, יילמד את האחרון  מעט על עולם המדיה החברתית הזר לו ביום יום.
  6. כתיבת עדכונים קצרים – בתור התחלה ניתן לבקש מהבכירים כי ישלחו עדכונים קצרים אל מנהל המדיה, בכדי שיוכלו לקבל משוב על כך. לאחר מכן, ניתן להציע לבכירים לשלוח לעובדיהם עדכונים קצרים כמו: יוזמות אסטרטגיות, מחשבות על התעשייה, הפנייה לקטע מעניין שקראו וכו'. בשלב מאוחר יותר הבכירים יכולים כבר לכתוב לבד עדכונים יותר מפורטים כמו: מדוע נתקבלה החלטה מסוימת, לאן מועדות פני המחלקה, שינויים אחרונים שהתרחשו וכיוב'. בשלב הזה הדיאלוג כבר עמוק יותר והמסרים יועברו במדיות החברתיות. על הבכיר להיות נגיש ולהיערך להתמודד עם שאלות לא פשוטות על כל המשתמע מכך.
  7. לשים דגש על ההשפעה – חשוב מאד להדגיש כי למעורבות בכירים בתהליך השפעה מכרעת על איך הארגון יתפוס את החיבור ל"סושיאל". כמנהיגים, עליהם להכיר בכך שמעשיהם לא רק משפיעים עליהם אלא על מהלכי הארגון כולו.

לסיכום – לוקח לא מעט זמן בכדי להפוך ארגון ל"חברתי" ופתוח. נדרשת עבודה קשה ומורכבת המחייבת הכנסת הנושא החברתי בכל פעילות בחברה. חשוב מאד להקשיב, לפעול וללמוד תוך כדי תנועה. רק על-ידי לקיחת סיכונים מחושבים, פעילות פנים ארגונית, התמודדות עם אתגרים שיציבו העובדים התומכים זה בזה, הארגון יילמד איך עליו לנהוג. רק כך הוא יהיה נכון להתמודד עם האתגרים שמציב העידן ה"חברתי" החדש.

כותב: עופר יניב, אפקטיבה.  מבוסס על המאמר ב- mashable

חברת אפקטיבה עורכת הדרכות אישיות למנהלים בארגונים וקבוצות על פי הזמנה. למידע על הדרכה המתאימה לכם כיתבו לנו כעת

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • לינקדאין ושימושיו בחברות-הרצאה כנס מרקום מאי 2011 בחודש מאי 2011 נערך כנס מרקום על ידי פורטל marcom mall במסגרת הכנס נתתי הרצאה של חצי שעה על תרומתו של לינקדאין לארגונים ביחוד […]
  • לאן ילך תקציב מדיה חברתית ב 2012 ב- 2012 תקציבים אותם מקדישים ארגונים לנושא מדיה חברתית יגדלו, כך מדווח מחקר שנערך על ידי חברת המחקר Booz&co. וחברת המדיה Buddy Media . מנהלים בכירים מקרב חברות Fortune 100 ענו כי ישקיעו […]
  • מבוא למדיה חברתית בימים אלו לא ניתן לעבור יום מבלי לשמוע או לקרוא כתבה חדשה הדנה במדיה חברתית זו או אחרת. המושג "מדיה חברתית" כבר עבר משלב הבאזז והתקדם לשלב המעשי. מסתבר שאכן, זה טוב לעסקים. עדיין, רבים […]
  • "מנהל מדיה חברתית"- מי בארגון מתאים לתפקיד? מדיה חברתית תתקדם השנה ותעבור משלב הבאזז לשלב היישום. עם זאת עדיין היחס לגביה בקרב הארגונים / חברות גדולים כקטנים אמביוולנטי, ומעטים אלו היודעים כיצד להתמודד עימה או לנהל אותה. השאלות […]
  • עורך דין למדיה חברתית פוסט הבא מבוסס על פוסט שכתב סער סיקלאי. סער סיקלאי הוא עורך דין ויועץ מדיה חברתית. מייסד קהילת עורכי דין ב"קפה דה-מרקר", מייסד ומנהל קהילת עורכי דין ישראלים בפייסבוק ומייסד רשת חברתית […]

תגובות (1)

 

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט

קטגוריות