חיבור מנהלים בארגון לפעילות מדיה חברתית
תגיות: social, אימון, ארגון, בכירים, חברתי, מנהל, שגרירים
אחד האתגרים הנפוצים בהם נתקלים מנהלי מדיה חברתית במסגרת תפקידם הוא חיבור מנהלי הארגון בו הם עובדים, לנושא המדיה החברתית. עם הזמן ברור יותר ויותר כי מדיה חברתית הופכת לאחד מערוצי השיווק המרכזיים בחברות ולא ניתן להתעלם ממנה יותר או לשים אותה בצד ל"עוד חצי שנה". יחד עם זאת יש עדיין לא מעט הנהלות ומנהלים שטרם הפנימו את הלך הרוח ודבקים בגישה המתייחסת לפעילות ברשת כ"סתם גלישה באינטרנט בזמן העבודה".

social manager
לכן, החיבור למדיה חברתית מתחיל בעצם בגישת המנהלים עצמה. אמנם, באופן אינטואיטיבי, לא מעט מנהלים מכירים בכך שדיאלוג פתוח ושקוף חיוני לעסק אך לא יודעים כיצד לגרום לכך לקרות. מכאן שאחד האתגרים המרכזיים העומדים בפני מנהלי מדיה חברתית הוא לגרום למנהלים בכירים והנהלה להכיר ולתמוך בגישה חברתית ("Social") כוללת של הארגון כולו. הכרה שכזו מרימה את המוראל בקרב העובדים, יוצרת שקיפות ופתיחות ומביאה לתוצאות טובות יותר לארגון. אם כך,
כיצד "הופכים" מנהלים בכירים והנהלה ליותר "חברתיים"?
- הקשבה – בכדי להיות חברתי על המנהל להיות מחובר לשוק, קשוב לצרכי עובדיו ולקוחותיו ולעודד את הארגון לפעולה. השגת מטרות חשבות כאלה מתחילה בראש ובראשונה בהקשבה.
- תקשורת פנימית וחיצונית – תחושה נפלאה אופפת עובדים, לקוחות ושותפים עסקיים כשהם יכולים "להתחכך" במנהלים הבכירים ובמנכ"ל. זה הופך אותם בבת אחת ליותר מעורבים ומחוברים. כאשר מנהלים אלו משתמשים במדיות חברתיות כמו פייסבוק או טוויטר נוצר חיבור מובן מאליו.
- שגרירים– מה שיכול לחזק אף יותר את החיבור הוא לתת להם תחושה שגם הם, העובדים, ולא רק הבכירים, משמשים כ"שגרירי" החברה. בכדי להביא לכך יש לאפשר לעובדים גישה למידע רלוונטי ולאפשר להם להפיץ אותו ברחבי הרשת. מובן מאליו שאישור כזה יינתן רק לאחר הדרכה מדויקת ממנהל הקהילה בחברה.
- פתיחות, נגישות ובטחון עצמי – מנהל שייטע בקרב עובדיו את התחושה כי הוא נגיש ופתוח לפנייה באופן ישיר ייצור אווירה של פתיחות ושיתוף. מנהל שיש לו את הביטחון ומבין שרב העובדים רוצים בסך הכל להרגיש אמינים, אחראים ושניתן לסמוך אליהם ייצור בקרבם נאמנות גבוהה ורצון עז להשיג את המטרות שהציב בפניהם.
- אימון (קואצ'ינג) – כדאי לשקול הקמת מערך קואצ'ינג או ליזום מידי פעם פעילויות משותפות לעובדים מכל הדרגים ביחד. פעילות כזו מחברת ומאפשרת תקשורת טובה יותר בין העובדים השונים. בפעילות זו בהחלט אפשר לנטוש את הגישה הקונבנציונאלית בה הבכיר מדריך את הזוטר. כך למשל חיבור בין מנהל מדיה זוטר לבכיר בארגון שבקושי מוצא את מתג ההפעלה במחשב, יילמד את האחרון מעט על עולם המדיה החברתית הזר לו ביום יום.
- כתיבת עדכונים קצרים – בתור התחלה ניתן לבקש מהבכירים כי ישלחו עדכונים קצרים אל מנהל המדיה, בכדי שיוכלו לקבל משוב על כך. לאחר מכן, ניתן להציע לבכירים לשלוח לעובדיהם עדכונים קצרים כמו: יוזמות אסטרטגיות, מחשבות על התעשייה, הפנייה לקטע מעניין שקראו וכו'. בשלב מאוחר יותר הבכירים יכולים כבר לכתוב לבד עדכונים יותר מפורטים כמו: מדוע נתקבלה החלטה מסוימת, לאן מועדות פני המחלקה, שינויים אחרונים שהתרחשו וכיוב'. בשלב הזה הדיאלוג כבר עמוק יותר והמסרים יועברו במדיות החברתיות. על הבכיר להיות נגיש ולהיערך להתמודד עם שאלות לא פשוטות על כל המשתמע מכך.
- לשים דגש על ההשפעה – חשוב מאד להדגיש כי למעורבות בכירים בתהליך השפעה מכרעת על איך הארגון יתפוס את החיבור ל"סושיאל". כמנהיגים, עליהם להכיר בכך שמעשיהם לא רק משפיעים עליהם אלא על מהלכי הארגון כולו.
לסיכום – לוקח לא מעט זמן בכדי להפוך ארגון ל"חברתי" ופתוח. נדרשת עבודה קשה ומורכבת המחייבת הכנסת הנושא החברתי בכל פעילות בחברה. חשוב מאד להקשיב, לפעול וללמוד תוך כדי תנועה. רק על-ידי לקיחת סיכונים מחושבים, פעילות פנים ארגונית, התמודדות עם אתגרים שיציבו העובדים התומכים זה בזה, הארגון יילמד איך עליו לנהוג. רק כך הוא יהיה נכון להתמודד עם האתגרים שמציב העידן ה"חברתי" החדש.
כותב: עופר יניב, אפקטיבה. מבוסס על המאמר ב- mashable
חברת אפקטיבה עורכת הדרכות אישיות למנהלים בארגונים וקבוצות על פי הזמנה. למידע על הדרכה המתאימה לכם כיתבו לנו כעת
אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:
תגובות (1)
[…] […]