לאן ילך תקציב מדיה חברתית ב 2012

נושא: ארגונים פרסום ושיווק פורסם בתאריך: 19 באוקטובר 2011 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , , ,

ב- 2012 תקציבים אותם מקדישים ארגונים לנושא מדיה חברתית יגדלו, כך מדווח מחקר שנערך על ידי חברת המחקר Booz&co. וחברת המדיה  Buddy Media . מנהלים בכירים מקרב חברות Fortune 100 ענו כי ישקיעו תקציבים ומשאבים גדולים יותר בשיפור טקטיקות.  חלקה של המדיה החברתית בתקציב השיווק הדיגיטאלי ככלל יגדל.

הוצאה על מדיה חברתית כאחוז מסך תקציב השיווק הדיגיטאלי

הוצאה על מדיה חברתית כאחוז מסך תקציב השיווק הדיגיטאלי

חלקה של מדיה חברתית מסך תקציב השיווק הדיגיטאלי

32% מהמנהלים הבכירים שנשאלו צופים שחלקה של מדיה חברתית בעוגת תקציב השיווק הדיגיטאלי בשלוש שנים הקרובות יהיה בין 5-10%

27% צופים כי חלקה של מדיה חברתית בעוגת תקציב השיווק הדיגטאלי יהיה 10-20%

28% צופים שחלקה של מדיה חברתית בתקציב השיווק הדיגיטאלי יהיה מעל 20%

13% גרסו שחלקה בתקציב לא יעלה על 5% , בשנת 2011 מספר זה עמד על 67%, כלומר: מנהלים בכירים בחברות Fortune 100 שוכנעו השנה מעל ומעבר שהארגון אינו יכול להתעלם מצורך להשקיע בנושא.

פיזור תקציב מדיה חברתית על פי הערוצים השונים- שנה שעברה ולשים הקרובות

פיזור תקציב מדיה חברתית על פי הערוצים השונים- שנה שעברה ולשנים הקרובות

פיזור תקציב מדיה חברתית בערוצים השונים

סעיפים שצפוי כי יקטן חלקם:

  • מדיניות מדיה חברתית
    הסעיף בו השקיעו עד כה את האחוז הגדול ביותר מבין כל הסעיפים, וישקיעו בו את הכי פחות באופן יחסי בשנים הקרובות.
  • אינטגרציה של מדיה חברתית עם  פעילויות שיווק כוללות
    63% דיווחו על שנת 2011, ובהמשך צופים השקעה בערוץ זה 34% מסך המנהלים הבכירים
  • ניטור ומענה מהיר
    32% מתכוונים להשקיע בנושא בשנים הקרובות לעומת השקעה של 59% מהמנהלים הבכירים בשנת 2011. כיצד תסבירו זאת?
  • אסטרטגיה כוללת במדיה חברתית
    37% דיווחו שישקיעו בנושא בשנים הבאות לעומת 59% שדוח עד כה
  • שיתופי פעולה עם סוכנויות מדיה חברתית
    גם חלקו של סעיף זה צפוי לקטון בשנים הקרובות. 28% מהמנהלים ישקיעו בשנים הקרובות לעומת 56% מהמנהלים שהשקיעו בזה עד כה.

בהחלט עולה השאלה מה המקור לירידה באחוזים בערוצים אלו. האם מדובר בהבשלה שעבר תחום המדיה החברתית?

סעיפים שחלקם צפוי לגדול באופן משמעותי:

  • פלטפורמות ופורומים לחלוק וללמוד מנסיון אחרים
    46% מהמנהלים ישקיעו בעתיד לעומת, 38% מהמנהלים שהשקיעו עד כה.
  • פיתוח יכולת הקשבה ללקוח דרך מדיה חברתית
    56% צופים גדילה בצורך לעומת, 35% גדילה שהיתה עד כה.
  • פיתוח ערוצי שרות לקוחות דרך מדיה חברתית
    צפי של 40% ללשנים הקרובות לעומת 35% עד כה.
  • פלטפורמות המיצרות רווחים מתוך מדיה חברתית
    44% רואים בחשיבות הנושא לעומת 15% שהיה עד כה. יש לשים לב שתחת סעיף זה, 41% ענו במקביל שאין להם תוכניות כלל ולא היו. זה הסעיף בו אלמנט ה"אדישות" היה הגבוה ביותר לשאלה זו.

(מתוך e-marketer)

ארגונים עדיין בחושך

סקר זה הופך מעניין כאשר קוראים את תוצאות המחקר אשר ערכה חברת IBM (נערך בתקופה מקבילה ) בקרב מנהלי שיווק בכירים (CMO) בקרב 1700 חברות,על פני 64, מדינות ו-19 ענפים. מנהלי שיווק סיפרו שארגוניהם ידרשו לשינויים מהותיים בתפיסת המותג והשיווק המסורתית ואין הם מוכנים עדיין לשיתוף ולשיח הנרחב עם הלקוחות בכלים אלו. רק 26% ממנהלי השיווק הבכירים (CMO) שנסקרו על ידי IBM ציינו שהם עוקבים אחרי בלוגים, כאשר 42%  ציינו שהם עוקבים אחר ביקורות מוצר שנערכו על ידי צד שלישי במדיה חברתית ו 48% אחר ביקורות מוצר שפורסמו על ידי לקוחות.

אני אפשר להתעלם מההבדל הבולט בין שני המחקרים אשר לדעתי טמון בגודלן של החברות והמשאבים העומדים לרשותן. חברות מקרב ה- Fortune 100 יכולות להרשות לעצמן להוביל בחדשנות ולאמץ במהרה מגמות או טרנדים 'early adopter', בעוד חברות הקטנות יותר מצטרפות למעגל בשלב מאוחר יותר.

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • פרסום אפקטיבי בפייסבוק מחקר המתבסס על 800,000 משתמשים שנענו ל-125 מודעות של 70 מותגים פייסבוק ונילסן ניסו לבחון פתרונות אפקטיביים ורצוי בזמן אמיתי להתנהגות הצרכנים ותפשתם לגבי מותגים. נבחנו פרמטרים של מה זכור […]
  • עסק קטן במדיה חברתית השנים 2009-2010 בישראל הראו קפיצת מדרגה משמעותית באימוץ מדיה חברתית לצרכים עסקיים. המובילים היו בעיקר עסקים גדולים ועסקים קטנים. בעוד עסקים גדולים (בנקים, חברות מזון, אפנה), בעלי תקציבי […]
  • לינקדאין ושימושיו בחברות-הרצאה כנס מרקום מאי 2011 בחודש מאי 2011 נערך כנס מרקום על ידי פורטל marcom mall במסגרת הכנס נתתי הרצאה של חצי שעה על תרומתו של לינקדאין לארגונים ביחוד […]
  • Enterprise 2.0 למתחילים הדרך בה אנו עובדים, מנהלים, אופן השיח שלנו עם הלקוח, הדרך בה אנו מנהלים את המידע והידע הארגוני. כל מה שהכרתם עד כה משתנה. Enterprise 2.0 הוא עולם של תקשורת פתוחה בין עובדים, עובדים לספקים, […]
  • חיבור מנהלים בארגון לפעילות מדיה חברתית אחד האתגרים הנפוצים בהם נתקלים מנהלי מדיה חברתית במסגרת תפקידם הוא חיבור מנהלי הארגון בו הם עובדים, לנושא המדיה החברתית. עם הזמן ברור יותר ויותר כי מדיה חברתית הופכת לאחד מערוצי השיווק […]

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט