לאן ילך תקציב מדיה חברתית ב 2012
תגיות: e-marketer, Fortune 100, IBM, מדיה חברתית, מנהל, סקר, שיווק דיגיטאלי, תקציב
ב- 2012 תקציבים אותם מקדישים ארגונים לנושא מדיה חברתית יגדלו, כך מדווח מחקר שנערך על ידי חברת המחקר Booz&co. וחברת המדיה Buddy Media . מנהלים בכירים מקרב חברות Fortune 100 ענו כי ישקיעו תקציבים ומשאבים גדולים יותר בשיפור טקטיקות. חלקה של המדיה החברתית בתקציב השיווק הדיגיטאלי ככלל יגדל.
חלקה של מדיה חברתית מסך תקציב השיווק הדיגיטאלי
32% מהמנהלים הבכירים שנשאלו צופים שחלקה של מדיה חברתית בעוגת תקציב השיווק הדיגיטאלי בשלוש שנים הקרובות יהיה בין 5-10%
27% צופים כי חלקה של מדיה חברתית בעוגת תקציב השיווק הדיגטאלי יהיה 10-20%
28% צופים שחלקה של מדיה חברתית בתקציב השיווק הדיגיטאלי יהיה מעל 20%
13% גרסו שחלקה בתקציב לא יעלה על 5% , בשנת 2011 מספר זה עמד על 67%, כלומר: מנהלים בכירים בחברות Fortune 100 שוכנעו השנה מעל ומעבר שהארגון אינו יכול להתעלם מצורך להשקיע בנושא.
פיזור תקציב מדיה חברתית בערוצים השונים
סעיפים שצפוי כי יקטן חלקם:
- מדיניות מדיה חברתית
הסעיף בו השקיעו עד כה את האחוז הגדול ביותר מבין כל הסעיפים, וישקיעו בו את הכי פחות באופן יחסי בשנים הקרובות. - אינטגרציה של מדיה חברתית עם פעילויות שיווק כוללות
63% דיווחו על שנת 2011, ובהמשך צופים השקעה בערוץ זה 34% מסך המנהלים הבכירים - ניטור ומענה מהיר
32% מתכוונים להשקיע בנושא בשנים הקרובות לעומת השקעה של 59% מהמנהלים הבכירים בשנת 2011. כיצד תסבירו זאת? - אסטרטגיה כוללת במדיה חברתית
37% דיווחו שישקיעו בנושא בשנים הבאות לעומת 59% שדוח עד כה - שיתופי פעולה עם סוכנויות מדיה חברתית
גם חלקו של סעיף זה צפוי לקטון בשנים הקרובות. 28% מהמנהלים ישקיעו בשנים הקרובות לעומת 56% מהמנהלים שהשקיעו בזה עד כה.
בהחלט עולה השאלה מה המקור לירידה באחוזים בערוצים אלו. האם מדובר בהבשלה שעבר תחום המדיה החברתית?
סעיפים שחלקם צפוי לגדול באופן משמעותי:
- פלטפורמות ופורומים לחלוק וללמוד מנסיון אחרים
46% מהמנהלים ישקיעו בעתיד לעומת, 38% מהמנהלים שהשקיעו עד כה. - פיתוח יכולת הקשבה ללקוח דרך מדיה חברתית
56% צופים גדילה בצורך לעומת, 35% גדילה שהיתה עד כה. - פיתוח ערוצי שרות לקוחות דרך מדיה חברתית
צפי של 40% ללשנים הקרובות לעומת 35% עד כה. - פלטפורמות המיצרות רווחים מתוך מדיה חברתית
44% רואים בחשיבות הנושא לעומת 15% שהיה עד כה. יש לשים לב שתחת סעיף זה, 41% ענו במקביל שאין להם תוכניות כלל ולא היו. זה הסעיף בו אלמנט ה"אדישות" היה הגבוה ביותר לשאלה זו.
(מתוך e-marketer)
ארגונים עדיין בחושך
סקר זה הופך מעניין כאשר קוראים את תוצאות המחקר אשר ערכה חברת IBM (נערך בתקופה מקבילה ) בקרב מנהלי שיווק בכירים (CMO) בקרב 1700 חברות,על פני 64, מדינות ו-19 ענפים. מנהלי שיווק סיפרו שארגוניהם ידרשו לשינויים מהותיים בתפיסת המותג והשיווק המסורתית ואין הם מוכנים עדיין לשיתוף ולשיח הנרחב עם הלקוחות בכלים אלו. רק 26% ממנהלי השיווק הבכירים (CMO) שנסקרו על ידי IBM ציינו שהם עוקבים אחרי בלוגים, כאשר 42% ציינו שהם עוקבים אחר ביקורות מוצר שנערכו על ידי צד שלישי במדיה חברתית ו 48% אחר ביקורות מוצר שפורסמו על ידי לקוחות.
אני אפשר להתעלם מההבדל הבולט בין שני המחקרים אשר לדעתי טמון בגודלן של החברות והמשאבים העומדים לרשותן. חברות מקרב ה- Fortune 100 יכולות להרשות לעצמן להוביל בחדשנות ולאמץ במהרה מגמות או טרנדים 'early adopter', בעוד חברות הקטנות יותר מצטרפות למעגל בשלב מאוחר יותר.