פרסום אפקטיבי בפייסבוק

נושא: ארגונים פייסבוק פרסום ושיווק פורסם בתאריך: 20 באפריל 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , ,

איך מודדים מדיה חברתית? בשאלה זו דנים ללא הרף אנשי מדיה חברתית בחו"ל ובארץ הקודש. שיתוף פעולה בין פייסבוק לחברת המחקר נילסן ילד מחקר שתוצאותיו מתפרסמות בימים אלו והמדיה קרוב לוודאי עוד תדון בהן רבות..

במחקר המתבסס על 800,000 משתמשים שנענו ל-125 מודעות של 70 מותגים פייסבוק ונילסן ניסו לבחון פתרונות אפקטיביים ורצוי בזמן אמיתי להתנהגות הצרכנים ותפשתם לגבי מותגים. נבחנו פרמטרים של מה זכור מהמודעה,  המסר שהיה משולב בה, שיקול לגבי קנייה.

הסקר מציג בהנחות הבסיס 3 סוגי פרסום:

  1. מודעות ממומנות paid media-  או בהגדרה נוספת standard paid impressions , חשיפות ממומנות.
  2. פעילות מקדמת שאינה בתשלום אותה מכנים earned media -“earned” impressions שהיא פעילות מקדמת חברתית רגילה אותה אנו מכירים בשגרה. לזו השפעה הכי גבוה על הצופה אך קשה להגיע עימה לקהלים רחבים, וקשה להעריך לאיזה מספר צופים יגיעו
  3. social ad – paid impressions that contain social information שילוב של מודעה משולמת עם קידום חברתית. השילוב המביא את התוצאות הגבוהות ביותר.

דוח המחקר המציג גם דוגמאות מעשיות( case study) מסכם כי השילוב המוצלח ביותר יהיה שילוב.

impressions & engagements on facebook

impressions & engagements on facebook

ניתן לראות בגרף כי מדיה חברתית אורגנית, התרחשות טבעית כפי שאנו רואים בפיד בפייסבוק היא מעטה (גרף שמאלי) אך אפקטיבית.
חשיפה למודעות משולמות היא גבוהה אך מעט עושים משהו מעבר לחשיפה ומבצעים פעולה או רכישה.
מסתבר שיש 24% עליה באפקטיביות המודעות כאשר הן מלוות בפעילות אורגנית/חברתית. (למסמך הסקר המלא)

מסקנה – יש לשלב בין הדרכים:

התחילו בפעילות חברתית /אורגנית. צרו תנועה

ריכשו מודעות על מנת לייצר חשיפה רחבה יותר לקהלי יעד

שלבו בתבונה בים השניים


Understanding the Value of a Social Media Impression

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • מודעות פרסום בלינקדאין- טיפים ועיצות הועלתה לאחרונה שאלה בפורום מנהלי מדיה חברתית בדבר כדאיות הפרסום בלינקדאין. פרסום מודעות מילים בלינקדאין נושא הבטחה גבוהה בעיקר בשל יכולתו להגיע לקהל מאד ממוקד (בהשוואה לגוגל אדוורדס או […]
  • עסק קטן במדיה חברתית השנים 2009-2010 בישראל הראו קפיצת מדרגה משמעותית באימוץ מדיה חברתית לצרכים עסקיים. המובילים היו בעיקר עסקים גדולים ועסקים קטנים. בעוד עסקים גדולים (בנקים, חברות מזון, אפנה), בעלי תקציבי […]
  • לאן ילך תקציב מדיה חברתית ב 2012 ב- 2012 תקציבים אותם מקדישים ארגונים לנושא מדיה חברתית יגדלו, כך מדווח מחקר שנערך על ידי חברת המחקר Booz&co. וחברת המדיה Buddy Media . מנהלים בכירים מקרב חברות Fortune 100 ענו כי ישקיעו […]
  • חשיפה- כיצד חברת LivePerson עושה מדיה חברתית נועה אדמסקי, מנהלת מוצר בסטרט אפ לייבפרסון (LIVEPERSON) חולקת עימנו את הדרך בה חברת לייבפרסון "עושה" מדיה חברתית.
  • מי צריך את טוויטר לקוחות שואלים אותי "אני צריך את זה? למה זה טוב?", "מה בכלל עושים שם?". אז הנה לכם תשובה קצרה, תכליתית שתעשה לכם סדר בראש. ויסלחו לי כל מכורי טוויטר. אני מכבדת אתכם אך, אתם המיעוט, הרב […]

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט