Pinterest – כל מה שרצית ולא ידעת לשאול
תגיות: bookmarking, Pinterest, SEO, בוקמרקינג, מדריך חינם, פינטרסט
Pinterest (פינטרסט) הוא אתר בוקמרקינג ("מועדפים"/ "סימניות") שפרץ בחודשים האחרונים בסערה לתודעת הקהל העולמי. בחודש פברואר 2012 זכתה החברה מקימת האתר בפרס " Best New Startup of 2011" בארוע Crunchies Awards . בארץ מספר החברים ברשת עד כה זעום והוא כולל את חובבי אסתטיקה למינהם (עיצוב, אפנה, גרפיקה, צילום) ונאמני/ מקצועני מדיה חברתית. הרשת זהה במהותה לאתרי בומרקינג מוכרים דוגמת: Digg ,Delicious , Stumbleupon ,reddit .
Pinterest קמה במרץ 2010 והיתה עד לפני מספר חודשים ב – Privat betta (פעילות לקהל מצומצם ביותר), ניתן היה להיכנס אליה רק עם הזמנה של חבר ברשת. לאחר פתיחתה לציבור הרחב זינקה ,נכון לאמצע דצמבר 2011, ל- 11 מליון משתמשים. הרשת מדורגת כעת בעשיריה הפותחת של 10 הרשתות החברתיות המובילות. יותר מכך, מסתבר שהיא כעת משתווה לטוויטר ביכולת לחולל טראפיק, ועוקפת רשתות כמו YouTube, Google+.
לקבלת מדריך חינם עם טיפים לקידום עסקי ב Pinterest–לחץ כאן
מהי Pinterest?
מה בעצם הרעיון מאחורי Pinterest ? כל אחד יכול בעת שיטוטיו ברשת לשמור לעצמו באתר תמונות וסרטוני וידאו (מדריכים, שיעורים , מוסיקה) של מה שאהב על פי קטגוריות. ניתן אף להעלות תמונות מתוך המחשב האישי. היתרון באתר בוקמרקינג הוא שהמידע שמור במרחב האינטרנט (הענן) וניתן לגשת אליו מכל מחשב בעולם המחובר לרשת. ניתן אף לשמור מידע בכדי לשתפו עם אחרים. משמעות השם Pin (לנעוץ) + Interest (עניין).
כל משתמש פותח לוחות (כמו לוח השעם שאנו מכירים בכל מטבח במקומות העבודה) אליהן הוא נועץ (PIN) תמונות. המשתמש יכול לתת ללוח שם, תאור , לאפשר לאחרים לנעוץ על לוח זה תכנים משלהם , ולשייכו לקטגוריה (עיצוב, גינון, משקאות וכו). כל חבר אחר ברשת יכול לעשות REPIN לתמונה שראה אצל אחרים ובכך יצמידה לאחד הלוחות אצלו (אלמנט ויראלי).
כל תמונה ב Pinterest מקושרת לאתר או מסמך ברשת ממנו נמשכה בלינק שהוא do-follow. זהו לינק המאציל מדרוג האתר אליו קושר. אתר Pinterest נחשב, בזמן הקצר בו הוא ברשת, כאתר בעל דרוג גבוה ביותר וכל הקישורים ממנו הם do-follow . אלמנט זה הופכו למכרה זהב בעבור מקדמי אתרים. Pinterest נקטה במדיניות פתוחה זו ככל הנראה בכדי למשוך קהל, אך זה רק עניין של זמן עד שתשנה את מדיניותה כשם שקרה בעבר באתרי הבוקמרקינג האחרים. להרשמה לקבלת מדריך עם טיפים לקידום ב Pinterest
למי כדאי להיות ב Pinterest?
המשתמשים ברשת החדשה הם כלל-עולמיים. התנועה העיקרית היא בקרב המדינות האנגלו-סקסיות. פרופיל הגולש הממוצע הוא (על פי נתוני Alexa פבר 2012) אישה בגילאי 25-34, גולשת מהבית, אמא לילדים, הכנסה בטווח $60K – $100K.
אז למי כדאי להיות באתר זה? כל אלו המחזיקים באתר או בלוג המכיל אימג'ים / תמונות מוצר אטרקטיבים, אתרי e-commerce (קניות ברשת), עסקי אופנה, מזון, עיצוב, תכשיטים, צילום, גרפיקה ובקיצור : כל מי שיכול להתבטא בתמונה מושכת. ושימו לב- הרעיון כאן אננו רק קהל היעד אלא גם הקישורים שהאתר מספק (עד שישנו מדיניות).
Pinterest איננה מאפשרת דפים עסקיים לכן התרכזו בשיתוף, ולא במכירה, ארגנו והציגו אימג'ים מושכים לעין ואם אתם מותג גדול ובינלאומי שכבר זכה למצוא את תמונות מוצריו משותפות באתר ניתן לשקול פנייה לאנשים ששיתפו בכדי שיכניסו את הלינק הרלוונטי לתוך ה PIN.
אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:
תגובות (8)
הם היו באמת פנינה בהתחלה, והיו שם הרבה דברים מגניבים ובטוב טעם.
מן הסתם ברגע שפתחו את האתר לכולם – הם די הידרדרו והמכנה המשותף הפך להיות די נמוך.
בדף הראשי יש הרבה תסרוקות כלה ומאכלים, זה מסביר את פרופיל המשתמש הממוצע שכתבת.
נכון, שמתי לב שדף הבית כבר לא מציג את הדברים אליהם התרגלתי ונמהל באימג'ים סתמיים. אני מוצאת את עצמי כעת נדרשת להשתמש במנוע החיפוש או בקטגוריות הרלוונטיות בכדי למצוא את מה שאהבתי(ולכך בעצם יועדו) . פינטרסט עוברת תקופת "שטפון" של אנשים שנכנסים לבדוק במה מדובר ועל מה הרעש ואינם מוסיפים בפועל שום ערך ממשי בתכנים שלהם. לצערי :-)
ב ד י ו ק .
הם לא עוברים "שיטפון" הם פשוט הפכו לנחלת הכלל.
אני פשוט כבר כמעט ולא נכנסת לשם (יש לי חשבון וכו) כי זה הפך
למעיק והמוני, וכמו שאמרת :
"אני מוצאת את עצמי כעת נדרשת להשתמש במנוע החיפוש
או בקטגוריות הרלוונטיות בכדי למצוא את מה שאהבתי."
בחיפושים אחרי גן סגור קטן וחדש……
גילה יקרה, תודה על האינפורמציה המועילה מאוד. נרשמתי לפינטרס והעליתי עד כה 3 לוחות. התגובות הגיעו הרבה יותר מהר ממה שחשבתי, והיום בדיוק קראתי במוסף הארץ שפינטרס הוא הדבר הכי חם נכון לעכשיו.
הי 2 דברים בבקשה:
לגבי מה ש-לי כתבה זה קצת מוריד את המוטיבציה להיות שם אז מה לעשות להיות בכל זאת לנסות?
ושאלה: אני רוצה לנעוץ ולפרגן השאלה אם זה בתשלום?
מחכה לתשובה.בבקשה בבקשה.
הי סיגל, האם להיות שם או לא, התשובה תלויה בצרכיך. אם את חובבת אומנות שימושית או עיצוב / אופנה , יתכן ותמצאי את האתר כאוצר בלום של מידע מרוכז ומזוכך. בסופו של דבר תוכלי למצוא אנשים שאוהבים אותם דברים כמוך ולגלות דרכם דברם שלא היית מוצאת לבד ברשת.
במידה והסיבה להיותך שם היא עסקית, אז צריך לבחון באיזה עסק מדובר, לאיזה קהל את רוצה להיחשף, איזו מטרה את רוצה להשיג. האם מדובר במיתוג בלבד? האם מדובר ביצירת SEO לאתר הבית שלך, האם יש לך חנות אונליין שאת רוצה לייצר כניסות למוצרים שאת מוכרת….?
כמובן ששיקול נוסף יהיה הזמן שלך. כמה זמן יש לך להשקיע והאם פינטרסט באופן יחסי לשאר הרשתות אכן שווה את השקעת הזמן הזו כעת. יתכן שאינסטגרם תביא לך יותר תועלת…
לנעוץ ולפרגן זה בחינם.
עניתי או שיצרתי לך יותר שאלות ? :-)
תודה רבה וערב שקט
האם התמונות באתר Pinterest הן חינמאיות? אפשר להשתמש בהם לספרים בגרפיקה?