ניו מדיה שייכת לנשים
תגיות: bookmarking, Farmville, Happy Aquarium, Mafia Wars, social game, social news, אישה, ניו מדיה, נשים
צפה ועולה המודעות לאלמנט הנשי ברשת. מתחילים להצטבר מחקרים וסקרים המעידים שהנוכחות הנשית ברחבי העולם הדיגיטאלי היא רבה יותר וטובה יותר ולא ניתן להתכחש לכוחה. מתחילים להבין שהנשים הן הקהל הצרכני העיקרי, הן הקהל המניע את הגלגלים ברשת. השוק הנשי בארה"ב נאמד במינימום של 2 טרליון דולרים. שהרי: האישה אננה רוכשת רק עבור עצמה, היא הרוכשת או אפילו המחליטה הבלעדית גם עבור ילדיה ויש לה השפעה חזקה ולעיתים וטו על הרכישות המשפחתיות כולל מה הגבר ילבש ואיזה בושם יזליף על עצמו (שיעמדו הבודדים שחושבים אחרת…)
מסתבר שהאינטרנט בעידן החדש מתלבש כמו כפפה על חיי האישה השוטפים. נשים נדרשות להתמודד עם תכתיבי נורמות חברתיות, מקום עבודה, ולג'גל את סביבתן בכדי להצליח לשלב את כל מטלות היום. האינטרנט מאפשר להם גמישות והעידן הנייד מעצים אותו. להוסיף לכך, מסתבר מה שבעצם ידענו עמוק בלב, לנשים יש כישורים חברתיים גבוהים יותר ולכן קל להן להתמזג, להתפתח ולפתח בתוך המדיה הדיגיטאלית.
סקרים שנערכו בחודשים האחרונים ברשת מגלים מספר נתונים מעניינים :
"השחקן" המצוי במשחקי רשת, “social games” ,על פי סקר שערכה חברת PopCap המפתחת משחקי "משחקים חברתית לרשת" הוא אישה בת 43. הסקר בדק שחקני רשת בארה"ב ובריטניה. משחקים לדוגמא הם המשחקים בפייסבוק : Farmville, Mafia Wars, Happy Aquarium. כמו-כן, מתברר שנשים נוטות יותר לשחק במשחקים אלו עם חברים מהעולם האמיתי שלהם לעומת, חברים וירטואלים שמעולם לא פגשו: הנתונים הם 68% לעומת 56% לטובת הנשים.

נשים אל מול גברים ברשתות חברתיות על פי google ad planner
סקר שבחן נוכחות כללית של נשים למול זו של גברים ברשתות החברתיות Facebook, LinkedIn, MySpace, Twitter, Slashdot, Reddit, Digg,Delicious, StumbleUpon, FriendFeed,
Last.fm, Friendster, LiveJournal, Hi5, Imeem, Ning, Xanga,Classmates.com, Bebo.
מצא ש:
- ב- 84% מהאתרים יש נוכחות רב של נשים לעומת גברים
- הנוכחות הגברית הופכת לרב רק באתרי ה" social news" בלבד (סוג של אתרי bookmarking) שהם Digg, Reddit , Slashdot
- הנוכחות בפייסבוק וטוויטר היא קרוב ל-60% לטובת הנשים
- שליטה נשית מוחלטת יש ב- Bebo ו- MySpace והיא סביב 66%.
- הממוצע נוכחות כללי הוא 53% נשים 47% גברים
בפוסט המצהיר על שלטון נשים ברשת מסכם מגזין Mashable את אותם נתונים באופן ויזואלי ביותר.

נשים אל מול גברים ברשתות חברתיות על פי mashable
פוסט נוסף ב- Mashable סוקר מה הם הדברים ההכרחיים כאשר הולכים לשווק לקהל הנשים ברשת :
- איכות תכנים גבוהה
- דברו אל הרגש
- תקשרו על הערך שהמוצר נותן במקום לספר על רשימת תכונותיו
- ספקו תועלת
- אפשרו יכולת ביטוי לקהל
- הקשבה-תגובה, אבל על אמת
- הקלו על חיי הלקוחה אל תוסיפו תהליכים מסובכים ומיותרים
- ספקו ערך מוסף, אל תעשו מה שכולם כבר עושים
- הזהרו משדור מסר מובהק מידי של מכירה בלבד
- נשים אינן מתביישות להביע דעתן השלילית על מוצר, שיקלו צעדיכם
- שקיפות לגבי הטוב וגם לגבי הרע.
טלי סובר מנכ"ל TrendsSpotting חברת הסקרים שהיא בעצמה אישה בעולם דיגיטאלי, ערכה מצגת להרצאה שנתנה במיקרוסופט המציגה נתונים על האישה של היום ואפשרויות הניצול של ניו מדיה לקידומה. מוצגת כאן זוית נוספת לחלקה של האישה בניו מדיה.
ואתם, אז מה אתם עושים על מנת לתקשר עם קהל הנשים שלכם ? מה הנשים שלכן/ם עושות בניו מדיה ? ספרו לנו
אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:
תגובות (4)
[…] […]
גילה – שימי לב שהפרשנות לתוצאות הללו קצת עוותו וקצת מגמתיים. למשל כל התוצאות לא לוקחות בחשבון את ההתפלגות הכוללת באוכלוסיה בין נשים לגברים שהיא לטובת נשים. אם לוקחים בחשבון את זה – ברוב האתרים שהוזכרו ההפרש זניח ובגדר טעות של סטית תקן.
אבל זה תמיד נחמד לתפוס כותרות במגזינים הללו :)
לא בטוחה שירדתי לסוף דעתך באיזו נקודה נמצא העיוות . האם הלכת אחורה עם הלינקים לפרטי הסקרים עצמם? אני בספק אם חברות המפרסמות תוצאות בקנה מידה בינלאומי ישגו בקטנות. פדיחה מקצועית , לא? אם את רואה את הטעות אצלי אשמח לתיקון.
לילה טוב . גילה
אכן הלכתי אחורה לסקרים. הם מדברים על השימוש דה פקטו מסקרים של פאנלים של משתמשים. כמובן שהתוצאות של סקרים אלו דיי מדוייקות ביכולת ההכללה, אבל זו יכולת הכללה שלא מקזזת את הרציו בין גברים לנשים הכוללת. לא אלעיט אותך בסטטיסטיקה…. בכל מקרה – שימי לב שאפילו באיור האחרון שהצגת המדבר על שוויון, מטריאכליות ופטריאכליות הם ציינו רק את דיג תחת פטריאכליות. לאן נעלמו סלאשדוט ורדיט? ולבסוף, שימי לב שגם אם לא מקזזים את היחס האמיתי בין נשים לגברים – ההבדלים ברוב הרשתות החבריות זניח ונכנס תחת קטגוריה של סטיית תקן.
אני לא חושבת שיש לך מה לתקן – את פשוט דיווחת על הממצאים. רק רציתי לציין ולהאיר שלא תמיד הכותרות שנותנים לממצאים תואמים את המצב… :)