תוכן- לא רק "מה" אלא גם "איך"

נושא: פרסום ושיווק תוכן פורסם בתאריך: 15 בינואר 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות:

אלו בניכם הנכנסים אל תוך ה"מדיה החברתית" קרוב לוודאי כבר שמעו, תוכן הוא דבר מרכזי בפעילות ברשת. אך, האם ידעתם כי חשוב גם "איך" כותבים תוכן? עסק הרוצה לייצר ניראות ברשת צריך לנצל את הפלטפורמה הניתנת לו עד למקסימום. על מנת למשוך קהל לקריאה ובכדי למקדו באתר שלכם אתם צריכים לדעת איך כותבים לקהל ברשת.

אנו ממהרים, והזמן אינו מספיק. הטכנולוגיה מתפתחת מהר, קצב העבודה, גובה הדרישות והתחרות כה גבוהים. האינטרנט הופך מרכז חיינו והתשובה המיידית לכל צרכינו. יש לילד הפרעת קשב וריכוז ? מארגנים חתונה? עברתם פיטורים? שותלים גינה? זקוקים למידע עסקי עבור המו"מ מחר? לכל דבר אנו ניגשים ראשית לאינטרנט.

אך להפתעתנו, מסתבר שבאינטרנט אנו לא ממש קוראים. מחקרים מוכיחים שאכן קריאה ממחשב מעייפת ואיטית ב-25% מקריאת ספר, ובעידן בו אנו כה קצרים בזמן, ונאלצים להתמודד עם שפע כה גדול של מידע זמין ומבלבל , אנו סורקים. 75% מקהל הגולשים באינטרנט סורק את הטקסט. לכן, אם אתם עסק הרוצה להראות באינטרנט,  חשוב לכם , חשוב לכם מאד לדעת איך לכתוב תוכן לקהל שלכם!

אנו לא קוראים באינטרנט אלא סורקים F-Shaped  Pattern

אנו לא קוראים באינטרנט אלא סורקים F-Shaped Pattern

 

הוכח בניסויים שאופן הקריאה שלנו באינטרנט הוא תבנית קבועה F-Shaped . העין סורקת במהירות את הטקסט בניסיון למצות את המרב מהמוצג בדף. אנו מחפשים לדעת במהירות את התועלת שנקבל מהטקסט. אם אין הוא רלוונטי אנו ממשיכים מיד הלאה. האם תוכלו להרשות לעצמכם לאבד קהל?   תבנית F-Shaped  משמע שהקורא נותן תשומת לב גבוהה לכותרת, כותרת משנית, פסקה ראשונה, תפריט צידי (BAR) ומבצע כניסות קטנות אל תוך הטקסט בניסיון ללכוד מילים או ביטויים חשובים. תשומת ליבו מתפוגגת יותר ויותר בהמשך הטקסט ככל שהוא מתארך(ראו תמונה). לכן, כל המידע החשוב צריך להיות מוגש בתחילת העמוד על מנת לאפשר לקורא להחליט האם תוכן זה שווה את זמנו. הטקסט צריך להיות קצר וענייני על מנת למנוע את איבוד הקורא בהמשך הקריאה.

 

אז הנה טיפים צורניים לכתיבת תוכן אפקטיבית :

 

          הדגש מילות מפתח, ומילים התורמות להבנת הטקסט

          השתמש בכותרות משנה

          מקד רעיון אחד לפסקה

          לתמצת, ואחרי כך שוב לתמצת

          לשמור על רווח של  1.5

          לכתוב טקסט על רקע לבן

          לא להשתמש בצבעים מרובים

          לשמור על אחידות בגודל פונטים

          השתמשו בתמונות

 

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (6)

 

  1. מאת ענת:

    מעניינת ההתפתחות הזו. עד לא מזמן עדיין דיברו על קריאה בצורה של Z. ואולי זה עדיין נכון לקריאת חומר מודפס.
    מידע חשוב ביותר.
    תודה !
    ענת

    • הי ענת, תודה על התגובה. הנתונים כאן מבוססים על מאמרים ובדיקות עוד משנת 97 (ניתן לראות בלינקים של הפוסט). האם מה שאת מציינת מתייחס לקריאת אינטרנט או לקריאה ככלל? אשמח מאד לקבל מראי מקום אם יש לך בנושא שציינת. שבת נעימה ותודה .גילה

  2. מאת אלונה קורן:

    היי גילה,
    שימי לב שהמחקרים הם באנגלית, שם הטקסט נכתב משמאל לימין.
    לדעתי בעברית זה F הפוך כי הטקס נכתב מימין לשמאל.

    • שלום אלונה. מה שלומך ? אכן אני מודעת לנושא, ניסיתי לבדוק האם יש כאן קשר לכיוון השפה ולגבי זה אין לי תשובה ודאית. עם זאת יש לשים לב לרעיון הסריקה ותבניתו. שבוע טוב וחג פורים שמח. גילה

  3. תימצתת יפה את עקרונות התימצות וה"איך". עכשיו מחכים למאמר בנושא חשיבות ה"מה", בעיקר ברשתות חברתיות כגון 'קפה דה-מרקר'. שם ישנה חשיבות עצומה למרכיב ה"מה" שבתוכן ורבים עושים שם שגיאות איומות מבחינה זו.
    תודה על המאמר מאיר העיניים, זה נושא חשוב.

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט