מיתוג חברה במדיה חברתית

נושא: ארגונים פורסם בתאריך: 14 באוגוסט 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , , ,

נכתב על ידי "טיטאן" חברת מיתוג בשיתוף עם גילה גדעון

כחברת מיתוג ותיקה אנו שומעים כבר זמן מה מלקוחותינו בקשה להתייחס לנושא מיתוג במדיה חברתית. נכון, כולם ברשת מתיימרים לכתוב ולהרצות על מיתוג באינטרנט ובעצם רבים מהם מדברים על כלים וטכניקות. אנחנו ניקח אותך כעת צעד קטן אחורה ננסה להזכיר נשכחות ולעשות סדר בעולם המיתוג.
טרם אנו ניגשים למתג ברשת עלינו קודם לבצע תהליך אסטרטגי בסיסי עבור החברה המדוברת. תהליך אסטרטגי זה נועד על מנת לבסס באופן מסודר:

  • מהי אישיות המותג
  • הבסיס לבידולו מאחרים בענף
  • אבחון היתרון התחרותי
  • פילוח קהל היעד
  • הבנת אופי הסביבה התחרותית
  • איתור טרנדים בענף
  • מהו הקול הייחודי של החברה
  • מהם הערכים שמובילים את החברה

לאחר שיש בידינו את התשובות לשאלות הללו, ורק לאחר כך,  אנו תופרים את חליפת המיתוג. זו תבוא לידי ביטוי בסלוגן,  מסר שיווקי, שפה גרפית, שפה ורבאלית. שפה שלמה שמטרתה ליצור בידול, הזדהות ומשיכה.
כאשר סיימנו לאבחן זהות מותגית אנו עוברים להטמעה. מעצבים ויוצרים את החומרים השיווקיים או מחדשים קיימים בהתאם להגדרות החדשות שהושגו. חשוב לציין בשלב זה-

חברות רבות עדיין מתייחסות להטמעת שפה מיתוגית בכלי מדיה חברתית כ"רשות",  כתוספת חביבה,  ובמקרה הגרוע יותר כלל לא מודעים לכך.  מדיה חברתית היא בעצם צינור שיווק נוסף על הקיימים לרשות מנהל השיווק. כאשר חברה פועלת בערוצי מדיה חברתית שונים אל לה לשכוח שגם ב"צינור" זה  עליה לשמור על אחדות מיתוג, בדיוק כפי שהיא עושה בפרסום לעיתון, מגזינים, אתר אינטרנט וכדומה. שפה, טון הדברים, מסרים שיווקיים, נראות גראפית, כל אלו רלוונטיים לשימוש בטוויטר, פייסבוק, you tube, בלוג החברה. כל אלו ניתנים לעיצוב בהתאם לערכי ושפת המותג.

עליכם לגרום ללקוחות שלכם, שותפים, לקוחות פוטנציאלים, עובדי חברה להרגיש שהם בסביבה מוכרת. אחדות מיתוג בין כל הערוצים הללו תאפשר זאת. ססמא מלווה, לוגו, צבעוניות, סימנים גרפיים, אימג'ים או איורים, כאשר  כל אלו משוכפלים נוצר אפקט חזק.

דוגמאות מלקוחות מיתוג של "טיטאן"

(הדפים עצמם הוקמו על ידי גוף נפרד)

ECI Telecom

אתר ECI

ECI טוויטר


חברת ראדוויז'ן

שימו לב- עמוד הפייסבוק של חברת ראדוויז'ן כולל כעת רק לוגו שלה בזמן שניתן היה להקים טאב נחיתה הכולל אימג' דומה לדף הבית או לטוויטר שלה.

טוויטר radvision

פייסבוק radvision

חברת ICQ

חברת ICQ הלכה עם המיתוג לאורך כל הדרך ורואים אחידות שפה בשלוש האתרים

ICQ WEBSITE

ICQ טוויטר

ICQ פייסבוק

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • חברות B2B בזירת המדיה החברתית B2B הוא בימים אלו מהנושאים המובילים בעולם המדיה החברתית. לאחר שהופנם שמדיה חברתית חשובה, וחברות ה- B2C נמצאות בעיצומה של חגיגת הפייסבוק מרימות חברות ה- B2B את ראשן ושואלות "האם בכלל מתאים […]
  • מבוא למדיה חברתית בימים אלו לא ניתן לעבור יום מבלי לשמוע או לקרוא כתבה חדשה הדנה במדיה חברתית זו או אחרת. המושג "מדיה חברתית" כבר עבר משלב הבאזז והתקדם לשלב המעשי. מסתבר שאכן, זה טוב לעסקים. עדיין, רבים […]
  • ועידת נתח שוק 2009- לא הפסדתם "ועידת נתח שוק" לא חידשה רבות ולא הוציאה כל מסר או אמירה ממשיים....לא ברור לי איך תחרות הסטארט אפים TWS2009 נקשרה לארוע זה ואיזה מכנה משותף מצאו […]
  • מי קובע את כללי המשחק במדיה חברתית? אנני מוכנה לקבל ב"שטח המחיה האישי" שלי :רשתות חברתיות ובלוגים, מסרים המייחסים למוצר / חברה אמינות, פופולאריות, התמחות, מקצועיות ואז לגלות שזה חלק מקמפיין משולם …זה "מעצבן" אותי. אני מצפה […]
  • הקשר בין מעורבות חברה ב"מדיה חברתית" לבין הכנסותיה-מחקר חדש מחקר חדש הבודק את הקורלציה של נוכחות מותג במדיה חברתית לבין הצלחתו הכלכלית

תגובות (2)

 

  1. איזק סיוה הגיב:

    הפוסט מתחיל באמירה שכולם…….ובעצם אלו טכניקות.התחלה מבטיחה ובהמשך הפוסט מהחדשת? חזרת כמו כולם על התהליכים של המיתוג ללא שום תוכן שיווקי מזהיר אסטרטגי או מחדש משהו. כמו אותם כולם שכתבת עליהם, זה ערוך בתמצית זה מקצועי אבל אני חושב שכול שכתבת יותר מתאים ל B2B אין פה התייחסות למשל למרקום, קריאטיב ,ארט אין פה התייחסות לכך שהדברים צריכים להתאים לנקודת המכירה..בדרך כלל מדיה חברתית מתייחסת או יעילה יותר ב B2C
    וכאן זה נשמע כמו מתכון להכנת אתר פשוט ואז העלת חומרים נכונים שמפנים לאתר לא שהדברים שכתבת הם סתמיים או מיותרים פשוט ההתחלה מבטיחה הרבה ויש הרבה מאמרים בדיוק כמו שלך.
    אולי זו התרבות הישראלית.כולם….. זה הכי….. מסתבר ש….. הכול מוחלט טוטאלי וכולם יודעים הכול וכול האחרים לא.מקווה שנתתי לך חומר למחשבה שבוע נפלא איזק

השאר תגובה ל משתמש אנונימי (לא מזוהה)

קטגוריות