מיתוג חברה במדיה חברתית
תגיות: ICQ, RADVISION, טוויטר, טיטאן, מותג, מיתוג, פייסבוק, ראדוויז'ן
נכתב על ידי "טיטאן" חברת מיתוג בשיתוף עם גילה גדעון
כחברת מיתוג ותיקה אנו שומעים כבר זמן מה מלקוחותינו בקשה להתייחס לנושא מיתוג במדיה חברתית. נכון, כולם ברשת מתיימרים לכתוב ולהרצות על מיתוג באינטרנט ובעצם רבים מהם מדברים על כלים וטכניקות. אנחנו ניקח אותך כעת צעד קטן אחורה ננסה להזכיר נשכחות ולעשות סדר בעולם המיתוג.
טרם אנו ניגשים למתג ברשת עלינו קודם לבצע תהליך אסטרטגי בסיסי עבור החברה המדוברת. תהליך אסטרטגי זה נועד על מנת לבסס באופן מסודר:
- מהי אישיות המותג
- הבסיס לבידולו מאחרים בענף
- אבחון היתרון התחרותי
- פילוח קהל היעד
- הבנת אופי הסביבה התחרותית
- איתור טרנדים בענף
- מהו הקול הייחודי של החברה
- מהם הערכים שמובילים את החברה
לאחר שיש בידינו את התשובות לשאלות הללו, ורק לאחר כך, אנו תופרים את חליפת המיתוג. זו תבוא לידי ביטוי בסלוגן, מסר שיווקי, שפה גרפית, שפה ורבאלית. שפה שלמה שמטרתה ליצור בידול, הזדהות ומשיכה.
כאשר סיימנו לאבחן זהות מותגית אנו עוברים להטמעה. מעצבים ויוצרים את החומרים השיווקיים או מחדשים קיימים בהתאם להגדרות החדשות שהושגו. חשוב לציין בשלב זה-
חברות רבות עדיין מתייחסות להטמעת שפה מיתוגית בכלי מדיה חברתית כ"רשות", כתוספת חביבה, ובמקרה הגרוע יותר כלל לא מודעים לכך. מדיה חברתית היא בעצם צינור שיווק נוסף על הקיימים לרשות מנהל השיווק. כאשר חברה פועלת בערוצי מדיה חברתית שונים אל לה לשכוח שגם ב"צינור" זה עליה לשמור על אחדות מיתוג, בדיוק כפי שהיא עושה בפרסום לעיתון, מגזינים, אתר אינטרנט וכדומה. שפה, טון הדברים, מסרים שיווקיים, נראות גראפית, כל אלו רלוונטיים לשימוש בטוויטר, פייסבוק, you tube, בלוג החברה. כל אלו ניתנים לעיצוב בהתאם לערכי ושפת המותג.
עליכם לגרום ללקוחות שלכם, שותפים, לקוחות פוטנציאלים, עובדי חברה להרגיש שהם בסביבה מוכרת. אחדות מיתוג בין כל הערוצים הללו תאפשר זאת. ססמא מלווה, לוגו, צבעוניות, סימנים גרפיים, אימג'ים או איורים, כאשר כל אלו משוכפלים נוצר אפקט חזק.
דוגמאות מלקוחות מיתוג של "טיטאן"
(הדפים עצמם הוקמו על ידי גוף נפרד)
ECI Telecom
חברת ראדוויז'ן
שימו לב- עמוד הפייסבוק של חברת ראדוויז'ן כולל כעת רק לוגו שלה בזמן שניתן היה להקים טאב נחיתה הכולל אימג' דומה לדף הבית או לטוויטר שלה.
חברת ICQ
חברת ICQ הלכה עם המיתוג לאורך כל הדרך ורואים אחידות שפה בשלוש האתרים
אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:
תגובות (2)
הפוסט מתחיל באמירה שכולם…….ובעצם אלו טכניקות.התחלה מבטיחה ובהמשך הפוסט מהחדשת? חזרת כמו כולם על התהליכים של המיתוג ללא שום תוכן שיווקי מזהיר אסטרטגי או מחדש משהו. כמו אותם כולם שכתבת עליהם, זה ערוך בתמצית זה מקצועי אבל אני חושב שכול שכתבת יותר מתאים ל B2B אין פה התייחסות למשל למרקום, קריאטיב ,ארט אין פה התייחסות לכך שהדברים צריכים להתאים לנקודת המכירה..בדרך כלל מדיה חברתית מתייחסת או יעילה יותר ב B2C
וכאן זה נשמע כמו מתכון להכנת אתר פשוט ואז העלת חומרים נכונים שמפנים לאתר לא שהדברים שכתבת הם סתמיים או מיותרים פשוט ההתחלה מבטיחה הרבה ויש הרבה מאמרים בדיוק כמו שלך.
אולי זו התרבות הישראלית.כולם….. זה הכי….. מסתבר ש….. הכול מוחלט טוטאלי וכולם יודעים הכול וכול האחרים לא.מקווה שנתתי לך חומר למחשבה שבוע נפלא איזק
[…] המיתוג […]