מדיניות אבטחת מידע- חובה לארגונים במדיה חברתית
תגיות: IT, Symantec Loss Prevention, מחקר, מנמ"ר, סימנטק, סקר, שמוליק אנג'ל
קביעת מדיניות מדיה חברתית ארגונית הינה משמעותית בין אם מדובר בפעילות של עובדים למטרות אישיות או בין אם עיסקיות. למנהל מחשוב (IT / CIO מנמ"ר) יש חלק חשוב בעיצוב המדיניות.
חברת "סימנטק" ערכה השבוע כנס וניצלה את גל המדיה חברתית השוטף את ישראל והכריזה על עדכון מוצר אבטחת המידע 10.5 Symantec Loss Prevention. שמוליק אנג'ל מנכ"ל "סימנטק" עדכן שהתוכנה מאפשרת " שימוש במדיה חברתית תוך הגנה נגד אובדן נתונים. התוכנה מגנה על מידע בעננים פרטיים, ועוזרת לארגונים לקחת בעלות על נתונים לא מובנים (unstructured), כמו מסמכים, גיליונות אלקטרוניים ואימיילים". שמוליק אנג'ל הוסיף וציין לגבי התקופה בה אנו נמצאים כעת ש "מידע הנו הנכס העסקי הקריטי ביותר, וגבולות מסורתיים כבר לא קיימים בארגונים…סביבות ה- IT המתפתחות בהתמדה, מגבירות את הצורך בהגנות נתונים חדשות. כדי להגן על מידע"
מחקר שערכה חברת "סימנטק" על מצב אבטחת הארגון השנה, מצביע כי 84% מהמנמ"רים ומנהלי אבטחה ראשיים רואים באתרי רשתות חברתיות איום רציני לאבטחתם. דרך התמודדות שארגונים מסוימים בוחרים בה היא פשוט הימנעות מוחלטת, דהיינו חסימת גישה של מחשבי העובדים לגלישה חופשית באינטרנט. על מנת לאפשר בכל זאת את השימוש במדיה חברתית, תוך התמודדות עם האיום, פיתחה "סימנטק" תאימות של המוצר Symantec Loss Prevention לאתרי Web 2.0 – דוגמת Twitter, Youtube, MySpace, Facebook, Linkedin ו- Meebo – זאת בכדי לעצור זרימת מידע רגיש.
בזירה הגלובאלית, על מנת לסייע למנהלי מחשוב לפתח ולקדם מדיניות אירגונית בנושא פעילות במדיה חברתית חברת המחקר / Forrester פורסטר פרסמה מדריך מיוחד המספק קווים מנחים לבניית מדיניות.זאת תוך הבנת הערך והחשיבות במעורבות הארגון בנושא בכדי שישאר תחרותי בשווקים של ימינו. במסגרת הדוח מציינת פורסטר סקר שערכה בקרב משתמשי מדיה חברתית בארגונים. הסקר מעלה כי 43% מהמשיבים מציינים שאין בארגונם מדיניות מדיה חברתית, 11% אינם בטוחים אם קיימת מדיניות מדיה חברתית בארגונם. 26% דיווחו שארגונם לא הטיל כל הגבלות על שימוש במדיה חברתית ממקום העבודה.
סקר שערכה חברת רוברט האלף בקרב 1400 מנהלי מחשוב (IT / CIO / מנמ"ר) בחברות אמריקאיות עם מעל 100 עובדים מדווח שאמנם 55% לא עשו כל שינוי במדיניות הארגון אך 38% ממנהלי הטכנולוגיה הקשיחו כתוצאה מעלייתם של טוויטר ופייסבוק את מדיניות הארגון בשימוש העובדים לצרכים אישיים ועסקיים. 17% דיווחו על הגמשת מדיניות הארגון בכדי להתאימו לפעילות במדיה חברתית כנדרש מרוח התקופה.
- מדיניות מנהלי טכנולוגיה CIO על פי סקר של רוברט האלף
שם החברה(מותג) ומידע ארגוני נמצאים בסיכון בשל החשיפה במדיה חברתית. מדיניות ארגון צריכה להיקבע, וכדאי שייקחו בה חלק מספר אגפים בארגון : מחלקת משאבי אנוש,מחלקת שיווק, מחלקה משפטית ומנהל המחשוב.
אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:
תגובות (2)
מענין לשמוע שפחות מחצי מהמשתתפים במחקר הקשיחו את המדיניות לשימוש ברשתות חברתיות למטרות פרטיות
[…] […]