מדיניות אבטחת מידע- חובה לארגונים במדיה חברתית

נושא: ארגונים פורסם בתאריך: 13 במאי 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , ,

קביעת מדיניות מדיה חברתית ארגונית הינה משמעותית בין אם מדובר בפעילות של עובדים למטרות אישיות או בין אם עיסקיות. למנהל מחשוב (IT / CIO מנמ"ר) יש חלק חשוב בעיצוב המדיניות.

חברת "סימנטק" ערכה השבוע כנס וניצלה את גל המדיה חברתית השוטף את  ישראל והכריזה על עדכון מוצר אבטחת המידע  10.5 Symantec Loss Prevention. שמוליק אנג'ל מנכ"ל "סימנטק" עדכן שהתוכנה מאפשרת " שימוש במדיה חברתית תוך הגנה נגד אובדן נתונים. התוכנה מגנה על מידע בעננים פרטיים, ועוזרת לארגונים לקחת בעלות על נתונים לא מובנים (unstructured), כמו מסמכים, גיליונות אלקטרוניים ואימיילים".  שמוליק אנג'ל הוסיף וציין לגבי התקופה בה אנו נמצאים כעת  ש "מידע הנו הנכס העסקי הקריטי ביותר, וגבולות מסורתיים כבר לא קיימים בארגונים…סביבות ה- IT המתפתחות בהתמדה, מגבירות את הצורך בהגנות נתונים חדשות. כדי להגן על מידע"

מחקר שערכה חברת "סימנטק" על מצב אבטחת הארגון השנה, מצביע כי 84% מהמנמ"רים ומנהלי אבטחה ראשיים רואים באתרי רשתות חברתיות איום רציני לאבטחתם. דרך התמודדות שארגונים מסוימים בוחרים בה היא פשוט הימנעות מוחלטת, דהיינו חסימת גישה של מחשבי העובדים לגלישה חופשית באינטרנט. על מנת  לאפשר בכל זאת את השימוש במדיה חברתית, תוך התמודדות עם האיום, פיתחה "סימנטק" תאימות של המוצר  Symantec Loss Prevention לאתרי Web 2.0 – דוגמת  Twitter, Youtube, MySpace, Facebook, Linkedin ו- Meebo – זאת בכדי לעצור זרימת מידע רגיש.

בזירה הגלובאלית, על מנת לסייע למנהלי מחשוב לפתח ולקדם מדיניות אירגונית בנושא פעילות במדיה חברתית  חברת  המחקר  /  Forrester פורסטר  פרסמה מדריך מיוחד המספק קווים מנחים לבניית מדיניות.זאת תוך הבנת הערך והחשיבות במעורבות הארגון בנושא בכדי שישאר תחרותי בשווקים של ימינו. במסגרת הדוח מציינת פורסטר סקר שערכה בקרב משתמשי מדיה חברתית בארגונים. הסקר מעלה כי 43% מהמשיבים מציינים שאין בארגונם מדיניות מדיה חברתית, 11% אינם בטוחים אם קיימת מדיניות מדיה חברתית בארגונם. 26% דיווחו שארגונם לא הטיל כל הגבלות על שימוש במדיה חברתית ממקום העבודה.

סקר שערכה חברת רוברט האלף בקרב  1400 מנהלי מחשוב (IT / CIO / מנמ"ר) בחברות אמריקאיות  עם מעל 100 עובדים מדווח שאמנם 55% לא עשו כל שינוי במדיניות הארגון אך  38% ממנהלי הטכנולוגיה הקשיחו כתוצאה מעלייתם של טוויטר ופייסבוק את מדיניות הארגון  בשימוש העובדים לצרכים אישיים ועסקיים. 17% דיווחו על הגמשת מדיניות הארגון בכדי להתאימו לפעילות במדיה חברתית כנדרש מרוח התקופה.

מדיניות מנהלי  טכנולוגיה CIO על פי סקר של רוברט האלף
מדיניות מנהלי טכנולוגיה CIO על פי סקר של רוברט האלף

שם החברה(מותג)  ומידע ארגוני נמצאים בסיכון בשל החשיפה במדיה חברתית.  מדיניות ארגון צריכה להיקבע, וכדאי שייקחו בה חלק מספר אגפים בארגון : מחלקת משאבי אנוש,מחלקת שיווק, מחלקה משפטית ומנהל המחשוב.

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • פרסום אפקטיבי בפייסבוק מחקר המתבסס על 800,000 משתמשים שנענו ל-125 מודעות של 70 מותגים פייסבוק ונילסן ניסו לבחון פתרונות אפקטיביים ורצוי בזמן אמיתי להתנהגות הצרכנים ותפשתם לגבי מותגים. נבחנו פרמטרים של מה זכור […]
  • לאן ילך תקציב מדיה חברתית ב 2012 ב- 2012 תקציבים אותם מקדישים ארגונים לנושא מדיה חברתית יגדלו, כך מדווח מחקר שנערך על ידי חברת המחקר Booz&co. וחברת המדיה Buddy Media . מנהלים בכירים מקרב חברות Fortune 100 ענו כי ישקיעו […]
  • עסק קטן במדיה חברתית השנים 2009-2010 בישראל הראו קפיצת מדרגה משמעותית באימוץ מדיה חברתית לצרכים עסקיים. המובילים היו בעיקר עסקים גדולים ועסקים קטנים. בעוד עסקים גדולים (בנקים, חברות מזון, אפנה), בעלי תקציבי […]
  • Enterprise 2.0 למתחילים הדרך בה אנו עובדים, מנהלים, אופן השיח שלנו עם הלקוח, הדרך בה אנו מנהלים את המידע והידע הארגוני. כל מה שהכרתם עד כה משתנה. Enterprise 2.0 הוא עולם של תקשורת פתוחה בין עובדים, עובדים לספקים, […]
  • GOV 2.0 ממשל במדיה חברתית- איפה ממוקמת ישראל בזירה הבנלאומית? הפוסט מבוסס על סיכום שכתב ירון גמבורג, סגן מנהל מחלקת הדרכה של משרד החוץ, לכנס הבנלאומי שנערך בוידאו קונפרנס בתחילת חודש מרץ . בסוף הפוסט מובאת המצגת של ירון גמבורג כפי שהוצגה בכנס. ב 11 […]

תגובות (2)

 

  1. מענין לשמוע שפחות מחצי מהמשתתפים במחקר הקשיחו את המדיניות לשימוש ברשתות חברתיות למטרות פרטיות

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט

קטגוריות