תיירות – טיולים במדיה חברתית

נושא: ארגונים פורסם בתאריך: 6 ביולי 2010 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , , , , ,

עכשיו כשהקיץ כאן במלוא עוזו, הילדים החלו את הקייטנות, מסיבות חוף בארץ ובעולם קורצות לקהל הצעיר ומי שלא טס משתדל למצוא מזגן קרוב, בואו נציץ לרגע על ענף התיירות הישראלי ואיך הוא עושה מדיה חברתית.

המובילה הבולטת בתחום היא חברת איסתא. בסוף יוני עדכנה איסתא על אפליקציית אייפון חדשה. אפליקציה תיירותית לכל דבר שלוקחת עוד צעד קדימה את היכולות של האייפון כדי למנף לא רק תדמית אלא גם מכירות. האפליקציה מציעה מנוע חיפוש נוח (לפי חתכים של מחיר ותאריכים), לוח טיסות, סוכן אישי חכם, טיפים, מחירים, מבצעים של הרגע האחרון, השוואות ועוד. בעזרת האפליקציה אף תוכלו לנווט ב-GPS לכל אטרקציה בחו"ל כך שלא תלכו לאיבוד. תמצאו בה מדריך ערים מלא הכולל אטרקציות, מסעדות, קניות, חיי לילה, טיפים ומידע חירום ללקוחות איסתא בארץ ובחו"ל(להורדה בחינם). איסתא היא גם החברה הראשונה, אתם מוזמנים לתקן אותי, שמתנסה בתכניות שותפים בתחום זה בישראל. אכן חדשנות לתחום לשמה (בישראל כמובן). המשווקים יכולים לחבור אליה ישירות דרך אתר הבית או דרך חברות תוכניות שותפים כגון Wesell ו- Clickon. חברות תיירות נוספות העובדות בשיווק מוצריהם דרך תכניות שותפים הן : אלעל, גוליבר, הדקה ה-90.

אפליקציית אייפון חדשה איסתא תיירות במדיה חברתית

נתור אשר עשתה מתיחת פנים לאתר שלה בחודש מאי  קפצה בדרך על עגלת הפייסבוק והשיקה עמוד. הערה לנתור: חבל שלא הכנסתם מילת מפתח בשם העמוד. האנשים המחפשים תחת מילות מפתח שונות (טיולים,חבילות נופש וכו) לא יגיעו אליכם, אלא רק אלו שמחפשים את המילה "נתור". כדאי לנצל את מומנטום שם העמוד בכדי לשבץ מילות מפתח חזקות. יאמר בכל זאת לזכותם: נתור מיקמה את הקישור לקבוצת הפייסבוק ממש באמצע עמוד הבית כך, שאין סיכוי שהמבקר הגולש בפייסבוק יפספס זאת.

נתור תיירות במדיה חברתית

רימון טיולים לדוגמא , תצוץ מיד עבור כל אלו המחפשים תחת המילה טיולים בפייסבוק (מילת מפתח , זוכרים?) אך באתר שלה בעמוד הבית לא תמצאו, נכון למועד כתיבת הפוסט, כל עדות לכך שיש לה עמוד בפייסבוק.  רימון גם עדיין לא החליטה מה היא בעצם בפייסבוק: "פרופיל אישי" או עמוד חברה ובכך היא מפצלת משאבים יקרים(חברים , ניהול קבוצה) על הצורך לנהל שני דפי נוכחות.

מגזין הרשת Go Travel ניצל היטב את עניין מילות מפתח אך באתר הבית שלו אין כל אזכור לכך שיש לו קבוצה בפייסבוק כלומר הפוטנציאל לא מומש עד תום. שימו לב באותה הזדמנות לדרך הפעולה של מנוע החיפוש בפייסבוק ( ראו תמונה). אם תכתבו את המילה תיירות לא תגיעו לעמוד של " GoTravel –  טיולים ותיירות בעולם" אך אם תכתבו את המילה "ותיירות" (מי בכלל יחפש דבר כזה?) תגיעו מיד. הרי לכם חשיבותה של "מילת מפתח"

מילות מפתח תיירות במדיה חברתית

דיזנהאוז חיפה יישמה היטב את רעיון מילות מפתח והעמוד שלה נקרא " דיזנהאוז חיפה | טיסות | חבילות נופש | טיולים מאורגנים" אפילו אם תכתבו סתם כך את צרוף המילים "טיולים" ו- "חיפה" תגיעו אל העמוד שלהם. נסו בעצמכם ותיווכחו.

ישראייר אשר אף היא העלתה לאחרונה אתר חדש לרשת ואף מחזיקה בעמוד מושקע בפייסבוק לא סגרה את ה"לופ" כיאות, עדיין (יתכן ולא הסתיימו עבודות השיפוץ?). לא קיימות מילות מפתח בשם העמוד , נכון, ישראייר היא מילה חזקה בפני עצמה אך , לא כולם יחפשו אתכם דווקא תחת השם ישראייר ועוד באנגלית כמו-כן , החברה העלתה אתר חדש לאויר אך אין כל אזכור בעמוד הבית לנוכחות בפייסבוק, פוטנציאל לא ממומש? אמרנו כבר.

חברת "למטייל" אמנם אננה חברת תיירות אלא מוכרת מוצרים לתחום התיירות אך, שווה לציין אותה כחלוצת המדיה החברתית בארץ. היא פרצה עם אפליקציית "חיידק הטיולים" בפייסבוק, מחזיקה חשבון טוויטר פעיל ובדף הבית שלה תמצאו מיד היכן אפשר לתקשר עימה ברשתות החברתיות. חברת "למטייל" לא משאירה כל ספק שהיא רוצה להיות "חברה" שלכם. באותה נשימה , אציין שבאזזר פירסמו פוסט חביב פרי עתו של איציק מזרחי , מנהל תוכן אתר "למטייל" שיכול להוסיף לכם חומר נוסף למחשבה בנושא תיירות וטוויטר.

אפליקציה בפייסבוק תיירות במידה חברתית "למטייל"

אתר "למטייל" נוכחות במידה חברתית

אז מה היה לנו כאן ? מדיה חברתית עושים עם שכל או לא עושים בכלל ? יתכן, מה דעתכם ? ראינו כיצד נעשו חלקי פעולות והפוטנציאל הגלום בכלים לא ממומש עד סופו. מצב שכזה לרב יקרה כאשר אין בארגון מנהל אחד שמבין בנושא ומרכז את פעילות הספקים. כך יש לנו ספק שבנה עמוד בפייסבוק כי המנכ"ל אמר "אני רוצה להיות בפייסבוק", ויש ספק אחר ששדרג את אתר האינטרנט אך לא יודע כלל שיש לחברה עמוד בפייסבוק ולכן לא התייחס לכך. הוא לא יודע כי, אי אף אחד שמנהל את הנושא ומרכזו בחברה.

התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל זיהתה זה מכבר את המגמה ומסייעת בידי חברי ההתאחדות להיכנס באופן חלק ויעיל לעולם הניו מדיה. בתחילת אוגוסט 2010 יתקיים קורס בן חמישה מפגשים, לחברי ההתאחדות בלבד, בנושא מדיה חברתית אשר יקיף את כל הנושאים.


אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • "גלילא" חולקת מנסיונה בשיווק באינטרנט אסתי יצרה עימי קשר לפני קיץ 2010 ובאמתחתה תהיות רבות בנושא שיווק באינטרנט. תחום השווק ברשתות חברתיות בעיקר נשא סימן שאלה גדול. אסתי, אשת תוכנה מהגליל, אשר הקימה את "גלילא" במאי 2010, חיפשה […]
  • מחפש עבודה? לך ללינקדאין כולם אומרים לכם זאת, וכעת גם מסתבר שמנהלות גיוס בישראל לומדות כבר מעל לשנה כיצד לאתר מועמדים פאסיביים בלינקדאין. חברות השמה מצידן גם הן עורכות מצוד אחר מועמדים באותה זירה. ואתם ? מה אתם […]
  • אביזרים לאייפון ? iTechStore ספור של חברה במדיה החברתית חברת iTechStore מספרת על דרכה במדיה חברתית. חברה לאביזרי iPhone שספור הצלחתה מפתיע אפילו את מקימיה. במהלך נסיונותיה עם "מדיה חברתית" פנו אלי מקימי החברה להתיעצות מידי פעם וכעת מוצג סיפורם […]
  • גילה היקרה, התיעצות לפני מספר חודשים עניתי לדיון שהועלה באחת מקהילות "קפה דה-מרקר" בנושא טוויטר. פוסט זה ופוסט ההמשך הם סיפור מהלכיה הראשונים ב"מדיה חברתית" של חברה המוכרת  אבזור למכשירי iPhone . ספור אשר […]
  • פייסבוק ככלי עיסקי אנני חובבת של פייסבוק ואנני רואה בו כלי עסקי חזק. תוצאות הטראפיק שראיתי מרשת זו אינם משמעותיים אך, כדאי בכל זאת להכיר מספר ישומים אשר רלונטים לצרכים עסקיים כך שתוכלו להשתמש בהם בעת […]

תגובות (7)

 

  1. מירי הגיב:

    עם כל הכבוד לאיסתא האפליקצת IPHONE שלהם לא שווה כלום- רק הרבה כאב ראש

  2. רועי הגיב:

    למה היא לא שווה כלום? אני כבר לא נכנס לאתר שלהם … עושה חיפושים דרך האפליקציה וזה עובד ממש מהר … מה שהכי נחמד ששלחתי בקשה דרך האייפון והייתי בטוח שיחזרו אלי עוד איזה שבוע … אני חושב שתוך 15 דקות קיבלתי טלפון מסוכנת נסיעות עם פרטי הנסיעה

  3. תמר הגיב:

    אני לא מבינה מה מכירתי באפליקציה של איסתא…אשמח אם תאירי את עיניי.

    • תמר, אני חושבת שהדוגמא הכי טובה היא בתגובה לפניך. האפליקציה תופסת את האנשים ברגע הצורך ולכן גם קהל הפונים/משתמשים מאד ממוקד ומוביל למכירה.

  4. מדהים איך משקיעים בעמוד מבחינה ויזואלית אבל לא חושבים על הדברים הבסיסים !
    דוגמאות נהדרות גילה, תודה ושבת שלום !

  5. אכן, אני חושבת שזה נובע מהעדר פונקציה בעלת ראייה אסטרטגית. זה בור שקל מאד ליפול לתוכו. חברה לוקחת ספקים בתחומים שונים, כל אחד יכול להיות מעולה בתחומו אך אף אחד לא רואה את התמונה הכוללת. לראותצ את התמונה הכוללת משמע גם לייצר קשר בין כל חלקי הפאזל בכדי שהתמונה שמתקבלת תהיה נכונה ואיכותית.

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט

קטגוריות