משרד החוץ מרים את דגל המדיה החברתית

נושא: ארגונים פורסם בתאריך: 24 בספטמבר 2009 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , ,

פגשתי השבוע את ירון גמבורג נושא דגל המדיה החברתית במשרד החוץ. ירון , סגן מנהל מחלקת הדרכה במשרד החוץ, שהה עד לפני שנה בארה"ב במסגרת שליחותו במשרד החוץ ושם ספג את ההכרה בחשיבותה של מדיה זו. כיום ירון פועל נמרצות לקדומה במשרד החוץ.

משרד החוץ הישראלי

משרד החוץ הישראלי

 בשיחתנו הארוכה  ספר לי ירון כיצד לפני שלוש שנים, כאשר מושגים כמו פייסבוק ומייספייס היו עדיין זרים לקהל הישראלי, הקונסוליות שלנו בארה"ב כבר פתחו עמודים ברשתות אלה והתחילו להתנסות במדיה זו. משרד החוץ כגוף שרוב שלוחותיו נמצאות בחו"ל זיהה מהר ביחס למשרדי ממשלה אחרים, את הכלים החדשים למימוש מטרותיו. 

ירון אוהב להביא כדוגמא את פעילותה של הקונסוליה הישראלית בניו יורק בזמן "עופרת יצוקה". הקונסוליה ניהלה מסיבת עיתונאים – יותר נכון מסיבת "עוקבים" – בטוויטר בזמן "עופרת יצוקה", מתוך כוונה להפוך לגורם מוביל המעצב דעת קהל. ירון מוסיף שמשרד החוץ הפך למוביל בתחום זה לא רק ביחס למשרדי ממשלה אחרים בארץ, אלא גם ביחס למשרדי חוץ אחרים בעולם.

בשיחתנו קושר ירון את המושג "ממשל זמין" לשימוש במדיה חברתית. קונסוליות ישראליות בחו"ל כבר מתקשרות באמצעות הרשתות עם הקהל המקומי, לא רחוק היום בו הממשל הישראלי יתקשר באופן שוטף וטבעי עם האוכלוסייה הישראלית כאן במדיה חברתית.

ניתן לעקוב אחרי ירון גמבורג בטוויטר  
http://twitter.com/yarongamburg

להצטרף לרשת החברתית שהקים israel public sector 2.0 בנושא מדיה חברתית בשרות המדינה
http://ovdeimedina.ning.com/

או בבלוג שלו ב"קפה דה-מרקר"
http://yarongamburg.cafe.themarker.com

 

 

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט