חשיפה-קידום "פיקארו השמה" במדיה חברתית.כל הנתונים,עובדות ומסקנות.

נושא: ארגונים גיוס מיתוג אישי פורסם בתאריך: 12 במאי 2009 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , , , , ,

בתחילת השנה חברתי לחברת "פיקארו השמה" על מנת לבחון כיצד יכולה ואם צריכה בכלל החברה להשתלב בנושא "מדיה חברתית". d7a4d799d7a7d790d7a8d795

"פיקארו" היא חברת השמה בתחום ההיטק בבעלות "אזטק טכנולוגיות". אורנה דרימן, סמנכ"ל חדשה שנכנסה לחברה באמצע 2008 , ניחנה בחדשנות , זריזות, וחדות מחשבה קלטה בשיחותינו מיד ש"פיקארו" חייבת להשתלב בזרם המוביל ברשת על מנת ליצור דו שיח מיידי וקרוב ללקוחותיה ומועמדיה.

 

במאמר להלן תוכלו למצוא את כל העובדות והנתונים האמיתיים שנוצרו בשטח במהלך פעילותינו. כל הנתונים שאובים מתוך הגוגל אנליטיקס ובחלקם הם צילומי מסך.

 עד תחילת פעילותינו חברת פיקארו נעזרה בחברת קדום אתרים וחברת PR שנתנו שרות שוטף. החברה הפגינה נוכחות ספוראדית ב"קהילות תפוז" ואתרים שונים ברשת כג'ובמאסטר(בתשלום) ואחרים.

גרף הכניסות לאתר לאורך 2008 היה גרף בעל מגמה קבועה ונוכל לראות כאן

השוואת רבעונים Q1-2009 למול Q4-2008

2

ורבעון Q1-2009 למול-Q1-2008

3

תחילת הפעילות :

 

לינקדאין – אמצע פברואר 09

אורנה סמנכ"ל פיקארו אמנם החזיקה פרופיל פעיל בלינקדאין, אך כמו רבים לא עשתה עימו דבר מעבר להזנת הפרופיל וקשירת קשר עם מספר אנשים.

באמצע פברואר ביצעתי אופטימיזציה לפרופיל של אורנה בלינקדאין (הוא עדיין לא מושלם בהחלטה מודעת) והחלנו בהפגנת נוכחות מכוונת ברחבי הלינקדאין.

מיקוד :

  1. קבוצות דיון– נבחנו כל קבוצות הדיון בארץ וצרפתי את אורנה לקבוצות דיון רלוונטיות נוספות על אלו שכבר נכחה בהם בכדי להגדיל את חשיפת הפרופיל.
  2. שורת סטטוס– התחלנו בעדכוני סטטוס קבועים. עדכוני הסטטוס מועברים לכל המקושרים לפרופיל של אורנה בקרבה ראשונה.

 קפה דה-מרקר – אמצע פברואר 09

בניתי לאורנה בלוג ב"קפה דה מרקר" שישקף את צרכיה העסקיים, צרפתי אותה לקהילות הרלוונטיות והתחלנו לקחת חלק בדיונים בצורה מושכלת ומכוונת.

 

טוויטר תחילת אפריל 09

בניתי ל"פיקארו" פרופיל אשר מנוהל על ידי עד עכשיו.  טוויטר גרף את הנתונים הבאים

תאריכים : 4-30/04/09   (כחודש) 12 ביקורים , זמן שהייה ממוצע 02:49 דק'

דה-מרקר קפה : 21/2/09 – 31/4/09 (כחודשיים וחצי)  15 ביקורים , זמן שהייה ממוצע 01:19 דק'

 

 

במקביל חברת פיקארו ביצעה דיוור למועמדיה באמצע-סוף פברואר. וחברת ה-PR המשיכה בפעילות. קדום האתר על ידי החברה החיצונית הופסק במהלך פעילותנו.

בתאריכים  4-30/04/09   (כחודש) 12 כניסות, זמן שהייה ממוצע 02:49 דק'

זאת בהשוואה לאתר ה "דה-מרקר קפה" שהראה הטווח זמן ארוך יותר כמות כניסות זהה כמעט. וזמן שהייה של מבקר נמוך יותר.

בתאריכים  : 21/2/09 – 31/4/09 (כחודשיים וחצי)  15 ביקורים , זמן שהייה ממוצע 01:19 דק'

 

 הנה סיכום הנתונים :

הטבלאות להלן מביאות בחלוקה לפי חודשים את כל המקורות אשר היוו מעל 10% אחוז מסך הכניסות מועתק ישירות מגוגל אנליטיקס..

חודש ינואר 09 (טרום תחילת פעילותינו ומשקף בחלקו את פעילות חברת קדום האתרים )

Sources

% visits

google (organic)

38.45%

(direct) ((none))

18.65%

jobmaster.co.il (referral)

17.86%

 חודש פברואר 09 (באמצע החודש החלה הפעילות במדיה חברתית) שימו לב לחלק שתופס הלינקדאין כבר בתחילה.

Sources

% visits

google (organic)

28.00%

(direct) ((none))

23.60%

linkedin.com (referral)

22.55%

 חודש מרץ 09

Sources

% visits

google (organic)

29.14%

linkedin.com (referral)

26.39%

(direct) ((none))

22.51%

 חודש אפריל 09

Sources

% visits

tapuz.co.il (referral)

25.47%

google (organic)

21.65%

(direct) ((none))

17.87%

linkedin.com (referral)

12.41%

 

העמודים הבולטים ביותר בהפניות מתוך אתר הלינקדאין הם :

ניתוח זה מראה כי האימפקט המוביל הוא מתוך לינקים מתוך קבוצות הדיון,רחוק מאחור עמוד הפרופיל, אתר הבית בו נמצאת שורת הסטטוס בעיקר ומתוך מיילים שנשלחו לאנשי הקשר. 

 

Referral Path

Visits

1.

/groupAnswers

1,577

2.

/profile

37

3.

/home

5

4.

/mbox

5

 הבסיס לפעילות בלינקדאין ובדה-מרקר היא יצירת תוכן שיביא מתעניינים דרך לינק לתוך אתר הבית של חברת פיקארו. הקפיצות אשר ניכרות בגרפים הן קפיצות המגיעות לאחר כל פרסום פוסט שביצענו.

מהלך מצליח שנעשה אשר גרר תגובות רבות היה בעקבות דיון שהעלתה אורנה בקבוצת דיון בלינקדאין. הדיון הסתבר כאפקטיבי בהביאו מעל 20 תגובות.

בשלב זה יעצתי לאורנה שתיקח את כל התגובות הללו ותיצור מהם מאמר. את המאמר שיצרה אורנה הכנסתי למספר קבוצות ב"דה-מרקר". מאמר זה יצר גל התעניינות כה עצום בדה-מרקר עד שלאחר מספר ימים מצאנו את המאמר מככב בדף הראשי של אתר "דמ-מרקר היומי ". מיותר לציין לפניכם את משמעות הבאזז.

 

 

picaro-on-themarker

 

מסקנות לפעילות קידום במדיה חברתית – חברת "פיקארו השמה"

  1. פעילות הקידום נעשתה משיקולים פנימיים בטון מתון ורגוע. לא הייתה כוונה להיכנס בכל ערוצי המדיה החברתית אלא לבחון מספר פלטפורמות.
  2. לינקדאין – כצפוי ומנתונים קודמים הוכיח עצמו מעל ומעבר. בהיותו כלי "חינמי" והמשאב היחיד כאן הוא משאב הזמן הפרטי של המשתמש, כלי זה עומד במקום הראשון.
  3. פלטפורמת דה-מרקר- שהראתה הצלחות במקרים אחרים, הוכיח לנו במקרה זה שהיחס בין השקעת הזמן בתכנים וניהול הפעילות באתר דורשת זמן רב מידי יחסית לתמורה.
  4. טוויטר הוכיח בזמן קצר מאד  (ראה במאמר את ההשוואה לדה-מרקר) ועם מעט "עוקבים" שהוא מייצר יותר כניסות לאתר ואף איכותיות (זמן שהייה ארוך יותר).
  5. פלטפורמת הקהילות של "תפוז" היא מקור חזק מאד ביחס תשומה-תפוקה .מקור "חינמי" שיש לתת עליו את הדעת.
  6. התהליך נוהל מתוך מחשבה על מינימום הוצאות ושמירה על היקפיי פעילות מצומצמים יחסים בכדי שצוות החברה יוכל לקחת את המושכות בהמשך ולהפעיל ערוצים אלו מבלי שיגרעו זמן רב מידי מיומם העמוס גם כך. הצלחנו.

 

אלו הם כל הנתונים והמסקנות. אשמח לקבל שאלות, תגובות, עיצות ותהיות.

 

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (13)

 

  1. טל הגיב:

    זה בנוגע לחשיפה… מה עם לידים? לקוחות משלמים?

    • ערב טוב טל ותודה על התגובה. שאלה נהדרת אשר הרהרתי בה בעצמי. אנני יודעת אם אתה/את מעולם ההשמה (לא טרחת להזדהות) , בעולם ההשמה יש 2 סוגי "לקוחות" : "מועמדים" שהם חיוניים מאד לתהליך, אך אינם משלמים, ו"לקוחות" שהם חיונים לתהליך והם המשלמים. הם לא יכולים להתקיים אחד מבלי השני. לקוח משלם זה לקוח שעברו עימו תהליך ארוך שעשוי במקרה הטוב להימשך 2-3 חודשים ובמקרים ממוצעים יותר יהיה הרבה יותר ארוך. רק בסוף מגיע תשלום. לפעמים לא יגיע גם תשלום, ולא בגלל שהלקוח לא רוצה או חברת ההשמה לא רוצה, פשוט לא הסתייע לשניהם להשתדך על ידי המועמד המתאים. אז זו תשובתי דווקא לשאלתך השניה – לקוחות משלמים אינם אומדן רלונטי כאן.

      לגבי לידים- זו שאלה מעולה ש"ניגנה" בראשי כל הזמן , והזמן כנראה יגיד את שלו.
      מדיה חברתית אננה מביאה תוצאות ב"בומים", כמו-כן ציינתי במאמר שלא הפעלנו את מלוא ה"תותחים" בנושא אלא פעלנו באופן מתון משיקולים פנימיים.
      אם שאלתך מכוונת להשוואה לבאנר שמוביל לעמוד נחיתה ומשם אתה מקבל לידים- לא ! זה לא זה. מצד שני אתה גם לא משלם כאן כמו שאתה משלם עבור באנר ועמוד נחיתה. אתה תשלם אולי עשירית.
      אל תשכח שחלק חשוב בפרסום ויחסי ציבור הוא המיתוג, מיצוב החברה, הנעת תהליכים, יצירת מודעות בקהל למותג, חשיפה למותג.
      בכל הדברים הללו אי אפשר להתווכח עם מספר הכניסות שהגיעו לאתר. אנשים ראו את המדיה, הגיעו לאתר, קראו את הכתוב (זמן ממוצע 2 דקות), הם לא ברחו מיד. הם נחשפו ! אפקט משני- העלאת דרוג האתר במנוע גוגל בשל הקישורים.

      שתי השאלות חשובות אך חשוב להבין ראשית מה מטרת התהליך ולהתאים את הכלים.
      שוב, תודה על שאלתך החשובה.

  2. אפרת הגיב:

    הי גילה,
    מעניין מאוד ומעודד!
    אני עובדת בתחום ההשמה להיטק שעושה כרגע את צעדיה הראשונים במדיה החברתית,והבלוג שלך מקנה תובנות רבות. נפלא!

  3. תמיר הגיב:

    פסוט מעניין מאוד. אני תמיד שמח לראות את ה- Analytics של אחרים ולהשוות.

    תוספת אחת משלי לכל מי שחושב להתנפל עכשיו על המדיה החברתית:
    קחו בחשבון שלייצר תוכן זו לא בעיה גדולה. האתגר האמיתי הוא לייצר תוכן *איכותי* – ולהתמיד בכך.
    כאחד שבין השאר כותב כותב בלוגים ומאמרים ומצוי במדיה החברתית, אני יכול להעיד שיצירת תוכן איכותי דורשת השקעה רבה מאוד, ולמי ששכח: זמן זה כסף. גם אם המדיה בחינם, אל תייצרו סתם תוכן אם הוא לא איכותי. הקוראים לא טפשים ואתם עלולים להזיק לעצמכם.

    2 הסנטים שלי.
    תמיר
    http://gomidjets.com

    • נכון תמיר. כל כך נכון. זה המאבק האין סופי: תוכן. וזה אף פעם לא נגמר. כל הזמן צריך לשמור על הגחלת ולייצר עניין. תודה.

  4. שבי הגיב:

    שלום גילה,

    נקודת המבט שלי בכל העניין הזה היא אחרת לחלוטין. אני מסתכל על זה מתוך נקודת מבט של דורש עבודה. כל ההייפ הזה הוא טוב אך ורק אם הוא יעזור לי למצוא עבודה. אם בסוף על ההסיפור הזה לא יהיה אחוז גבוה יותר של השמה שמתבצעת ע"י פיקארו, אז למעשה לא בוצע שום דבר יעיל.

    • שבי אני מבינה את נקודת המבט שלך. היא מתקשרת עם התגובה הראשונה של טל שדיבר על :"לקוחות משלמים"… על פניו לא ניתן לקשור את הצלחת "ההייפ" ולכמת אותו באחוז השמות גבוה. כמו שציינתי השמה כ"מוצר" אננה פועל יוצא של : עושים פרסום-חברה מגלה עניין במוצר -עושים מו"מ-מכירה. הרי ידועה השאלה הותיקה בתחום ההשמה "איך מגידירים לקוח?" האם זו חברה החתומה עימי בחוזה ועשיתי לה כבר השמה או שזה לקוח פוטנציאלי דהיינו חתם עימי על חוזה השמה לא משנה אם בפועל ראיתי ממנו כסף או לא.
      תאורתית אם ה"הייפ" יביא עוד חברות שיביאו משרות לטיפולה של "פיקארו", כמות המשרות אשר תוצא למועמדי החברה היא גדולה יותר ויש סיכוי תאורתי גבוה יותר להשמות. עדיין יש פאקטורים בדרך כמו: אכות העבודה שעושות יועצות החברה, למשל, בביצוע ה"שידוך" :-)
      בכל מקרה- תודה על תגובתך, מעניינת ושמחתי לענות. יום טוב.

  5. שרון ושלר הגיב:

    נהנתי לקרוא, כמומחה למדיה חברתית עסקית אני שמח לקרוא תאור מעניין זה של גילה על עוד חברה שגילתה את נפלאות הכלים העסקיים ברשת, כן ירבו

    שרון ושלר

  6. נוח הגיב:

    אני קורא קבוע באתר הזה ותמיד נהנה מהתכנים גילה את תותחית אבל
    במאמר הזה לא הבנתי הרי לינקאין לא נותן קבוצות בעברית הכל באנגלית אז כל ההתנהלות שם הייתה באנגלית כמה זה אפקטיבי לקבל ישראלי
    לא שאני אומר שאנשים בורים לא יודעים אנגלית
    אבל אני יודע מנתונים במאמרים אחרים שיש נטייה לברוח ממשהו שהוא לא שפת האם שלך

    האם אני טועה?

    • תודה על הביקור והתגובה. הפלטפורמה של לינקדאין היא באנגלית. זו השפה השלטת בזירה. עם זאת אפשר לפתוח קבוצה בעברית, מטבע הדברים אין קבוצה כזו עדיין שבולטת בשטח. זה עניין של זמן וצרכים.

קטגוריות