מי צריך את טוויטר

נושא: טוויטר מיתוג אישי פרסום ושיווק תוכן פורסם בתאריך: 22 ביוני 2009 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , , , , , , , , ,

מי צריך את טוויטר

מי צריך את טוויטר

בשלב זה כבר דיי רבים ניסו את הטוויטר. חלקם עדיין דבקים בו וחלקם נטשוהו לאנחות. פעמים רבות אני שומעת מחבריי או , רואה עמוד משתמש בטוויטר שבעליו שלח מספר זעום של הודעות והצהיר שזה משעמם אותו, והוא לא מבין מה ההתלהבות. לקוחות שואלים אותי "אני צריך את זה? למה זה טוב?" " מה בכלל עושים שם?"

אז מה בעצם הספור של הטוויטר הזה. עד בואו של הטוויטר הכרנו את הרשתות החברתיות שהמפורסמת מכולם היא הפייסבוק. חידשנו שם קשרים עם אנשים נשכחים, מצאנו חדשים, שלחנו מסרים ונדנדנו ברב התלהבות אחד לשני עם אפליקציות שונות ומשונות.

ואז בא הטוויטר וקובע שחוקי המשחק הם : מסר קצר, 140 תווים. אין שיחה, אין דיאלוג, ואחריך עוקבים אנשים שאפילו אינך מכיר . היכן החברתיות בעצם? היכן האינטראקציה ?

אז הסכיתו חברים , שימעו והפנימו.

טוויטר הוא רמקול. לא, לא רמקול, מגאפון.

פשוט "פלטפורמה להפצת מידע".

שתי סיבות להשתמש בטוויטר :

  1. יש לכם מה "לומר לעולם", ורצוי שכמה שיותר ישמעו
  2. אתם רוצים לשמוע מה יש לעולם לומר

וכל השאר הם בשוליים.

הנה, אסביר עצמי :

קטגוריית "יש לי מה לומר לעולם" כוללת בתוכה אנשי PR , אנשי שיווק, אנשים פרטיים וחברות שמעוניינים להעביר מסר. המסר יכול להיות כל דבר החל מ : "אני מגניב ברמות על"(ראה מקרה אשטון קוצ'ר), דרך סוכנויות ידיעות וחברות מדיה המעדכנות במידע וסיפורים חדשים, דרך בלוגים המעדכנים על תוכן חדש, דרך מסע יחסי ציבור למסעדה חדשה בתל אביב הנערך באמצעות קהילת בלוגרים השולחים הודעות לגרות את סקרנות הקהל.

"אתם רוצים לשמוע מה יש לעולם לומר"- אתם עוקבים אחר הסלבריטי שלכם או הגורו שלכם ורוצים לקבל כל עדכון שלו. אתם עיתונאים או כותבי מאמרים הניזונים מעדכונים מידיים ובזמן אמיתי על חומר חדש שמתפרסם. אתם עוקבים אחר מגמות קהל לצרכי מחקר או עסקים.

אני אישית , נמצאת בשתי הקטגוריות.

חשוב לי לשמוע מה יש לעולם לומר בתחומי העניין שלי .

חשוב לי מאד שאחרים ידעו מה יש לי לומר כי זה חלק מהמיתוג האישי-מקצועי שלי.

אז, עשו רגע חושבים עם עצמכם, ואם הגעתם למסקנה שאינם נכנסים לאף אחת משתי הקטגוריות שהוזכרו- עזבו את טוויטר, בהחלט מיותר ,לא בשבילכם (ואו, אני מרגישה כפירה לומר זאת).

אם אתם רוצים המחשה לנושא מפיו של מנכ"ל טוויטר הרי לכם:

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (3)

 

  1. מאת jimbo:

    אני צריך את טוויטר!

  2. חברת MIT מפרסמת באופן שוטף משרות בתחום ההיטק בטוויטר
    http://twitter.com/mitjobs

    mitjobs@
    כך שאפשר להיכנס ולעקוב אחרי המשרות גם בפלטפורמה זו, בלחיצה אחת להתממשק למערכת MIT ולהגיש מועמדות למשרות המפורסמות.
    מלבד זאת MIT מעדכנת מידי יום בטוויטר גם כתבות ובלוגים עבור מעסיקים ומחפשי עבודה.

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט