מודה- שכחתי להדגיש – תוכן !

נושא: מיתוג אישי פורסם בתאריך: 14 במאי 2009 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , ,

עם קריאת חלק מתגובות קוראי המאמר האחרון  "חשיפה- קדום פיקארו השמה במדיה חברתית " הבנתי שהשמטתי הדגשה חשובה במאמר והיא  נושא התוכן.type2  התמקדתי במספרים כאשר נושא התוכן נתפס בעיני כברור מאליו. אני רוצה לשתף אתכם בשתי תגובות מעניינות וחשובות להבנת מהות אופיה וטבעה של "מדיה חברתית".

אנדריי פטרסון , יזם איש כספים ויועץ בכיר היושב באנגליה טוען, שעצם השימוש בקבוצות דיון ככלי לפרסום ויחסי ציבור הוא חלש מיסודו. אם ייווצר מצב בו תחל "פלישה" של חברות ואנשים הרוצים לפרסם עצמם לקבוצות אלו, חברי הקבוצה יהפכו אדישים ויסננו את ההודעות בלוח הקבוצה על מנת לצמצם חשיפתם לפרסום. אנדריי ממשיך וטוען ששימוש מסוג זה משול בעיניו לספאם. פעילות שכזו תביא להדרת רגליהם של אנשי הקבוצה וימנע מהם להשתמש בכלי מקצועי חשוב זה (קבוצת הדיון).

 

andrei2

 

תמיר, בלוגר ישראלי, מוסיף בתגובתו לפוסט : "… לכל מי שחושב להתנפל עכשיו על המדיה החברתית:
קחו בחשבון שלייצר תוכן זו לא בעיה גדולה. האתגר האמיתי הוא לייצר תוכן איכותי – ולהתמיד בכך.
כאחד שבין השאר כותב בלוגים ומאמרים ומצוי במדיה החברתית, אני יכול להעיד שיצירת תוכן איכותי דורשת השקעה רבה מאוד, ולמי ששכח: זמן זה כסף. גם אם המדיה בחינם, אל תייצרו סתם תוכן אם הוא לא איכותי. הקוראים לא טיפשים ואתם עלולים להזיק לעצמכם".

"מדיה חברתית" מאפשרת גישה ישירה ללב קהל היעד במקום בו הוא אוהב לשוטט, מתבטא בחופשיות ואוסף מידע. כניסה ושימוש במרחבים אלו באופן לא מושכל מהווה איום על הקהילה ותגובתה תהיה ביצירת מסננים או בהתעלמות. זה משול לילד שצעק "זאב, זאב". בפעם הראשונה חשבו שיש לו מה לומר והקשיבו לדבריו, בפעם השנייה עדיין הקשיבו לדבריו. בפעמים הבאות מאחר ולא השכיל לחדש ולהביא ערך אמיתי לקהל המאזינים זכה להתעלמות. התעלמות היא הדבר הקטלני ביותר שיכול לקרות למותג.

 

אציין כאן 10 נושאים חשובים שאני שמה  מול עיני בעת כתיבת תוכן מתוך שאיפה להשיגם:

  1. משפטי הפתיחה-  צריכים לספר על מה ידבר הפוסט. אנשים מחליטים על פי המשפטים הראשונים אם להמשיך או לא. ההחלטה לנטוש היא מהירה. בטא מיד בתחילה מה ירוויח הקורא מפוסט זה.
  2. פצל רעיונות גדולים למקטעים בטא רעיון בקצרה ובאופן שקל לעכל מהר. אנו חיים בעידן בו מידע עובר דרך מכשירים ניידים שונים ותעבורת המידע כה מהירה, אנשים רוצים את המידע שלהם קצר וממוקד.
  3. אל תטיף- עשה. הרשת מלאה במאמרים איך לעשות ,מה לעשות ולמה. תן דוגמא אישית. ספר מה אתה עשית ואיך זה עבד אצלך.
  4. הפתע את הקוראים– כתוב על נושא שיפתיע, עשה דבר- מה מפתיע.
  5. תמונה – מצא תמונה המשקפת באופן הטוב ביותר את דברי הפוסט ושים אותה בראש הפוסט. תמונה הוכחה כאלמנט המושך קריאה.
  6. תחזית עתידית- כולם אוהבים לדעת מה טומן העתיד. נסה לכתוב פוסט מהימן שיחזה מגמות, תפניות, התפתחויות.
  7. אל תרצה- פוסט הנכתב מעמדה מרצה (עמדת עליונות)  לרב משאירה את הקורא מרוחק ולא מעורב רגשית. מומלץ ל"רדת לעם" ולדבר בשפה בהירה ויומיומית (לא סלאנג)
  8. קריאה לפעולה – מומלץ לסיים פוסט בשאלה כלשהי הקוראת את הקורא לפעולה, מגרה אותו להגיב, מוציאה אותו מ"כורסתו" ומגרה אותו להיות חלק מהשיח.
  9. הודה בשגיאה– כולם שואפים לשלמות, אך עדיין אף אחד מאתנו אינו מושלם. תמיד מסקרן לדעת היכן טעה האחר ומה בעצם קרה שם.
  10. אמינות/מהימנות– תוכן המציין דעות ומסקנות של אחרים, עובדות שאינן בגדר ידע כללי , יתפסו מהימנים ואמינים אם ישולב במראי מקומות. ציינו את הקישור לטקסט עליו הסתמכתם בעת כתיבת התוכן.

 

אילו דברים נוספים לדעתכם הינם עקרונות לתוכן טוב, מה מושך את תשומת לבכם. נשמח לשמוע בתגובות.

 

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (4)

 

  1. כשמדובר על בלוג מקצועי חשוב גם להוסיף את המימד האישי לתוכן.
    כלומר, להביא את ההיבט המקצועי עם זווית אישית.
    זה מקנה אמינות אצל הקורא ותחושת הזדהות – וכמובן זה יותר מעניין

  2. תודה מאור. לזה התכוונתי בין השאר בסעיפים 3 ו- 9. הראה לקהל מי אתה והכנס נופך אישי. תודה ויום טוב.

  3. אריאל הגיב:

    ישנה בעיה קשה בהגדרת תוכן "איכותי"
    האם מדובר על מה שהקורא מתעניין בו?
    האם מדובר על מידע מקצועי רציני?
    או שזה רק עמוד שנועד לתפוס גולש אקראי.

    כמרכז כמות ענפה של כתיבת תכנים, ראיתי שברוב המקרים תוכן איכותי שמרצה את כולם הינו תוכן רדוד שפעמים רבות אינו יותר ממחזור מוצלח של מידע. כולם מרוצים חוץ מאילו שבאמת מעוניינים להעמיק, האחרונים טובעים בים של מידע ממוחזר.

  4. אריאל, תודה על תמונת המציאות. אני רוצה להאמין שאפשר לייצר "תוכן איכותי" שגם יכול "לתפוס גולש" ואננו רק אוסף של חומרים ממוחזרים. יחד עם זאת זה קשה יותר ודורש השקעת זמן או כסף :-) תלוי מי הכותב. אך ברמת העקרון את הלחלוטין צודק. תודה על תגובתך. אתה מוזמן לבקר שוב.גילה.

קטגוריות