5 דרכים להפוך "ויראלי" ברשת טוויטר

נושא: טוויטר מיתוג אישי פורסם בתאריך: 5 במאי 2009 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , ,

 "ויראליות" לצורך הדיון הינה ויראליות בהקשר שיווקי. המושג הוטבע לראשונה בבית ספר הארווארד ומתאר פעילות שיווקית הנסמכת על איתור קבוצת אנשים בעלי קשרים חברתיים ענפים. העברת מסר אליהם מתוך כוונה שהוא יהיה אטרקטיבי מספיק על מנת שהם ימשיכו להעבירו הלאה לרשת הקשרים שלהם.

twitter02

טוויטר, פלטפורמה חדשה שפרצה ומסחררת את הרשת חדשות לבקרים עם כתבות ואפליקציות חדשות, הופכת את ה"ויראליות" לעניין של מה בכך.

"ויראליות" בטוויטר היא בעצם הודעה שנשלחה על ידי משתמש ברשת וחוזרת ונשלחת על ידי אנשים שונים הלאה והלאה. משלוח חוזר של הודעה מסומן בטקסט במספר אופנים :

retweet @username /  RT @username /  via @username

כאשר   username@  RT הוא הנפוץ ביותר.

הסימן @ מעיד שהמסר משויך במקור לשם המשתמש הצמוד לסימן.

 

למה לי "ויראליות" ?

שם המשחק הוא לינקים. אם מטרתינו היא לייצר נוכחות חזקה ברשת אנו שואפים שכמה שיותר אנשים ילחצו על לינק שייצרנו המוביל אל אתר/בלוג שהכנו מראש, על מנת לייצר לו חשיפה. בין אם מדובר בחשיפה למוצר ובין אם לשפר את דרוג האתר ה"נחשף"בדרוג המנוע של גוגל.

 

איך גורמים למשתמשי טוויטר להעביר הודעה הלאה ( Retwitte) ?

 

  1. פשוט לבקש- בדיקת הודעות רבות בטוויטר מראה שאנשים פשוט נענים לבקשה המפורשת להעברת המסר הלאה.

מילים באנגלית שמבטיחות הצלחה רבה הן :

 

t       please RT

t       Check out…

t       Follow this person

t       Please vote

t       Help me

t       Questions, e.g. “What do you think of…”

 

  1. עיתוי –מסתבר שקיים חלון הזדמנויות אופטימאלי לפעילות ויראלית והוא בתחילת השבוע עד יום רביעי. סופי שבוע פעילות ויראלית נדונה להאטה . כמו-כן, חשובה השעה. שעות העבודה השגרתיות הן השעות החביבות ביותר לפעילות ויראלית.
  2. הודעות המכילות לינק מראות 70% הצלחה. עובדה זו מעולה עבור כל אלו שיש להם אינטרס לקדם פעילות בין אם מסחרית או בין אם אישית. לינקים מתקבלים בברכה.
  3. מסרים מ"נותני טון" הם בעלי סבירות גבוהה יותר להיות מועברים הלאה. אנשים נוטים לחקות/לעקוב אחר פעילות של דמויות הנחשבות בעלות ידע /סמכות. אתר דמויות מרכזיות ובקש מהן להעביר את המסר שלך הלאה לרשת האישית שלהם.

5.       תבניות מצליחות הזוכות לתשומת לב וזוכות בהעברה הלאה:

t       מסרים המעבירים אן מחקים "מדריכים " למינהם. "איך לעשות X בכך וכך ימים", "איך להצליח ב…"

t       מבזקי חדשות

t       אזהרות והתראות

t       "חינמונים" למינהם.

 

האם אתם יודעים על דרכים נוספות, בואו וספרו.

 

 

 

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (3)

 

  1. מעניין וחדשני!
    עדיין אנשים רבים (כולל אנוכי) מוצאים את הטוויטר כלא מספיק ידידותי ולא מספיק עושים בו שימוש
    לאחרונה קראתי מחקר שהראה שרוב משתמשי הטוויטר נטשו את השימוש בו אחרי חודש
    חשיפה מספקת לאפקטיביות שלו, כמו במאמר זה, אני בטוחה שתוביל רבים לשימוש נרחב יותר בו
    אורנה דרימן
    סמנכ"לית השמה בפיקארו ייעוץ והשמה

  2. הויראליות היא גם מושג בבניית מוצרי ווב מבוססי רשתות חברתיות. בין הראשונים היו ICQ עם צליל מצחיק בתוכנת המסרים המיידיים שלהם שגרמה לכל מי שבסביבת המשתמש לבוא לבדוק במה מדובר.
    אני משתמשת בטוויטר על מנת לקדם את החברה בה אני עובדת (וגם כי זה כיף), ואכן הכלים הללו מסייעים מאד.

    • תודה נועה על השיתוף מנסיונך והדוגמא של ICQ. אשמח אם תוכלי לחלוק עימנו מה המוצר שחברתך מפתחת וכיצד טוויטר מסייע בקדום האינטרסים העיסקיים שלכם ?

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט