נכשלתי במבחן "התאמה למכשירים ניידים", ואתם?

נושא: ארגונים פרסום ושיווק תוכן פורסם בתאריך: 1 באפריל 2015 מאת: גילה גדעון
תגיות: ,

נכנסתי למבחן, לחצתי "אנטר" חיכיתי מספר שניות ו…קבלתי תשובה. בהחלט לא התשובה לה ציפיתי. האתר שלי לא מותאם למובייל. ב- 2015  מספר הגולשים מניידים יעבור את מספר הגולשים ממחשבי PC. ידעתי את הנתון הזה, אבל מכירים איך זה ש"הסנדלר הולך יחף" ? כן, זו אני.  מה איתכם? בדקתם כבר?

הבדיקה של גוגלmobile friendly search

אחרי שסיימתי להתבאס על ציון ה"נכשל" במבחן, היה לי ברור שיש עוד מליונים כמוני, אז יצאתי לדרך לבדוק מה עושים. בשלב זה, חלקכם בטח מהרהרים: "נו טוב, אז האתר לא מתאים לניידים, בכל זאת עדיין אפשר לקרוא אותו. מה הספור? נגיע לזה כשנגיע לזה…"

אתם לא לגמרי טועים. אכן ניתן לקרוא אתרים רבים שאינם מותאמים לניידים. אבל, גוגל מסתכלת קדימה על העולם שהופך נייד. מתוך ראייה זו היא מטה את הכף לטובת אוכלוסיית משתמשי הניידים ההולכת וגדלה. כוונתה לייצר חווית גלישה נוחה, אפקטיבית, מותאמת. לשם כך היא כבר מסמנת אילו אתרים מותאמים לנייד (ראו תמונה), ולאחר ה-21 לאפריל היא אף תדרג אותם במנוע החיפוש בהתאם (יש הגורסים: "תעניש" את הלא מותאמים).

לכן, כמו שאתם מבינים, לא נשאר לכם בעצם זמן רב. גוגל, ה"שליטה" הבלתי מעורערת של מנועי החיפוש (אם לא של כל האינטרנט), תשנה ב- 21 באפריל את הדרך בה ידורגו אתרים. "התאמה למכשירים ניידים" יהפוך קריטריון בדרוג האתר שלכם במנוע החיפוש. עכשיו תחליטו: האם אתם רוצים לעבור לדף השני? שלישי?

 

עכשיו שהבנו "למה" , נעבור ל"איך"

מתחילים עם "בדיקת התאמה למכשירים ניידים"- כנסו לדף הבדיקה שהכינה גוגל במיוחד בשבילכם. הקלידו את כתובת האתר שלכם. תוך שניות ספורות גוגל תבצע את הבדיקה עבורכם, ותציג לכם סכום קצרצר.

הצלחתם במבחןטפחו לעצמכם על השכם. עכשיו אתם יכולים להסתובב עם חיוך על הפנים כל היום. הרווחתם אותו ביושר.

נכשלתם? בעת הבדיקה גוגל סוקרת מספר אלמנטים באתר שלכם, וקרוב לוודאי שנתקלתם בהערות הבאות:

  • "הטקסט קטן מדי וקשה לקרוא"- טקסט קטן מידי לקורא יחייב אותו "לשחק" עם המסך בניסיון למצוא גודל נח לקריאה.
  • "הקישורים קרובים מדי אחד לשני"- קרה לכם פעם שרציתם ללחוץ על קישור בנייד, ונלחץ לכם בטעות הקישור הסמוך לו?
  • "רוחב התוכן גדול מרוחב המסך"- הקורא צריך להזיז את המסך ימין-שמאל בכדי לקרוא. האידאל הוא הזזה מעלה-מטה בלבד.
  • מהירות עליית האתר- קצב עליית האתר בניידים (כמו במחשבי PC) מושפע מגורמים כמו גודל התמונות באתר. אם יש לכם תמונות הדורשות אופטימיזציה (שפור והתאמה) גוגל ייתן לכם הצעות שיפור ויציין את התמונות.  לחצו לכלי גוגל לבדיקת מהירות עליית האתר.

אז, נכשלתם- מה עכשיו?

arrow-black

 

 

אין לכם ראש לטכנולוגיה / אין לכם זמן להתעסק עם זה-
חפשו את החברה שבנתה לכם את האתר / בלוג, ובקשו הצעת מחיר להתאמת האתר למובייל.

"שוחים" בעולם האינטרנט ורוצים לחפור לעומק בנושא של קידום האתר למובייל?
תתחילו מהדף הזה. קחו בחשבון שזה באנגלית…
ליחצו
יש לכם אתר/בלוג מבוסס וורדפרס ורוצים להבין יותר?
תתחילו מהדף הזה. גם דף זה באנגלית
ליחצו
אתם בקטע של ג'ומלה ורוצים לנסות לבד?
(כבר אמרנו "אנגלית"?)
ליחצו

אם יש לכם אתר שמבוסס על תוכנה אחרת
ליחצו

 

פסח שמח כולם , אני רצה "לעשות סדר"

"מסדר גוגל"  ב- 21 לאפריל

בהצלחה!

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

  • בין SEO למדיה חברתית- גוגל יצרה סדר עולמי חדש מסתבר שהחל מהחודשים האחרונים משתנים כללי המשחק. מדיה חברתית נכנסת לתמונה ובגדול, היא אפילו מקצרת את הדרך(תלוי איך מסתכלים על זה) . על מה בעצם השינוי כעת: מה שגוגל בעצם מצפה לראות הוא את […]
  • משווקים את העסק באינטרנט? ככה תחסכו בזמן יקר בואו נודה באמת, שיווק באינטרנט הוא "כאב ראש" לא קטן. אך קיים מגוון כלי עזר על מנת להקל על עבודה זו. למרביתם מנוי בסיסי בחינם, והם ממלאים את המטלות השונות באופן מעולה תוך חסכון בזמן יקר. […]
  • איך תמצאו ערוצי שיווק והפצה לחו"ל מהר יותר ובפחות עלויות מתכננים לשווק מוצר בחו"ל? מחפשים דחוף ערוצי שיווק והפצה למוצר שלכם. איתור, מיון ובחירת מפיץ זו פעילות שתצריך מכם משאבי זמן והון משמעותיים. אפשר בהחלט לחסוך חלק מהעלויות הצפויות על ידי […]
  • פייסבוק ככלי עיסקי אנני חובבת של פייסבוק ואנני רואה בו כלי עסקי חזק. תוצאות הטראפיק שראיתי מרשת זו אינם משמעותיים אך, כדאי בכל זאת להכיר מספר ישומים אשר רלונטים לצרכים עסקיים כך שתוכלו להשתמש בהם בעת […]
  • חיפוש עבודה ? מאייש משרה ? צייץ בטויטר כיום יש כבר מעל 25000 משרות ברשת הטוויטר המפורסמות על ידי חברות השמה וחברות מסחריות.בשלב זה כבר לא ניתן להתעלם מנוכחותם החזקה של כלי ווב 2.0 בכל צעד ושעל בחיינו הפרטיים והמקצועיים. אם אתם […]

תגובות (2)

 

  1. שלום גילה ותודה על ששיתפת אותנו בתוצאות שקיבל האתר שלך בגוגל
    אכן גוגל סימנה את ה- 21 לאפריל 2015 וגם טרחה להודיע חודשיים מראש על השינוי שהיא עומדת לעשות, אבל "מהומה על לא מאומה" שום דבר משמעותי לא קרה.
    גוגל לא התחייבה שבדיוק ב- 21 לאפריל אכן יקרה משהו, היא אמרה, זה המועד שאחריו נבצע את השינוי באלגוריתם אבל זה יכול לקחת ימים ואולי שבועות. אז חלפו 15 ימים, חלפו שבועיים ובינתיים שום דבר לא קרה.
    אי הפעלת השינוי לא צריכה להרפות את ידיהם של בעלי האתרים, הם צריכים להמשיך ולשאוף לאתר מותאם לנייד כי זה בסופו של דבר המכשיר שאיתו אני, את וכולנו גולשים בעזרתו.

    בהצלחה,
    זהר עמיהוד
    http://www.seoreport.co.il/3356

    • הי . תודה על הביקור! מה שלומך? תמיד נהדר לשמוע ממך. תודה על המידע. אכן, כדאי לפעול בנושא ולנצל את ימי החסד בהם עדיין אין "פעולת עונשין" :-) כמו-כן , לציין שהשינוי המדובר רלוונטי בעת חיפוש המתבצע בנייד ולא דרך דפדפן רגיל (מחשב שולחני/ לפטופ)

השאר תגובה ל זהר עמיהוד