איך לינקדאין יעזור לכם להוציא יותר לידים לקראת תערוכה

נושא: ארגונים לינקדאין פרסום ושיווק פורסם בתאריך: 23 בספטמבר 2014 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , , , ,

מה עולה בדעתכם כשאתם שומעים את המילה "לינקדאין"? – קרוב לוודאי, תחשבו על "חיפוש עבודה" ו"גיוס עובדים", הלא כך? הנה לכם כיוון אחר לחשוב עליו: לינקדאין היא מאגר עצום של חברות ואנשי עסקים מרחבי העולם ותעשיות מגוונות. זה הופך אותה לכלי מעולה לפיתוח עסקי, אפילו במסגרת מנוי חינם. כדי להמחיש כיצד עובד כלי זה, אעשה איתכם תרגיל קטן "מהחיים".

תרגיל- חברה לפיתוח ציוד רפואי יוצאת להציג בכנס בחו"ל

לצורך התרגיל נכנס לנעליה של חברה המפתחת ציוד רפואי בישראל בתחום הלב (CARDIAC). החברה מתכוננת להציג בכנס לציוד רפואי בחו"ל. בתקופה זו , רבעון אחרון של השנה, נערכים כנסים רבים בתחום הציוד הרפואי בארץ ובחו"ל (MEDITECH בישראל, MEDICA בגרמניה, LSIE בישראל, ICI MEETING בישראל).
לכנסים בארץ ובחו"ל מגיעים מומחים , גופי מחקר ומשקיעים מחו"ל.

הנחת עבודה:

החברה מפתחת ציוד רפואי לתחום הלב/ CARDIAC, ותופיע במסגרת דוכן של "מכון היצוא" .

החברה שואפת למקסימום חשיפה של הדוכן בפני קהל שרלוונטי עבורה.

מטרה:

אתור משקיעים פוטנציאלים בתחום "ציוד רפואי"

כלי עבודה:

לינקדאין
שימו לב: באותו אופן בו אנו מחפשים "משקיעים", ניתן אחר כך לחפש "רוכשים" פוטנציאלים

(כמו בתי חולים, גופי מחקר, מפיצים וכדומה)

שלבי עבודה

שלב ראשון:  אפיון קהל היעד

בטרם ניגשים לחיפוש יש לאפיין את פרופיל המשקיע שנרצה למצוא. אם לא נתחיל עם אפיון פרופיל מוגדר, חיפושינו לא יהיו ממוקדים וימשכו זמן רב יותר. אפיון "משקיע"  יענה על שאלות כדוגמא:

  1. באיזו גאוגרפיה המשקיע ממוקם
  2. לאיזו תעשייה הוא משייך עצמו (יש לשים לב להבדל בין למה הוא משייך עצמו ולבין למה אני משייך אותו)
  3. מילות מפתח אופייניות שעשויות להופיע בהקשר של משקיע מסוג זה
  4. קבוצות עניין (בלינקדאין) בהן הוא עשוי לקחת חלק
  5. גודל החברה בה עובד משקיע זה

שלב שני:  החיפוש

ישנן אפשרויות שונות לביצוע חיפוש. הנה שתי דרכים עיקריות :

  • מנוע חיפוש אנשים: אנו נחפש אחר פרופיל של משקיע פוטנציאלי. כאשר נמצא פרופיל כזה נוכל ליצור עימו קשר ולפתח ערוץ שיחה.
  • מנוע חיפוש חברה: חיפוש חברה על פי קריטריונים שהוגדרו באפיון, כגון: גאוגרפיה.

 


עכשיו לחיפוש תכל'ס

אפיון המשקיע:

  • באיזו גאוגרפיה המשקיע ממוקם- נשאיר את החיפוש פתוח (Anywhere) מתוך הנחה שלכנס/ תערוכה בגרמניה, עשויים להגיע משקיעים מרחבי העולם. שימו לב, במנוע החיפוש תוכלו לחפש במדויק על פי מדינות.
  • לאיזו תעשייה המשקיע משייך עצמו – שימו לב, יתכן שוני בין מה שהמשקיע משייך עצמו לבין מה שאני משייך אותו. נבחר כאן את industry: Investment Management +Venture Capital & Private Equity
  • מילות מפתח אופייניות שעשויות להופיע בהקשר של משקיע מסוג זה- בחרתי ב Medical Devices.ו-  cardiac. את "Medical devices" שמתי בחיפוש בתוך גרשיים בכדי ממנוע החיפוש לפצל בין המילים ולהשאיר את הביטוי בשלמותו. הוספתי את המילה cardiac בכדי לחדד את החיפוש למשקיעים בעלי אינטרס בתחום ה"לב"/ cardiac , אך בהחלט ניתן להשמיט מילה זו ואז יתקבלו יותר תשובות לשאילתה.
  • קבוצות עניין בלינקדאין- החיפוש מאפשר לאתר אנשים בתוך קבוצות עניין לתחום הציוד הרפואי בלבד לדוגמא. מאחר ובשנה האחרונה קריטריון זה הפך זמין למנויים בתשלום בלבד, לא אתייחס אליו כעת.
  • גודל החברה בה עובד משקיע מסוג זה- לינקדאין מאפשרת לחפש אנשים על פי מספר העובדים בחברה אליה הם שייכים. אפשרות זו זמינה למנוי בתשלום, עבור החיפוש שלנו כעת היא אינה רלוונטית. אם אתם מעוניינים לדוגמא לעבוד עם חברות גדולות, זו אחת הדרכים לסנן אנשי קשר רלוונטיים.

בניית החיפוש:

medical devices investment search on linkedin
.

בתמונה למעלה יש דוגמא לחיפוש שבניתי במנוע "חיפוש אנשים". החיפוש הכולל:

  • מילות מפתח שהגדרנו בשלב האפיון medical devices + cardiac
  • אזור גאוגרפי-Anywhere
  • תעשייה industry: Investment Management +Venture Capital & Private Equity

.

בהתאם לתוצאות שתקבלו אתם יכולים להרחיב או לצמצם את הגדרות החיפוש.


medical devices investment search on linkedin

מצאנו את האנשים- מה עכשיו?

מה עושים לאחר שמצאתם את האנשים?   פונים אליהם!


אין לכם צורך להיות מוטרדים בשאלה האם הם אכן מגיעים לתערוכה או לא. מאחר ומדובר במשקיעים בנישה מאד ספציפית, גם אם הם לא יגיעו לתערוכה הזו , עדיין חשפתם עצמכם דרך לינקדאין לקהל חדש. יתכן שדרכם תכוונו למישהו אחר בארגון המגיע לתערוכה,  ויתכן שהאדם אליו פניתם יפגוש אותך בכנס אחר במהלך השנה. החשוב ביותר הוא שהקשר נוצר.

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (1)

 

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט