קשה לך לגייס עובדים- הנה 6 סיבות מדוע כדאי לחשוב על ווידאו

נושא: ארגונים גיוס פורסם בתאריך: 3 בספטמבר 2014 מאת: גילה גדעון
תגיות: , , ,

*פוסט זה פורסם לראשונה בבלוג של חברת Films for a Change

התפתחות טכנולוגיות שידור וצפייה בווידאו התפתחו והפכו את הווידאו ברשת לכלי זמין ונח יותר. בכל העולם אחוזי הצפייה בווידאו אונליין עולים ויוטיוב ,נציג הווידאו המובהק ברשת,  הפך למנוע חיפוש  שני בחשיבותו לאחר גוגל. כיום אנו משתמשים בווידאו לכל דבר החל מסרטונים מצחיקים ל"דחקות" של החבר'ה דרך סרטוני הדרכה ולמידה בתחומים שונים, סרטוני מוסיקה, סרטי קולנוע וכל העולה על דעתכם. אנשים מחפשים לצרוך ווידאו והם עושים זאת על פלטפורמות שונות . אם כך, מדוע שמנהלי גיוס לא ידברו אף הם בשפה זו?

רק 20% באמת קוראים טקסט באינטרנט בשלמותו,  ו -25% ממועמדים פוטנציאליים בוחרים שלא להגיש מועמדות משום שהתפקיד במודעה לא מצטייר כמרתק או מרגש. אז כיצד הווידאו יכול לעזור למחלקת הגיוס?

 

הדרכים בהם וידאו עוזר לכם בגיוס

 

1. הגדילו את מאגר המועמדים בחברה

מודעות דרושים מדברות רק למועמדים שמחפשים עבודה. אך כיצד קורצים למועמדים פסיביים?  בתחום חברות הסטרט אפ נתקלתי באלו המנסים לגוון, להפתיע ולגלות קריאטיביות, אך עדיין התוצר המוגמר לרב אינו מעביר את הרוח והתרבות הארגונית. מועמדים פוטנציאליים אינם מקבלים תובנה אמיתית על הארגון.  סרטון וידאו יאפשר למועמד לדמיין את עצמו במשרדי החברה, מתרועע עם האנשים המצולמים, יושב בפינת הקפה או פוגש את המנהל במעלית. סרטון וידאו יכול לבנות רגשות בקרב המועמד ולחברו למותג.

2. מיתוג מעסיק

דור Y המפורסם, עליו מדברים כה רבות בכנסי משאבי אנוש וגיוס, אינו בוחר מקום עבודה על פי שכר בלבד. כיום מיתוג מעסיק תופס מקום משמעותי.  הערכים של החברה, איך נראה יום עבודה טיפוסי, על אלו פרויקטים עובדת החברה, האם קיימת אג'נדה חברתית, מהו חזון החברה ולאן פניה מועדות, כיצד נראה מקום העבודהומה היחס בין עובדיה. וידאו מתעד תמונות ומילים בצורה המדויקת  ביותר בכל פעם מחדש. ולכם תהיה שליטה במסר.

3. ביסוס אמינות

טוב מראה עיניים ומשמע אוזניים. אין כל השוואה בין קריאה של תיאור משרה יבש למול האפשרות לשמוע ולראות מנהל  מקצועי או מנהלת גיוס מספרים על המשרה בווידאו. מנהלים אלו יידעו להעביר בצורה נאמנה את רוח הדברים הן במלל והן בסגנון הדבור. נוסיף לכך את צילומי המשרד, אוירה, אזורי הפעילות וצוות העובדים. כל אלו מסייעים לבסס אמינות, תחושת הכרות ובטחון בקרב המועמד.

4. יתרון תחרותי

למרות שהשוק מוצף במחפשי עבודה, נראה תמיד שיש תפקידים שחברות פשוט מתקשות לאיישן.  סרטון וידאו הנושא מסר מוגדר שגובש על ידי מחלקת משאבי אנוש ילכוד ברשת את המועמדים הרלוונטיים ויקנה לחברה יתרון תחרותי. מועמד יכול לראות, לשמוע ולהרגיש את המתרחש בחברה דרך סרטון הווידאו. סרטון וידאו בניגו לתמונה או טקסט יכול לעורר במועמד רגש תוך שניות.

5. מסר מדויק בכל פעם
מכירים את המועמד שהגיע מחברת ההשמה, שחסרים לו פרטים, והוא לא בדיוק מבין את המשרה. מי יכול לתקשר את המשרה יותר טוב ממנהל מגייס,  מנהלת משאבי אנוש או אפילו המנכ"ל. דגשים למשרה, חשיבותה לארגון, תחומי האחריות, מאפייני המועמד שמחפשים, כל אלה מועברים בצורה מחודדת ומדויקת כל פעם מחדש דרך סרטון הווידאו.  המועמד יגיע לראיון מוכן עם המידע המדויק ותחושת הכרות עם הארגון.

6. חווית מועמד חיובית
מנהלי גיוס יודעים עד כמה חשובה חווית המועמד בתהליך הראיונות לשם ביסוס מיתוג מעסיק חיובי , כזה שימשיך להביא מועמדים רצויים. היום, מועמדים מדברים ברשתות החברתיות, משווים חוויות ומידע. מה תרצה שיאמרו עליך? סרטון וידאו מלהיב עם מידע מדויק, הכולל הסבר על התהליך יסיר את עננת אי הוודאות מתהליך הגיוס, ייקל על המועמד וישפר את חווייתו, גם אם לא יתקבל לעבודה בארגונכם.

סוגי ווידאו לשימוש מחלקת משאבי אנוש

  • וידאו למיתוג מעסיק
  • וידאו לתיאור משרה
  • וידאו לראיונות
  • וידאו להדרכה

דוגמאות לסרטוני וידאו בעולם

סרטון הראשון של חברת" זנדסק" הוא סרטון למיתוג מעסיק של חברת טכנולוגיה

סרטון שני הוא סרטון מיתוג מעסיק עבור חברת האופנה NORDSTROM

סרטון שלישי הוא תאור משרה בחברת SALESFORCE. סרטון אולי משעמם עבורך, אך לאנשים הרלוונטיים הוא אינפורמטיבי מאד, ומציג מנהל בארגון אולי אף את המנהל המגייס ומאפשר הצצה בלתי אמצעית.

סרטון אחרון נותן הצצה לעולם סרטוני ההדרכה הארגוניים לעובדים. בסרטון קטע קטן מפרויקט פורטל ארגוני חדש שבנתה חברת שטראוס, סרטוני ההדרכה הופקו על ידי חברת Films for a Change

חושבים על "וידאו מיתוג מעסיק" עבורכם? דברו איתי

אהבת את הפוסט הזה ? יתכן ותאהב גם את:

תגובות (1)

 

  1. אור הגיב:

    תודה רבה על הטיפים,
    יופי של כתבה

יש לך מה להגיד? הגב לפוסט

קטגוריות